Gå til innhold

Noen som forbarmer seg over ENKB?


Birger Blomvik

Anbefalte innlegg

Det er vel sånn at man skal prøve selv, før man maser om at andre skal gjøre jobben !! 😀 Men lurer på om noen der ute kunnet sparket i gang å lage nytt Kvernberget Flyplass med update landemerker?  Jeg kan gått stille som betatester, og det er nok der tiden strekker til, dessverre. Har lest meg litt opp i SDK-en, samt sett noen videoer. Men innser at jeg kaster inn hansken grunnet tid og kunnskap. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Birger Blomvik:

Ai ai. Flotte saker. Men Bye the way, Running rabbit er tatt bort ser jeg, men dette har begge rullebaneretningene  :) Har mange bilder av bygningene om du trenger dette. 

 

Ah, var ikke sikker på det og fant det ikke i AIP. Nå som du sa det lette jeg ekstra godt og fant det, ja - til og med lengden på rabbit'en. Takk for tips!

Når det gjelder bygninger så er jeg ingen modellerer - men om noen vil modellere, så kan jeg fint legge disse inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden skrev Kjetil Garpestad:

Hvis du ønsker å redusere skogbelastningen litt uten å tegne opp helt ny skog så kan du prøve å tegne opp et polygon i et område rundt flyplassen og velge en annen biome uten å endre vegetation. Jeg endret til Deciduous rundt Bodø som ga lavere løvtrær istedenfor de enorme grantrærne.

Takk, godt tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENKB har nå fått total-renovasjon på høydemodeller rundt flyplassen. Halve Nordlandet inkl. Kvernberget overfor flyplassen er nå på plass med DEM1, altså høydeoppløsning ned til 1 meter. Jeg regner med at jeg kommer til å lage en egen artikkel om hvordan prosessen gjøres med bakgrunn i Kartverkets tjenester på hoydedata.no. Prosessen tar ikke lang tid - det er kommet svært gode verktøy for begrensede områder som flyplasser o.l. - opptil 10-20 kvadratkilometer bør gå fint. Har også liten betydning for framerate slik det ser ut. Bare så det er sagt: DEM1 er rått!

Last ned og prøv for en forsmak på hva som kommer! https://flightsim.to/file/10890/enkb-kristiansund-kvernberget

  • Like 1
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble ganske stor forskjell. Fra avstand ser hele Kvernberget nye bedre ut, men det er når du kommer nærmere at du virkelig ser forskjell. ENKB er berømt for de store haugene med pukk som ligger bak terminalen og innover. Disse vises ikke i det hele tatt på det første bildet, men om man ser nøye etter på det andre bildet er det noe helt annet der.

1262959914_MicrosoftFlightSimulator-1_15.8_003_05.202123_25_15.png.ed90806f7c6cd9b45f45f3cf8d6f535a.png540712480_MicrosoftFlightSimulator-1_15.8_003_05.202123_49_57.png.351cd27c0896d33a77d196c4d7d9e1cc.png

Endret av Dag Baardsen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2021 klokken 8.55 skrev Arild_Pedersen:

Nydelig!

Veldig spent på neste update for Nordics. Håper høydedata blir bedre..

Ser veldig "ned-polert" ut samtlige fjell og dalar nå.

Høydedata er én ting, men noe som er mye mer krise etter min mening er satelittfoto. Det er så som så mange steder i norge for å si det mildt. I tillegg håper jeg vi får egne autogen bygninger for Norge og resten av norden. Dette vil løfte simmen mange hakk. Høydedata er i hovedsak kun viktig om du flyr VFR i 3000 fot eller lavere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Ø.C.H.:

Tror ikke vi kan forvente oss bedre satelittfoto med en WU. Men dersom Bing oppdaterer med bedre foto har jeg skjønt det slik at det nesten automatisk kommer inn i simmen.  

Etter hva jeg har sett så kommer det ikke automatisk inn i simmen. Har vært flere oppdateringer på satelittfoto i bing som enda ikke er i simmen. Uansett så håper jeg selv på bedre satelittfoto for norge, så får vi se. Hadde vært stas med satelittfoto fra norge i bilder som generelt er mye bedre enn bing. Er her det er størst forbedringspotensiale spør du meg :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Önskar att jag hade kunskap och bygga flyplatser :) Är det några custom byggnader alls på ENKB i denna addon? Nu med payware för Alesund, Sandane, Orsta och snart Molde från Orbx i närområdet så upplever jag ENKB som en mycket intressant flygplats för oss som flyger kortare rutter i detta område.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...