Gå til innhold

Jeg er så glad,


Morten Aalberg

Anbefalte innlegg

Ja jeg er så glad jeg har en inntakt P3D v4.5 med sceneries og PMDG 737 NGXu inntakt og oppe å går uten et feiltrinn. Fantastisk simulator. Fløy senest en tur i dag fra ENGM til LEAL online Virtual Norwegian, fantastisk flight uten et feiltrinn.

MS2020 skuffer meg voldsomt. Ikke et fly er tilstrekkelig flybar, conrollers er, ja hva skal man si, ikke bra å slippe denne simulatoren på det nivå de nå driver med. Siste patch, bare surr spør du meg. En patch på over 15 gb, hva er fikset, nothing. Det verste er at noe har blitt værre, men men. Stakkars Morten, nå syter du fælt. Ja jeg gjør kanskje det men mine forventninger var litt større enn det vi har fått så langt. En massiv markedsføring og skapte forventinger er vel kjent som amerikansk, lærer vi aldri..... Scenery ja, fantastisk, Bing Photo scenery, tja, hva skal man si om det.....

Det skal være sagt, MS2020 blir en fantastisk simulator om et års tid, ikke før. Nok en gang blir entusiaster og gode krefter ( mange av dere ) brukt som utviklere, synes ikke noe om det da man betaler for et produkt men får et halvfabrikat. Men, det synes å være vanlig akkurat det. 

Føler meg ganske erfaren innen flightsim og gleden ved denne hobbyen har vært stor gjennom mange år. Det å levere MS2020 til sine kunder uten total kvalitetskontroll synes jeg er en skam. Har drevet så lenge med dette at en Cessna 172 std burde være flybar men er full av bugs, går det an. Den fløy jo bedre i FS4 når jeg fløy fra Megs utenfor Chigago enn den gjør nå. Hva skjer egentlig. Realismen er vel kanskje øket noe siden da men de burde vel klare å levere en ship shape Cessna 172 i den nye simmen.

Synes forøvrig at i denne simmen ser vi markedskrefter så det holder. Hele oppsettet er Game relatert ( XBoks ) og jeg har ikke sansen for dette. Hvorfor er Airbus A320 Neo valgt som Airliner? Er det noen markedskrefter i spill her sett i forhold til utviklerne? 320`n kan ikke kalles et  halvfabrikat en gang, søppel spør du meg. Hva er tankegangen og strategien når de ennå ikke har levert en ferdig SDK til utviklerne, det er nok de vi må satse på. 

Nei huff, Morten, nå må du gi deg, blir vel litt negativt dette er her. 

Men la meg avslutte. Den gjengen som er her inne på flightsim.no er helt rå. De gyver løs og fikser flyplasser etc. Svarer på spørsmål og kommer med gode innspill, er evig takknemmelig, bare så dere vet det alle sammen.

ha en fin lørdag aften alle sammen.

mvh

Morten Aalberg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Het enig med deg. Morten.

Regner også med at dette vil bli VELDIG bra etter hvert, men siden jeg er mere glad i å fly enn å tweake, surre og rote med ting jeg har lite peiling på, venter jeg til alt er 100% Plug & Play før FS2020 havner på en disk nær meg. 

Men jeg er ENORMT imponert over alle dere som legger dere i selen for at dette skal bli en god simulator, noe den altså ikke er nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Arne Lockert skrev:

Regner også med at dette vil bli VELDIG bra etter hvert, men siden jeg er mere glad i å fly enn å tweake, surre og rote med ting jeg har lite peiling på, venter jeg til alt er 100% Plug & Play før FS2020 havner på en disk nær meg. 

Respekterer at man har forskjellig opplevelse av den nye simulatoren, og er enig i at dette ikke er et fullstendig produkt ennå - men det vil nok snart bli veldig mye bedre for dere som er opptatt av airlinere og store fly også ganske snart. Selv har jeg holdt meg til det meste opp til størrelse ATR-72, så jeg har i grunnen vært fornøyd hele tiden.

Det jeg imidlertid kan si er at ytelsesmessig (FPS) overgår denne simulatoren alt jeg har tatt i tidligere. Fra usle 15-20 FPS i FSX og P3D med et haaaaaav av addons og surr, så koser jeg meg med fin flyt og 30-40 FPS stort sett over alt med default MSFS2020.

Vi går spennende tider i møte 🙂 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå! 

Her kan man nok være både enig og uenig. Jeg er enig i at det er mye som virker halv ferdig, og selv om flyene ser bra ut så mangler det nok dessverre mye på systemsimulering osv. Høydeforskjellene på vann, dårlig/manglende bilde fra Bing, skuffende kvalitet i forhold til google-maps, og slik kunne vi fortsette lenge. MEN... det er en del som er bra også. Tok meg nylig noen turer i småfly på vestkysten av Canada, og må si at jeg storkoser meg. Aldri ville P3D sett så bra ut som MSFS 2020 er, uansett hvor mye ORBX produkter vi hadde dyttet i det. Vi skal være evig takknemlig for den innsatsen flyplass-utviklerne allerede har gjort for oss andre i MSFS 2020. Et slikt produksjonsnivå har vi vel aldri sett makan til verken i FSX eller P3D. Måtte bare flyene følge etter.

La meg også få si noen ord om det du peker på når det gjelder markedskreftene og det tilsynelatende "gamer"-fokuset til Microsoft. Jeg er enig at det virker som det er der hovedfokuset til Microsoft ligger, men er uenig i at det er en negativ ting. Enn må være klar over at vi som er nerder og i overkant entusiastiske i alt som har med fly og simulatorer å gjøre er en svært marginal kundegruppe i det store bilde. Dess mer fokus Microsoft har mot "gamerene" fremfor oss nerdene, dess mer penger kan de tjene. Dette vil jo forhåpentligvis føre til et større og lengre utviklingsperspektiv fra Microsoft sin side, og vil antagelig holde liv i simulatoren enda lengre. Det er vi tross alt avhengig av ettersom det blir lite flyging om serverne blir borte om 5 års tid. 

Jeg tror samtidig at de som tenker at vi bare skal gi simulatoren 1 års tid, så er alt blitt bra, er i overkant optimistiske. Jeg kjøpte FSX i 2008, og når jeg la P3D på hyllen i 2016 var det mye jeg fortsatt ønsket meg i simmen. Vil tro at det samme vil gjelde for MSFS i 2028 for min del også😂 Vi må leve i nuet og være fornøyd med det vi har, støtte utviklerne, fortsette å gi tips og råd til hverandre, holde liv i forumet, og så bare fortsette med det vi har gjort i alle år. Fly!

God helg.

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Magnus,

Blir nok P3D på meg fremover, Microsoft skuffer nok en gang mtp realismen i det å fly. Masse trøbbel med controllere og settings er en ting men sentitivities osv. Huff Dette er faktisk basic data for oss kunder. Kaller meg ikke nerd, jeg er ihuga inntresert i Luftfart og flyging og gaming kan man få ha meg. Enkle menyer, flights osv. Det er meg det, men kanskje jeg begynner å bli for gammel for dette her. Skal være så jævlig fænsy nå, hva er poenget. Nei, fornøyd med P3D jeg, en fantastisk simulator og utrolig stabil sammen med AX weather. De klarer jo ikke været og klokka en gang i MS2020, en skam, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som jeg gjorde med FSX når den kom jeg, tok fatt i den på godt og vondt der mange andre stort sett lo av meg. Så FS2020 her og ikke noe igjen av P3D annet enn hovedfolder og SDK for å eventuelt få overført custom modeller når dette lar seg gjøre. Savner ellers ikke ground fra P3D et øyeblikk, for nå har jeg lokalområdet med en kvalitet som langt overgår det jeg hittil har sett, og jaggu er det default gitt. Fikser alt diverse flyplasser, er frustrert over at jeg ikke får inn mine custom modeller, men det ordner seg nok etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den føsrte pressekonferansen med MS2020 gjengen og sjefen der. Han var veldig klar på at noe ny FSX fadese skulle de ikke ha. Han sliter nok litt nå får det ligner veldig på akkurat det.

FSX er vel noe av det vel rotne de har levert, og desverre ser det ut som om oppfølgern er her, nå er det opp til de. Det holder ikke med en patch til med bare surr, nå må det skje noe. Klarer de virkelig ikke i fikse real weather og klokka, da e det, sorry si æ bare. Sensitivities i controllers er fjerna, ka skjer. Dæm klart kanskje itj den heller. Å lever en Airbus A320 Neo som e basert på en proppeller, ka tenke døm med, og hvor e kvalitetssikriga hen?? At valget ble en Airbus A320 Neo er en annen sak, det er jo pængstyrt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo visst var FSX råtten, men jeg hoppet i det fordi jeg syntes texturene var langt bedre, og det er vel samme historie med FS20. Men jeg tror og håper at forskjellen er nå at det kommer flere patcher etterhvert, kontra at de rett og slett oppga FSX etter at SP2 ødela den fullstendig med hensyn til scenery design. Husker jeg rett var og alt opp til FSX, uansett hva du fløy, tweakede Cessna base files. Det er ennå slik med P3D, men vi har jo slike som PMDG som bygger flere "minisimulatorer" inn i sine fly for å omgå diverse ting, blant annet "plaget" jeg de til å fikse trimmen til 737. Masse banning og steiking i den prosessen.

Jeg drev ellers lenge med andre simmer, nettopp pga de tingene du nevner. PMDG hadde 747 og 777 til Fly! II, men så gikk de over til MSFS, og da hadde jeg ikke valg og fulgte med over,  da support for forrige sim forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
37 minutter siden, Andrew Thomsen skrev:

Savner ellers ikke ground fra P3D et øyeblikk, for nå har jeg lokalområdet med en kvalitet som langt overgår det jeg hittil har sett, og jaggu er det default gitt.

Ikke tvil om at det visuelle er BRA! Alle bilder og filmsnutter jeg har sett bekrefter det. Men med så mye trøbbel som jeg har sett at mange har/ har hatt venter jeg med kjøp til jeg kan laste ned, kjøpe og installere add-ons som går rett inn og funker uten at jeg må være IT-ekspert for å få ting til å fungere. Jeg vil være pilot, ikke dataingeniør! Men at FS2020 vil bli min fremtidige simulator er det liten tvil om, bare ikke riktig ennå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunn sluttet å bry meg. Å rive seg i håret av andres inkompetanse gjør en fort skallet. Har 'akseptert nederlag' og ryddet vekk stashet for en lengre stund. Jeg blir å følge utviklingen, men har små forhåpninger på at det blir bra før et år har gått når man ser på hvordan de massivt roter det til på oppdateringer uten å kvalitetssikre.

Det er mye å ta tak i der i gården og man får bare håpe at det holdes krisemøter i staben basert på tilbakemeldinger på det offisielle forumet. Men tilbakemeldinger var ikke mangelvare fra alfa-/betatestere... Så, ja...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at dette ikke er den komplette sim-en det forhåpentligvis blir etterhvert. Men personlig har jeg nå hatt 20 - 30 timer i den, og hatt det helt topp. Kanskje de slapp den litt tidlig, men det er jeg i så fall bare glad for egen del  

C152/C172 har fungert helt fint for meg, holdt meg unna de andre flyene. Ser jo fram til A2A, for man vil jo ha det «as real as it hets», og så etterhvert PMDG, Majestic og resten av gjengen når SDK er skikkelig på plass. 

Seff, det kan være litt frustrerende å fly visse steder i hjemlandet med tidvis dårlig fotogrunnlag og horible høydedata. Men jeg tar simmen for det den er PT og flyr der den er best (kontinentet, statene, steder med fotogrametiske byer etc), og ikke å lete etter feil og bugs. 

Koser meg glugg ihjel med GA, fly VFR med Google Maps som kart og oppdage nye deler av verden (har og hatt noen fine turer i Norge).

Bare mine tanker om den nye simmen, og har full forståelse for at andre kan oppleve den frustrerende..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en positiv overskrift, med et «negativt» innhold.. 😂😅🤷‍♂️
 

En kan si mye om MSFS, jeg sier bare dette; om ikke annet så er det et STORT steg i riktig retning! Ingen av flyene som er med i pakken er på “study level”, og det har de jo vært helt klar på. De vet at for at en Sim skal vare og ha innhold, trenger en mod-ere. En fly simulator som tar for seg prosjektet HELE verden VFR, trenger litt hjelp for å bli perfekt. Hele verden er tross alt ganske stor. Alt i alt er jeg SUPER imponert over hva de har fått til. Så kan en velge; sitte å sutre eller leve i nuet og gjøre det beste ut av det. Det har aldri vært bedre å være en sim-er enn nå. Det er rett og slett helt FANTASTISK!!!

  • Like 4
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Jeg synes Microsoft Flight Simulator 2020 er fantastisk!  Kort og godt! Ikke fordi den er perfekt, fordi det er den ikke.

Må så klart sies at jeg ikke er noen hardcore simmer eller har noen faktisk piloterfaring. Mulig det er avgjørende da jeg så klart forstår at en som har flydd en ekte C172 vil umiddelbart se alle avvikende.
Men jeg har erfaring fra FS5.0, FS98, FS2002 og FSX. Spesielt FSX har jeg brukt mange timer i. Men ikke P3D, og jeg forstår at det er en veldig bra simulator og håper FS2020 lar seg inspirere,

Grafikken har veldig mye å si for realismen. Ser det ekte ut, føles det plutselig mye mer ekte. MYE mer ekte. Og grafikken i MSFS2020 er sykt bra. Så klart er det masse "feil" pga utdatert Bing data og en hel del elevation feil osv. Det er irriterende, men det er mer som at du ikke har fått så mye du ønsker av favoritt deserten din.  Det er egentlig veldig bra, men mye vil ha mer... :)

Jeg har hovedsaklig flydd med A320, TBM og C172/152 og litt Extra når jeg vil leke.   Har lagt til 15 gb at alt jeg kommer over av relevant 3party scenery og håper på mer saker i Norge.
Synes det er kjempe moro. Storkoser meg der oppe! 

 Men jeg forventer jo at utviklingen fortsetter med masse flere muligheter, realisme, addons og mye mindre "INOP knapper" osv osv.

Endret av Morten
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...