Gå til innhold

Husodden flystripe


Jan R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Etter ønske fra et annet forummedlem så har jeg fikset litt på Husodden flyplass. En gresstripe på 600 meter. Dette er bare en testversjon. Hele området bærer preg over dårlig satelittfoto og helt elendige kystlinjer med høydeforskjeller osv osv. Jeg har gjort mitt beste. Kystlinjene kommer jeg ikke til å røre særlig mer. Ikke terrenget heller, men har fikset det mest sjenerende. Venter på en fiks fra MS.

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.19 - 16.42.56.90.png

Husodden v1.0:

  • ENH1 (fiktiv icao kode) Husodden er nå søkbar i simulatoren
  • Gjort flatten av flyplass samt flere av stedene rundt
  • Deler av øya flystripa ligger på, lå under vann. Korrigert dette og fått den over vannoverflaten
  • Området bærer preg av oversvømmelse, så enkelte steder har jeg trukket kystlinjene litt opp fra vannet
  • Broen og veien mot broen fra begge sider av elven er løftet opp fra vannet
  • Fjernet litt skog her og der
  • Korrigert kystlinjer og laget flatten der det trengtes
  • Lagt til et par båtbrygger med båter som ligger fortøyd

Last ned v1.0

Husk at det fortsatt gjenstår litt jobb her før jeg er helt fornøyd, men flyplassen kan nå brukes og halve øya som var under vann default er nå over vann igjen. Alt ser ganske mye bedre ut. Kom gjerne med forslag til forbedringer.

Kjent bug:

Har problemer med vann som ikke går helt inn til land, f.eks ved båtbrygga og har et par striper i vannet som jeg ikke finner ut av. Kanskje noen kloke hoder her inne har noen tips? Deler uansett så folk kan prøve.

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.19 - 16.44.32.65.pngMicrosoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.18 - 02.50.24.93.png

  • Like 7
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Da har jeg vært på camping'en på Dokka og kjøpt Cola... 🙂 

Morsom liten stripe det der 😄 

Ang. vannet, så kan du jo lage et polygon og velge "water". Testet litt, og tror du får det til hvis du legger mange nok punkter langs stranda, og setter en Falloff på 1-10 meter.

Takk for tips! Problemet er at det ser helt perfekt ut i devmode, men så snart jeg kompilerer, legger inn ny build og tar en restart så er jeg tilbake til samme problem. Prøvd utallige ting, men blir bare små endringer i disse to problemområdene. Fortsatt blir jeg ikke kvitt disse stripene uten vann. Nå skal det også sies at hele området rundt har store problemer med nedsunkne kystlinjer, feil i mesh osv. osv. Var et mareritt å få til denne her på grunn av det :P

Har forøvrig brukt "water" og ikke "lake". Når jeg bruker lake så blir det også trøbbel med manglende vann i devmode også. Men med water så ser det helt perfekt ut i devmode. Men igjen, den moroa forsvinner fort så snart jeg har kompilert. Frustrerende. Men jeg skal prøve med mindre falloff, kanskje det er problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjektet er foreløpig på hold. Etter mange timer med prøving og feiling klarer jeg ikke å bli kvitt de feilaktige kystlinjene blant annet ved brygga. Virker som dem er hardkodet og ikke mulig å endre på. Alt ser perfekt ut i devmode, men så snart jeg eksporterer ut en scenery pakke så forsvinner vannet rundt blant annet brygga. Om det er noe jeg gjør feil vet jeg ikke, men uansett hva jeg gjør så får jeg det ikke til.

Når det er sagt så er det en enkel oppgave å bytte ut huset med en hangar, men jeg ville gjerne fått ordnet problemet med vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd på Toten  ENRV og Husodden ? Vinter teksturen er borte og alt ser ut som et billig tv spill . Hufff  Fjernet alle tillegg ser fortsatt crap ut. Dette må ha kommet fra MS. Noen ideer

 

Løst Løs nettverkskabel... ;)

Endret av skyhawk
  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.9.2020 klokken 16.56 skrev Jan Reidar Storelvmo:

Etter ønske fra et annet forummedlem så har jeg fikset litt på Husodden flyplass. En gresstripe på 600 meter. Dette er bare en testversjon. Hele området bærer preg over dårlig satelittfoto og helt elendige kystlinjer med høydeforskjeller osv osv. Jeg har gjort mitt beste. Kystlinjene kommer jeg ikke til å røre særlig mer. Ikke terrenget heller, men har fikset det mest sjenerende. Venter på en fiks fra MS.

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.19 - 16.42.56.90.png

Husodden v1.0:

  • ENH1 (fiktiv icao kode) Husodden er nå søkbar i simulatoren
  • Gjort flatten av flyplass samt flere av stedene rundt
  • Deler av øya flystripa ligger på, lå under vann. Korrigert dette og fått den over vannoverflaten
  • Området bærer preg av oversvømmelse, så enkelte steder har jeg trukket kystlinjene litt opp fra vannet
  • Broen og veien mot broen fra begge sider av elven er løftet opp fra vannet
  • Fjernet litt skog her og der
  • Korrigert kystlinjer og laget flatten der det trengtes
  • Lagt til et par båtbrygger med båter som ligger fortøyd

Last ned v1.0

Husk at det fortsatt gjenstår litt jobb her før jeg er helt fornøyd, men flyplassen kan nå brukes og halve øya som var under vann default er nå over vann igjen. Alt ser ganske mye bedre ut. Kom gjerne med forslag til forbedringer.

Kjent bug:

Har problemer med vann som ikke går helt inn til land, f.eks ved båtbrygga og har et par striper i vannet som jeg ikke finner ut av. Kanskje noen kloke hoder her inne har noen tips? Deler uansett så folk kan prøve.

Microsoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.19 - 16.44.32.65.pngMicrosoft Flight Simulator Screenshot 2020.09.18 - 02.50.24.93.png

Stilig! Jeg måtte teste Husodden idag og det var jo riktig så fint da :) -  måtte lage en liten video med både FS2020 og fra forrige tur til Husodden. Synes det var ganske likt 😊

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Steffen Andre Hustveit:

Stilig! Jeg måtte teste Husodden idag og det var jo riktig så fint da :) -  måtte lage en liten video med både FS2020 og fra forrige tur til Husodden. Synes det var ganske likt 😊

 

 

Fancy! Så jo imponerende likt ut må jeg si :P

Jeg skal oppdatere sceneryet til jul og fikse problemet med vann (om det lar seg gjøre nå). Prosjektet ble satt på vent pga problematikk med vannbug som jeg ikke klarte å fikse uansett hva jeg gjorde. Nå er det kommet en del oppdateringer siden jeg lagde sceneryet, så jeg håper det nå lar seg gjøre å fikse det samt legge inn en campingvogn og ny hangar.

PS! Den gyroen på attitude indicator løper litt løpsk etter avgang der. Holder meg til Cessna jeg 🤪

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Fancy! Så jo imponerende likt ut må jeg si :P

Jeg skal oppdatere sceneryet til jul og fikse problemet med vann (om det lar seg gjøre nå). Prosjektet ble satt på vent pga problematikk med vannbug som jeg ikke klarte å fikse uansett hva jeg gjorde. Nå er det kommet en del oppdateringer siden jeg lagde sceneryet, så jeg håper det nå lar seg gjøre å fikse det samt legge inn en campingvogn og ny hangar.

PS! Den gyroen på attitude indicator løper litt løpsk etter avgang der. Holder meg til Cessna jeg 🤪

Men det blir bra. Selv om det allerede ser ganske bra ut 😊 - Haha ja, det var en periode den var helt håpløs - Nå har de ettermontert skjermer i Archern, så blitt litt bedre i alle fall 😅

Endret av Steffen Andre Hustveit
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...