Gå til innhold

Hvem jobber med hva?


Jan R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Siden jeg har startet et nytt scenery prosjekt så kunne det kanskje vært greit å vite hvem som jobber med hva, sånn at man ikke risikerer at man jobber med noe som andre også jobber med.

For å lette litt på sløret så jobber jeg selv med ENDU og er godt i gang her. ENDU får helt nytt fotoscenery som også dekker manglende områder rundt. I tillegg blir hele flyplassen laget fra scratch og etterhvert kommer også custom bygninger. ENRO står også på lista etter ENDU. Så smått begynt jobb på ENRO, men her er det en del å gjøre.

Så, hva jobber dere andre med? :)

Oppdatering 14.09.2020

Følgende flyplasser under utvikling:

  • Bardufoss ENDU
  • Stokmarknes Skagen (ENSK)
  • Båtsfjord (ENBS)
  • Vardø (ENSS)
  • Kirkenes (ENKR)
  • Gullknapp (ENGK)
  • Røros (ENRO)
  • Svalbard (ENSB)
  • Sandnessjøen Stokka (ENST)
  • Hammerfest (ENHF)
  • Honningsvåg (ENHV)
  • Værnes (ENVA)
  • Hattfjelldal (ENHT)
  • Berlevåg (ENBV)
  • Voss Bømoen (ENBM)
  • Sandane (ENSD)
  • Haugesund (ENHD)
  • Oslo lufthavn Gardermoen (ENGM)
  • Mosjøen (ENMS)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med Båtsfjord ENBS, skal nok ta en titt på Vardø ENSS også. Ingen egen modellering av bygg osv inntil videre, bare retting av helt fundamentale markeringer og rullebaneprofiler, kanskje fotoscenery. ENHV og ENHF forhåpentligvis også, men da er det ganske mye lengre fram i tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt meg på PM dere som vil ha bygninger. ENVA, ENDU har jeg som Gmax modeller. ENGK tårnet og. Bare å rope så sender jeg. Saken er at jeg gidder ikke lenger fikse hver flyplass jeg skal fly til (har gjort dette tre ganger hittil i AoN), så det får dere ta dere av. Jeg ønsker kun en takk og henvisning til AoN og Norway Airports i readme, og det er det hele 🙃 Blir vel og sånn etter 9320 innlegg her 😂

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Augustin Winther skrev:

Jeg og en kamerat holder på med ENDU Bardufoss også hehe 😅

Sier du det ja :D

Godt jeg starta denne tråden for å få oversikt. Da avventer jeg litt mitt eget prosjekt i påvente av proffene ;)

Da kan jeg jobbe litt med områdene i lokalområdet til ENDU som er dekket av hvite skyer nå som jeg begynner å få dreisen på ortho4xp og gimp.

 

PS! Gi beskjed om du trenger foto av bygninger eller slikt. Flyr i flyklubben der oppe så har tilgang på flyplassen inkludert airside.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Flesland han fikses litt på.  Taxibanen der er reineste bergOdalbanen med sprø elevation rett ved også.
Flyet mitt hoppet rundt mens jeg takset.

Er det noen som kommer til å lage en enkel Fix på Vigra, eller forventes det nå at alle som vil ha mer enn default kjøper den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
7 timer siden, Morten skrev:

Håper Flesland han fikses litt på.  Taxibanen der er reineste bergOdalbanen med sprø elevation rett ved også.
Flyet mitt hoppet rundt mens jeg takset.

Prøv denne og se om det hjelper litt har den inne men prøvde ikke før den kom inn heller
https://flightsim.to/file/830/bergenfix-lake-elevation-fix-for-area-around-bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Robert Hulthin skrev:

Prøv denne og se om det hjelper litt har den inne men prøvde ikke før den kom inn heller
https://flightsim.to/file/830/bergenfix-lake-elevation-fix-for-area-around-bergen

Den har jeg hatt på plass lenge. Så det hjalp ikke på selve flyplassen/dette problemet :) 
Det er ikke store høydeforskjellen. Lar seg kjøre der, og ser ok på avstand. Men up close så er det 50cm opp og så ned eller noe sånt. Ganske mye så flyet danser en del :)

Er jo generelt en del dårlig høydeforskjeller generelt.  E6 igjennom Viken/Akershus er ganske kupert for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tenker jeg bare kan si noe om mine planer. Hvis ingen andre gjør det, så tar jeg Aker verdal, et bedre scenery for Grønøra Snåsa, kanskje Skarnsundsbrua i Mosvik, og papirfabrikken på Skogn o.l.. Dvs en del lokale kjennemerker og flystriper.
Ettersom større flyplasser blir dekt fortere enn svint, så konsentrerer jeg meg heller om mer detaljerte småstriper, som bush og andre mindre flyplasser/striper/steder. Noen som vet om noen absolutte favoritter til mindre flystriper og annet ellers i Norge, så kom med forslag. 🙂
Men steder som er for langt unna meg, har jeg da ikke bildemateriale til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
28 minutter siden, Kjetil Håvan skrev:

Tenker jeg bare kan si noe om mine planer. Hvis ingen andre gjør det, så tar jeg Aker verdal, et bedre scenery for Grønøra Snåsa, kanskje Skarnsundsbrua i Mosvik, og papirfabrikken på Skogn o.l.. Dvs en del lokale kjennemerker og flystriper.
Ettersom større flyplasser blir dekt fortere enn svint, så konsentrerer jeg meg heller om mer detaljerte småstriper, som bush og andre mindre flyplasser/striper/steder. Noen som vet om noen absolutte favoritter til mindre flystriper og annet ellers i Norge, så kom med forslag. 🙂
Men steder som er for langt unna meg, har jeg da ikke bildemateriale til selv.

EN15 Maarud ! ( ja de produserer potetgull der!) Gress stripe ved Glomma nord øst av Årnes. Mye brukt treningsplass for GA og veteranfly på Østlandet. 
Sorry jeg ikke har tatt flere bilder derifra ... kanskje noen andre har ? 

3022CEE3-2C20-4758-B933-D63E9AC79968.jpeg

976F90A1-09E4-41BC-9D5E-DDBDDCE72759.jpeg

DA308AB2-A270-4547-8756-A4136A572E94.png

FFA66C07-F096-4232-889E-2A64E40E14D3.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
19 timer siden, Hans Erik Bye skrev:

EN15 Maarud ! ( ja de produserer potetgull der!) Gress stripe ved Glomma nord øst av Årnes. Mye brukt treningsplass for GA og veteranfly på Østlandet. 
Sorry jeg ikke har tatt flere bilder derifra ... kanskje noen andre har ? 

 

Hadde ikke noen bilde fra vår tur der heller men fin plass
Fant et bilde på nett @ Arnfinn Christensen
https://www.flynytt.no/kalender/197

1280px-Maarud_Airport.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
56 minutter siden, Kjetil Håvan skrev:

Jeg kan se på den etterhvert. Det går ann å putte inn noe default bygninger der ser jeg. Blir mange bygg å gjøre custom. Men kanskje et par. Er denne stripa elendig i MSFS default?

Det hadde vært flott å få det landbart + litt småfix. I default ser det mere ut som en slalombakke, spesielt i nord enden. 😉

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
3 timer siden skrev Kjetil Håvan:

Jeg vurderer å starte med ENOL Ørland! Noen som jobber med den? Eller har noe imot at jeg prøver meg på den?

Eller er det andre flyplasser som heller bør jobbes med først? 😛

 

Kunne det bare blitt landbart (ingen ting mere fancy en en flat rullebane) på ENUL hadde jeg blitt veldig happy !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...