Gå til innhold

Andre som opplever problemer med MSFS2020 Marketplace?


Anbefalte innlegg

Forsøkte å kjøpe Flytampa's EKCH. Selve kjøpet gikk finfint, og 184 kroner forsvant fra konto. Men å laste ned, det får jeg ikke lov til. Nedlastingen bare stopper/feiler etter kort tid, alt fra 15-90Kb....
Alt annet fungerer fint, og det er ikke noe problem med nettet. Finner ingen spor i firewall som tilsier at noe blir blokkert heller, og marketplace har fungert fint tidligere uten at noe er endret.....

Smått irriterende å betale for noe man ikke får, og det kommer heller ingen fornuftig feilmelding. Nedlastingen bare termineres og gir generisk feilmelding om at download failed. Ingen feilkode.

Endret av Kjell-Erik Aarsheim2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kommet lenger enn en del andre her, medregnet undertegnede, selv om problemet hos deg må være enda mer irriterende. Jeg får samme feilmelding som deg, men heldigvis uten å ha fått gjennomført betaling. Ser på diverse nettsider at Marketplace byr på problemer. For noen går det greit, mens for andre blir situasjonen som for undertegnede og deg. Vi får håpe at kommende oppdatering ordner opp i dette og andre problemer.

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk løst mitt problem til slutt. Jeg avsluttet MSFS og startet det på nytt, men jeg startet da spillet fra Xbox Beta app'en istedenfor direkte fra store.... Spillet startet da merkelig nok ikke med mine faste innstillinger - hvorfor aner jeg ikke. Nedlasting feilet like herlig da også, men så tenkte jeg å sjekke noen tidligere testede tips om å verifisere at bandwidth usage ikke var limited etc, og som ikke hadde hjulpet før, men tenkte ting kanskje var anderledes nå siden appen tydelgivs startet med andre settings. Har ikke denne på til vanlig, men nå som ting var startet via appen så var den faktisk default på. Så jeg slo av den. Deretter slettet jeg rolling cache som var et annet tips. Og helt magisk så dro plutselig nedlastingen gjennom uten problemer. Jeg klarer absolutt ikke å se noen som helst logisk forklaring på hvorfor, men det funket faktisk.... Avsluttet deretter spillet, startet det slik jeg pleier slik at jeg fikk mine settings riktig, og for sikkerhetsskyld slettet jeg også her rolling cache og enablet igjen bare for å unngå evt problemer. Fungerte fint etterpå og EKCH er nydelig gjennomført..... Har også lest om andre som opplever å få feilmelding når de skal betale, og også for disse har det hjulpet å starte via appen. Så om du vil forsøke, så kan du evt prøve det (bare installer Xbox beta appen fra MS store og lauch spillet fra den) - men ja, litt wonky hele marketplace enda så det er litt gambling å kjøpe noe der.....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Ligger også en "snarvei" i SDK'n under ..\MSFS SDK\Tools\bin\fsdevmodelauncher.exe som kanskje kan være nyttig. Den hopper i alle fall glatt over noen oppstartselementer og er en del raskere å starte med. Tvilsomt om den løser noen problemer med Marketplace...

Når vi nu er i spørsmålsrunden, vil jeg spørre om det er mulig å bruke en usb 3.0 disk til Microsoft Flightsimulator.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Steinar Bakke. skrev:

Når vi nu er i spørsmålsrunden, vil jeg spørre om det er mulig å bruke en usb 3.0 disk til Microsoft Flightsimulator.???

Du kan sikkert installere Community og Official der, men selve programfilene må nok ligge i C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe

 

Åpne C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\UserCfg.opt
Endre filområdet i siste linje, og flytt filene dine dit du vil ha dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune Gustafson skrev:

Takk for tipset Kjell-Erik. Dette fungerte. Nå er FlyTampa Copenhagen betalt, lastet ned og installert👍

Rune_G

Så bra. Fikk faktisk svar fra Microsoft/Asobo idag også, ettersom jeg sendte en supportsak på dette i går. Svaret fra dem var også å starte spillet fra Xbox Beta appen....så da er det vel en offical workaround...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

20 timer siden, Andrew Thomsen skrev:

Kjøpte fra Simmarket. Foretrekker å kjøpe alt derfra om jeg kan, til både Train Sim og FS. De er ryddige og din konto der er oversiktilig, oppdateringer kommer ofte, med beskjed på mailen. ENVA derfra installerte og fant min Steam FS tvert, noe jeg fryktet ikke skulle skje. Godt jobba fra AS sin side.

Stort sett alt jeg har kjøpt av scenery gjennom årene kommer fra SimMarket, Aerosoft, FlyTampa og FlightBeam. Problemet denne gangen var at FlyTampa Copenhagen ikke kan kjøpes andre steder enn gjennom Marketplace. I følge opplysninger fra FlyTampa vil sceneryet inntil videre ikke bli tilgjengelig andre steder, heller ikke på deres egen nettside.

Rune_G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å kjøpe Copenhagen AP (da denne kun ligger ute på market place, slik jeg har skjønt det)... Får faktisk ikke til å kjøpe noen ting i Market Place. Jeg får oppnet vindu som spretter opp et mikrosekund, og feilmelding... Jeg har deaktivert firewall, logget ut og inn av kontoer. Sjekket kort-detaljer osv. Sendte ticket og fikk dette svaret: (har utført alle deres punkt til punkt og prikke, men det vil seg ikke....) Er det noe jeg kan ha oversett? Kjøpte simulatoren via MS Store. Man blir jo i tvil om dette faktisk er en bug eller ikke når man får slike skråsikre "dette er ditt problem"-svar tilbake.... 

Support (Microsoft Flight Simulator)
Sep 28, 2020, 17:04 GMT+2


Kind regards, Microsoft Flight Simulator Support TeamHi Glenn,  This issue is sometimes caused by Windows Firewall blocking certain features of the sim. Please follow the troubleshooting steps described in this article:

Xbox Live server connectivity on Windows 10 is blocked If the issue persists:Download & Install the Xbox app from this page: https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/pc-games Reboot your computer Make sure the Xbox Services are running automatically.In the Windows search bar, type "Services" Select "Services" Scroll down to the bottom. Double-click on each entry for Xbox and make sure none of those services are disabled or set to manual. Set everything to "Automatic".

If the problem persists:(Re) Install Xbox Identity Provider from here: https://www.microsoft.com/fr-fr/p/xbox-identity-provider/9wzdncrd1hkwOn your PC, go to Xbox.com and select Sign in. If there are problems with your account, the instructions will help you solve them. If you can’t go beyond the sign-in screen, select Forgot my password and follow the instructions.

If that didn’t work, select the Start button > Settings > Time & language. Under Date & time make sure the Set time automatically setting is turned on. Open Time & language settings (ms-settings:dateandtime?activationSource=SMC-IA-4027968)

If none of those options work, select the Start button > Settings > Accounts , then find the Microsoft account you used to sign in to the Xbox app and select Remove. Then go back to the Xbox app and sign in with the Microsoft account you just removed. Open Settings (ms-settings:?activationSource=SMC-IA-4027968)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...