Gå til innhold

Ny Ålesund EN67


Bosse Agerup

Anbefalte innlegg

Hej på er ,

Jag har just blivit medlem här, verkar vara ett väldigt bra ställe detta :)

Jag tackar för att jag fick komma med.

Men, just nu flyger jag MSFS, Cessna Caravan på Svalbard, intressant ställe.

Men saknar flygplatsen Ny Ålesund, tror den heter  EN67, den vore kul om någon av

er duktiga gubbar gjorde :)

Hade 

Bosse

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Foto ble ikke helt som forventet, så du får nøye deg med ei grus-stripe å lande på så lenge.

Skal se på foto-scenery i løpet av helgen. Det ble noe forskyvninger i bildet, så det så ikke bra ut. Vanskelig å geo-referere punktene når Bing-kartet ser ut som det gjør. 

Last ned fra MEGA

Satellites.pro har faktisk meget bra foto over Ny Ålesund. Men, rettigheter og slikt er kanskje et større problem om man bruker dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Satellites.pro har faktisk meget bra foto over Ny Ålesund. Men, rettigheter og slikt er kanskje et større problem om man bruker dem :P

Det er den jeg har sett på, men når jeg la ned bildet, så oppdaget jeg at jeg hadde croppet det litt for nær land (magic wand i PS) slik at det som opprinnelig lå under såvidt dukket opp i sjøen - så jeg får gjøre et nytt forsøk.

 

Satellites.pro har VELDIG bra foto over de fleste steder jeg har sjekket 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Det er den jeg har sett på, men når jeg la ned bildet, så oppdaget jeg at jeg hadde croppet det litt for nær land (magic wand i PS) slik at det som opprinnelig lå under såvidt dukket opp i sjøen - så jeg får gjøre et nytt forsøk.

 

Satellites.pro har VELDIG bra foto over de fleste steder jeg har sjekket 🙂 

Ja, satellites.pro er helt suverent de aller fleste steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, du får det som du vil... 🙂

Usikker på om det skal være ODALS der, men det står noe om "CAT I APCH LGT" i AIP, så noe må det være... 

La til 3 lyskastere på apron også slik at du ser Cessna'n din når du har parkert 🙂 

Ny link til nedlasting, og jeg har fulgt Augustin's anbefaling om navn på pakken: ENAS

487097517_MicrosoftFlightSimulator19_09.202019_44_05.png.dd1e757f9bfd7dfb07ac348f623bf46e.png

1999128273_MicrosoftFlightSimulator19_09.202019_43_35.png.a8b58a9084cf480ea7746fdd8d4cf967.png

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Bosse Agerup skrev:

Ojojoj vad fint, gick kanon att landa där nu i lite mörker och molnigt,, :)  

Har du mulighet til å teste et foto-scenery for meg? Jeg får det plutselig ikke opp i simulatoren lenger, men det virket tidligere. Det synes også inne i Content Manager på profilen min, men altså ikke når jeg starter ENAS... 😞 

Andre må gjerne prøve også...

ENAS-aerial (375MB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av problemet - under Build så hadde det forandret seg fra CGL til SCENERY, og da gikk det i dass... Har fortsatt problemer med å få georeferert bildet slik at det ligger korrekt oppå Bing-kartet. Bing har så dårlig oppløsning, at jeg må bare gjette hvor det skal ligge, og når det går galt så må jeg bare gjette på nytt 🙂 🙂 

Treffer nok en av de tre neste gangene jeg forsøker 😄 

2126172646_MicrosoftFlightSimulator23_09.202000_07_34.png.47d3c34f524a63efaffeb47f9883dc62.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...