Gå til innhold

Patch 1.8.3.0 (patch 2) live!


Jan R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Da er den etterlengtede patch 2 klar for nedlastning.

https://www.flightsimulator.com/patch-version-1-8-3-0-is-now-available/

 

Først av alt må jeg si jeg er imponert over alt dem har fått fikset på så kort tid. Notatene over hva som er fikset er imponerende. Ingen tvil om at det er store utviklerteam som jobber med simulatoren. Var godt å nå slippe moderat turbulens i ny og ned når man flyr etter patchen. Det som var litt skuffende for min del var at turboprop simuleringen skulle bli fikset i denne patchen, noe jeg kan bekrefte at den ikke ble. Den står høyt på prioriteringslista, så jeg håper dette kommer i neste oppdatering. Vil tro det var litt mer utfordrende enn at det var fikset over et par dager. Alt i alt er dette uansett en meget etterlengtet oppdatering som fikser en hel rekke viktige ting.

 

Status quo etter denne patchen er følgende:

  • spikes i terrenget og feil i høydedata for vann og innsjøer
  • leaning av stempelmotor er fortsatt ikke fikset (gjør at du blant annet får feil takeoff performance da motoren ikke yter maks under avgang med mindre du justerer til maks turtall, noe som man ikke gjør ved sea level i virkeligheten). Fuel flow ved leaning av motor ser derimot nå ut til å fungere og gir reduksjon i fuel flow når du leaner.
  • for treg throttle respons for stempelmotorer
  • en del andre bugs med motorsimulering når det kommer til stempelmotorer. Blant annet at fly med variabel pitch, ikke holder turtall når man endrer hastighet
  • fortsatt feil i turboprop simulering, manglende beta range og alt for treg torque respons. Når motorene stoppes skal propellene gå i feather, noe dem ikke gjør. Samme gjelder oppstart. Propellene skal stå i full feather under oppstart (gjelder caravan, tbm 930 og 350 kingair)
  • takeoff performance for xcub og caravan
  • Icon trenger 50% throttle for å settes i bevegelse på vann. Dette er muligens noe som henger igjen fra FSX, selv om vanndynamikk i FS2020 er kraftig forbedret kontra FSX
  • Jet (Airbus og Boeing 747 i standard versjon) har alt for dårlig styreautoritet på alle aksene og trenger nok en god del justering. Også tendens til å autorotere under avgang.
  • ATC fraseologi har jeg foreløpig ikke testet, men finner ingenting om at fraseologi er oppdatert i patch notes

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at mange default fly ennå flakser rundt som fulle måker (noe jeg testet i Bodø havn 1986 ved å kaste ut loff dynket med sprit når jeg var i marinen)😇. Jeg flyr kun Cessna 172 og A320; sistnevnte er moddet, og flyr ganske bra om en leser seg opp om hvordan takle den med feilene som ennå gjenstår. Boeingene er lagt på hylla inntil PMDG kommer på banen. Default 747 er ennå en katastrofe, og 787 gidder jeg ikke engang teste.

Meget fornøyd med at simmen nå ikke tar et hav av tid for å starte og stoppe, holdt på å klikke av det der. Ikke rart jeg tar en drink nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt dem har fikset oppstartstiden, den irriterte meg også. Flyr stort sett C152 og Cub, og der var det en helt annen verden nå etter patchen. Står også i patch notes at dem har tonet ned vertikal turbulens. Men nå har jeg bare testet litt overfladisk, så blir nok mer testing i morgen. A320 var så håpløs å fly at jeg gadd ikke engang :P 747 var ikke noe bedre. Venter heller på PMDG. Men gjett om jeg koser meg med GA :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte i går, men ikke testet å fly enda. Blir spennende å se senere hvilke bugs jeg har fått inn eller ikke fått. 

53 minutes ago, SkyKaptn said:

Kalibrering av styreenheter er helt borte. Det har fått status 'Known issue'.

En fot frem og to tilbake, a.k.a Vals. Ennå såpass mye mangler at jeg sier GG inntil videre og finner noe annet å holde på med.

Hvor ser du Known issues?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
2 timer siden, SkyKaptn skrev:

Etter patch #2 , 16.sept: C-172 dauer etter 4-5 sekunder ved oppstart (ASL). 15% throttle og mixture på 100. Prøvde også med mixture ned til 50% men ikke helt lean.

Har du sjekket at fuel shutoff valve ikke er stengt ? Ingen problem med c-172 hos meg etter oppdatering.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 1.20, Andrew Thomsen skrev:

Kan legge til at mange default fly ennå flakser rundt som fulle måker (noe jeg testet i Bodø havn 1986 ved å kaste ut loff dynket med sprit når jeg var i marinen)😇.

Ja, her har det skjedd mye rart. VELDIG ustabile default fly. Har testet Cub, Cessna og litt jets. Ikke brukbart.

Tror jeg reinstallerer, selv om originalen inneholdt en del feil, så virket flyene OK.

P.S.: Far nevnte at han og hans brødre skjenket full hanen. Den ble villstylig en liten stund, før den bikket seg nedpå litt, og tok livet med ro.

D.S.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har akkurat fått lastet ned og installert MSFS.  Lastet ned fra Steam og lurer da på om denne patchen er inkludert? Hvis ikke gvor finner jeg den? Microsoft linken på toppen leder riktignok til en beskrivelse av patchen, men ikke noen download muligheter...Gjentar at det er mulig jeg er helt sløv her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...