Gå til innhold

Svinger kontinuerlig frem og tilbake


Vetle T. Fosse

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har fløyet en del med disse GA-flyene og stusser litt over oppførselen deres. Jeg opplever de som vanskelige å holde stabile. Det føles som om de konstant balanserer på en pinne. Litt bank til venstre så tipper flyet kontant den veien til jeg får rettet det opp. Litt for langt mot høyre og det samme skjer mot høyre og "sånn går no da'an". Eneste som "hjelper" er å sette på autopilot...

Jeg merker dette spesielt med C208 og Kingair'en, men er absolutt tilstede i andre GA også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Jan Reidar!  😊

Det er ikke spesielt mye vind når jeg flyr, og jeg bruker tm warthog joystick og throttle. Har aldri hatt problemer med de hverken i p3d eller dcs. At det er noe turbulens forventer jeg for så vidt men ikke at det oppleves som om ballasten flytter drastisk på seg ved den minste sving. 

Dersom jeg svinger høyre, så "føles" det som at all ballast kastes mot høyre og motsatt. Hadde ikke forventet at det skulle være så ekstremt. 

Jeg skal prøve med null vind imorgen, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever akkurat det samme som du beskriver. Blir rett og slett slitsomt på lengre turer. Jeg bruker ei gammel CH Flight Sim Yoke fra 90-tallet som jeg bygde om til USB med et BU0836-kort for mange år sida. Men den funker forøvrig alldeles utmerket, så jeg tviler sterkt på at det har å gjøre med hvilket utstyr man flyr med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det "løst" seg, men jeg er litt usikker på om det kanskje er et kompromiss, snarere enn en fix...

Til nå har jeg hatt flightmodel på Legacy. I legacy-mode kan vi endre på verdier og realismen. Jeg prøvde å endre på disse verdiene men opplevde ingen forandringer (overhodet!?). Da jeg skiftet til "modern" flightmodel så ble alt mye greier og mer stabilt. Jeg ser og opplever at vær og vind påvirker flyet, men nå er det derimot mer stabilt uten at det føles som om flyet konstant balanserer på en stokk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å legge til en "forklaring" ut fra hva jeg har lest om forskjellen på Legacy og Modern flight modes, så handler det om to forskjellige måter å lese data i simulatoren på. Legacy er lagd for og beregnet på FSX og tolker mye mindre enn modern og utnytter ikke informasjonen som er tilgjengelig. Min tolking av det blir da at den mangler rett og slett mye informasjon til å tolke hva som skjer i simulatoren og blir derfor ustabil. 

Modern er derimot tilpasset den moderne simulatoren og utnytter/leser alt (...eller det meste) av data i simulatoren og skal sånn sett være mer nøyaktig/realistisk.

 

Endret av Vetle T. Fosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...