Gå til innhold

Fix for sjøer i sørnorge


MagTvei

Anbefalte innlegg

Rett og slett helt genialt 🙂 

Tok samme turen fra Alta til Kautokeino som jeg klarte å irritere meg grønn over tidligere, og kan opplyse om at jeg ikke så en eneste feil i høyden på innsjøer og vann - elvene er nok dessverre et annet kapittel, men der tror jeg rett og slett bedre høydedata må til for å få til en forbedring.

Opplevde imidlertid samme "glitch" som tidligere ved at det blir topper rundt 10-15nm rett forut som forsvinner når man kommer nærmere. Kan dette skyldes at det er satt verdier et eller annet sted for når dette skal bli synlig?

Men helt utrolig bra addon - som nok har reddet det meste av flyopplevelsen min i Norge 😄 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Rett og slett helt genialt 🙂 

Tok samme turen fra Alta til Kautokeino som jeg klarte å irritere meg grønn over tidligere, og kan opplyse om at jeg ikke så en eneste feil i høyden på innsjøer og vann - elvene er nok dessverre et annet kapittel, men der tror jeg rett og slett bedre høydedata må til for å få til en forbedring.

Opplevde imidlertid samme "glitch" som tidligere ved at det blir topper rundt 10-15nm rett forut som forsvinner når man kommer nærmere. Kan dette skyldes at det er satt verdier et eller annet sted for når dette skal bli synlig?

Men helt utrolig bra addon - som nok har reddet det meste av flyopplevelsen min i Norge 😄 

Under innflyvningen til Værnes R09 og Trondheim by var det gigantiske håpløse terreng spikes som forsvant når man komme mye nærmere. 


image.png.460fa5a4e30c30f76fc2fc4e495592f6.png

Føler ikke at dette optimaliserte opplevelsen akkurat.  Jeg har freeware Værnes på plass. Men har vært her før, men da før denne terreng fixen installert,  uten at jeg så noe sånt. Riktignok landet jeg fra R27 da, og ikke 09 som denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Morten skrev:

Under innflyvningen til Værnes R09 og Trondheim by var det gigantiske håpløse terreng spikes som forsvant når man komme mye nærmere. 


Føler ikke at dette optimaliserte opplevelsen akkurat.  Jeg har freeware Værnes på plass. Men har vært her før, men da før denne terreng fixen installert,  uten at jeg så noe sånt. Riktignok landet jeg fra R27 da, og ikke 09 som denne gang.

Der jeg testet (Hamar og Kautokeino) så dukket disse opp rundt 10-15nm foran meg, men forsvant i god tid før det så slik ut som på bildet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Morten skrev:

Under innflyvningen til Værnes R09 og Trondheim by var det gigantiske håpløse terreng spikes som forsvant når man komme mye nærmere. 

Føler ikke at dette optimaliserte opplevelsen akkurat.  Jeg har freeware Værnes på plass. Men har vært her før, men da før denne terreng fixen installert,  uten at jeg så noe sånt. Riktignok landet jeg fra R27 da, og ikke 09 som denne gang.

Jeg skal se om jeg kan fikse det, mistenker at det kan ha noe med polygon-prioriteringer som er i konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det hjalp å sette en z foran filnavnet på de tre filene til henrikx, (f.eks. zhenrikx-southnorwayfix) for å gi dem laveste prioritet, har ikke sett noen spikes etter det her!

Eller kan det skyldes omstart av alt?

Endret av MagTvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, MagTvei skrev:

Virker som det hjalp å sette en z foran filnavnet på de tre filene til henrikx, (f.eks. zhenrikx-southnorwayfix) for å gi dem laveste prioritet, har ikke sett noen spikes etter det her!

Eller kan det skyldes omstart av alt?

Huh?   Har filnavnet noe å si? Trodde man kunne ha hva som helst?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...