Gå til innhold

Lagring av tastatur og kontroller-profiler, samt callsigns og tail numbers


thomassonor

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg opplever at endringer i tastatursnarveier og knappetilvisninger på controller må settes på nytt ved hver oppstart. Det samme gjelder Callsign, tail number, flight number osv på det enkelte fly. Kjører så klart profiler, bruker validate og activate & save. Det funker ut resten av sesjonen, men må settes opp på nytt ved neste oppstart av simulatoren.

Noen som har innspill eller tips, eventuelt om dette er kjent feil som kommer rettelser på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Andrew Thomsen skrev:

Du må trykke F11 (save) hver gang. Er nederst i menyen også. Altså for controller: Bytte knapper, validate. Så save, funker her.

Ja, gjør det, men funker ikke. Ser det står Activate & Save i mitt innlegg, men det skulle være Apply & Save, men det var vel også det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du må velge en profil (dette kommer opp som et spørsmål når du forandrer på ting). Fordi du ikke har lov til å endre default. Jeg har profil for mus (fordi jeg hater hvordan den er satt opp default), og for Thrustmaster Warthog Joystick. Gjelder å velge profilene dine neste gang du starter opp simmen.

Siden vi er inne på dette, er det noen som har fått Hatten til å funke for å se seg rundt i cocpit og i external view? Hater inderlig å ha mus til dette, fordi hver gang jeg f.eks skal sette ny kurs i turbulens, så zoomer jeg plutselig i stedet for å få rett heading. OK må drepe mouse zoom i profilen da sånn til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Andrew Thomsen skrev:

Siden vi er inne på dette, er det noen som har fått Hatten til å funke for å se seg rundt i cocpit og i external view? Hater inderlig å ha mus til dette, fordi hver gang jeg f.eks skal sette ny kurs i turbulens, så zoomer jeg plutselig i stedet for å få rett heading. OK må drepe mouse zoom i profilen da sånn til å begynne med.

Jeg har satt opp "Hatten" (om jeg oppfatter deg rett) på min gamle velbrukte stick slik som vist på vedlagt bilde.
Ellers benytter jeg i stor grad Ctrl-Alt-1 for å memorere et utsnitt i cocpit. Alt-1 for å bruke utsnittet.  
Jeg satt opp knapp 2 til default view.
Dette funker fint til mitt bruk.

Screen Shot 09-17-20 at 10.11 AM.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...