Gå til innhold

Oslo Lufthavn, Gardermoen (Work In Progress) (Freeware)


KapteinWestad

Anbefalte innlegg

Update: har fått gjort mye idag. RWY 01R/19L er mer eller mindre ferdig, parking spots er nesten ferdig, små detaljer også. Det eneste som er åpenbart nå er vest-siden, men ettersom det nesten ikke er noe mer av nye taxiways, så går det veldig fort. Det største slitet er å lage nye striper/aprons etter øyemål, og det er nesten over. image.png.aab24c374e8f9a056bd8b0960267f374.png

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
6 hours ago, KapteinWestad said:

Ja, det hadde vært veldig spennende, men jeg vet ikke helt hvordan man skal få "workflowen" til å fungere. Man kan jo ikke jobbe samtidig på samme scenery (as far as I know), så det kan bli vanskelig

Er vell rett og slett å ha visse folk jobbe med forskjellige ting. Jeg og en kammerat jobber foreløbig med ENDU Bardufoss. Jeg tar meg av flyplass og sceneryet i seg selv, mens han tar for seg modelering av custom 3D-modeller av flyplassen.

Å jobbe med samme scenery kan bli litt skummelt, men scenery er bare en lesbar xml fil, så å bruke git til version kontroll og sammarbeid er fullt mulig

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Augustin Winther skrev:

Er vell rett og slett å ha visse folk jobbe med forskjellige ting. Jeg og en kammerat jobber foreløbig med ENDU Bardufoss. Jeg tar meg av flyplass og sceneryet i seg selv, mens han tar for seg modelering av custom 3D-modeller av flyplassen.

Å jobbe med samme scenery kan bli litt skummelt, men scenery er bare en lesbar xml fil, så å bruke git til version kontroll og sammarbeid er fullt mulig

ahh det gir mer mening!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frank Kristiansen skrev:

Får du ledende 0 på runway også, så blir det nok helt perfekt (01L - 01R) - det ser i alle fall sånn ut på alle bilder og karttjenester jeg har sett på 🙂 

Perfekt om du klarer å heve terrenget på Vollen (NW PlaneSpotter) også 😄 

Har ikke vært på Vollen selv, men er det noe som dette? Har også fått med Flishaugen på 01R

image.png.7d871ba6d790cc759715df2b7ee508a2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært der å fotografert, men det er iallfall et bord og to benker der.

Synes å huske at det er et gammelt betong fundament igjen etter et lite hus eller brakke.

Rett på meg hvis jeg husker feil. Men sikkert bra nok det du lager synes jeg. Bra jobba!

Kanskje Flysamlingen som er rett ved siden av kommer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virklig takknemlig for den flotte jobben dere gjør med å fikse de norske flyplassene. jeg sendte en detaljert liste til zendesk da jeg betatestet FS2020. Men desverre virker det som at allt arbeid vi har gjort har blitt oversett. svært lite av det som har blitt raportert inn har blitt fixet fra MSFS og Asobo sin side. Så det er kjempe supert at dere fikser flyplassne i Norge. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kult å se at noen har begynt på dette! Jeg har sitti og tekt å gjøre dette selv i en god stund nå etter jeg så som alpha tester at gardermoen så så dårlig ut i standard utgaven av msfs.

Jeg har begynt å modellere byggene, med plan om å bygge den kommende tilleggs bygget som skal komme på pir øst (non schengen). Så om du er interessert så kan jeg gjerne hjelpe med nært fotorealistiske, godt detaljerte og korrekte bygg.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kristian Berget skrev:

Veldig kult å se at noen har begynt på dette! Jeg har sitti og tekt å gjøre dette selv i en god stund nå etter jeg så som alpha tester at gardermoen så så dårlig ut i standard utgaven av msfs.

Jeg har begynt å modellere byggene, med plan om å bygge den kommende tilleggs bygget som skal komme på pir øst (non schengen). Så om du er interessert så kan jeg gjerne hjelpe med nært fotorealistiske, godt detaljerte og korrekte bygg.

Det hadde vært fantastisk!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg stort til ENGM kommer. Ble litt skuffet over en litt tam default utgave som ikke stemte så bra med virkeligheten. 
Nå som Værnes er fikset, er mine favoritt reiser ENGM - ENVA, og ENGM - EKCH (Kjøpt via MSSF allerede).

Kjevik og Bergen er vel også på ønskelisten.  Også hadde det vært kult om noen finpusset litt på min mer lokale flystripe, Ski Flyplass. ENSI.  Det er en gresstripe, så ikke mye arbeid som trenges. Høydejusteringer litt rundt og småjustering på byggene så er man der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...