Gå til innhold

ENKR - Kirkenes/Høybuktmoen


Frank Kristiansen

Anbefalte innlegg

Et eller annet som ikke stemmer i Little Navmap. Alt kommer opp dobbelt, som om LNM henter data fra to kilder. Noen ide om hva som kan være problemet?

Bruke Navigraph navdata (AIRAC 2010) både i MSFS of LNM. Har prøvd å relode Scenery Library i LNM, uten at det hadde noe å si.

 

LNM henter data fra disse filene:

\Packages\Community\fk-airport-enkr-kirkenes\scenery\airport-enkr-scenery.bgl
\Packages\Community\navigraph-navdata\scenery\global\AIRPORTS\EUROPE\NORWAY.bgl

Det kan jo være en konflikt med Navigraph, men har ikke sett dette problemet med andre norske flyplasser.

 

JayJay

LNM - ENKR.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JayJay skrev:

Et eller annet som ikke stemmer i Little Navmap. Alt kommer opp dobbelt, som om LNM henter data fra to kilder. Noen ide om hva som kan være problemet?

Bruke Navigraph navdata (AIRAC 2010) både i MSFS of LNM. Har prøvd å relode Scenery Library i LNM, uten at det hadde noe å si.

 

LNM henter data fra disse filene:

\Packages\Community\fk-airport-enkr-kirkenes\scenery\airport-enkr-scenery.bgl
\Packages\Community\navigraph-navdata\scenery\global\AIRPORTS\EUROPE\NORWAY.bgl

Det kan jo være en konflikt med Navigraph, men har ikke sett dette problemet med andre norske flyplasser.

 

JayJay

LNM - ENKR.PNG

 

Du har sannsynligvis den gamle pakken liggende fortsatt (airport-enkr-kirkenes). Jeg forandret navnet på den slik at den skulle følge gitt standard, og den nye pakken heter "fk-airport-enkr-kirkenes". Slett alt og last ned siste versjon på nytt 🙂 

Kan selvfølgelig også skyldes Navigraph, men jeg benytter selv Navigraph i Little Navmap (Use Navigraph for Navaids and Procedures) og hos meg ser det slik ut:

 

2077250325_LittleNavmap2.6.1.beta-MSFS_N191106_10.202011_53_17.png.fa839435309a0d50c886520e58f9a7ba.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet årsaken.

 

Du bruker mest sannsynlig ikke Navigraph navdata for MSFS (da mener jeg ikke Navigraph for LNM).

Når jeg installerer Navigraph navdata i MSFS blir resultatet som jeg beskrev i posten min.

Tror også det på en eller annen måte har noe å si at flyplassen mangler i utgangspunktet, for dette skjer ikke for andre flyplasser som er oppdatert.

 

JayJay

 

 

 

 

Navigraph.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål jeg har;

Er du sikker på at innflyvningslysene for RWY 05 har rett høyde?

Foretok en RNAV approach helt frem til threshold, og suste rett gjennom samtlige master. Hadde de hatt collision detection, hadde det blitt fatalt. ;)

 

JayJay

 

Screenshot.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JayJay skrev:

Et annet spørsmål jeg har;

Er du sikker på at innflyvningslysene for RWY 05 har rett høyde?

Foretok en RNAV approach helt frem til threshold, og suste rett gjennom samtlige master. Hadde de hatt collision detection, hadde det blitt fatalt. ;)

 

JayJay

 

Screenshot.png

Ikke sikker verken på høyde eller type her. Hadde en landing der i går, og det var bare såvidt jeg så lysene.

Jeg skal endre dem og sette en annen vinkel på disse. Mulig den står default til 3 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, JayJay skrev:

Tror jeg har funnet årsaken.

 

Du bruker mest sannsynlig ikke Navigraph navdata for MSFS (da mener jeg ikke Navigraph for LNM).

Når jeg installerer Navigraph navdata i MSFS blir resultatet som jeg beskrev i posten min.

Tror også det på en eller annen måte har noe å si at flyplassen mangler i utgangspunktet, for dette skjer ikke for andre flyplasser som er oppdatert.

 

JayJay

 

 

 

 

Navigraph.PNG

Jeg har kun ekskludert ting som ligger på flyplassen - i tillegg til ILS som evt. måtte ligge som standard data fra MSFS. Hva disse egenproduserte pakkene gjør i forhold til Navigraph vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frank Kristiansen skrev:

Jeg har kun ekskludert ting som ligger på flyplassen - i tillegg til ILS som evt. måtte ligge som standard data fra MSFS. Hva disse egenproduserte pakkene gjør i forhold til Navigraph vet jeg dessverre ikke.

Uansett tror jeg det bare er et kosmetisk problem i LNM, så det er ikke noe å bråke så mye med.

 

Regner helt sikkert med du har sett i AIP hva som står om innflyvningslysene men vet ikke om det er nok info? Har selv litt problemer med å tolke det:

ENKR AD 2.14

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, JayJay skrev:

Uansett tror jeg det bare er et kosmetisk problem i LNM, så det er ikke noe å bråke så mye med.

 

Regner helt sikkert med du har sett i AIP hva som står om innflyvningslysene men vet ikke om det er nok info? Har selv litt problemer med å tolke det:

ENKR AD 2.14

 

Sliter med å direkte overføre det som står i AIP mot de mulighetene som finnes i SDK. Det er liksom ikke samsvar i det hele tatt, så det blir dessverre bare litt å finne hva som ser mest naturlig ut i forhold til hva som finnes ellers. Kommer en ny versjon om en halvtimes tid 🙂 Du får se om den blir bedre...

Vinkelen har jeg endret fra 3 til 1 grad, og det så nok litt bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...