Gå til innhold

autopilot


Zodiac2007

Anbefalte innlegg

Det er snakk om airbusen og 787.

I airbusen var det så å si bare altitude som var mulig å justere og vertical speed

i 787 klarte eg å justere airspeed  i tilleg men ikke HDG

muligens det er noe setting her som er feil, men airspeed justerte seg automatisk etter høyde tror eg, men dette resulterte i at flyet havnet opp i 500-600 knopp på ca 3000 foot, selv om den stod på 250 knop, merket også plutselig at jeg måtte regulere airspeed med throttle selv om IAS var aktivert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror eg vet hva som er problemet.

Det er AI piloten som styrer autopiloten.

Satte opp en flight nå og kunne ikke forandre noe i autopiloten annet enn ALT og vertikal speed, flyet snudde seg mot kutsen jeg hadde satt opp i FMCen og den holder den kursen, men ikke mulig for meg og overstyre det.

Den styrer også speeden avhengig av høyde og flaps, kan heller ikke overstyre den.

googlet litt rundt og så at dette var noe nytt som var lagt inn i FS2020, og det stod hvordan jeg kunne aktivere AI controll aircraft.

Men når eg går der så er ikke den aktivert, og aktiverer jeg den så slår AP seg helt av og jeg får den ikke på igjen før jeg slår av AI controll aircraft igjen, og da tar co piloten over styringen på nytt.

Men dette må jo være helt riv ruskende gale

"

How to use 'autopilot' with AI Control in Flight Simulator

For a quick and easy way to have the plane controlled for you in an autopilot-style setting in Flight Simulator, you need to find the AI Control setting within the toolbar.

To do this, go to the toolbar at the top of the screen, then select AI Control.

Within this window are three settings - Checklist Assist, Manage Radio Comms, and Control Aircraft. Selecting this last one will turn on autopilot, handing over control to your co-pilot.

"

Men som jeg sa så slår hele AP seg av når jeg aktiverer den i stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa Airbusen litt i går kveld og la merke til at autopiloten selv med AI autopilot slått av har en bemerkelsesverdig interessant "sjefing" når en ligger på 3000 ft og skal til å gå inn for landing. Selv med autopilot i cockpit slått av, så slår autothrottle seg på så fort en nærmer seg 160 KIAS eller mindre. På en eller annen måte fikk approach mode senka skuldrene på autopilot i cockpit, mens jeg fulgte nøye med på om autothrottle slo seg på. Det sitter en liten rød knapp på throttlekontrollen som ikke bekrefter seg avslått, selv når jeg klikker på den. Man vil jo ha flyet ned på bakken igjen, ikke sant? 🤣

Det andre jeg la merke til var at så fort autopilot i cockpit ble slått på, så tvinga den flyet til å styre til venstre, selv når heading mode ikke var påslått, eller NAV, ILS etc. Godt mulig jeg har oversett noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrtet i går grunnet AI piloten.

Jeg tok en litt lengre flight med airbusen.

bestemte meg for å gi den en sjangse og se om den virkelig styrte autopilot som den skulle, men det gjordet den ikke.

Alt gikk bra intil jeg fikk beskjed av controllen å svinge venste for landing på 26R, men AI piloten nektet å gjøre som den fikk beskjed om, den fortsatte kursen mot flyplassen i stedet.

Jeg kunne styre høyden selv så jeg gikk ned til ca 3000 fot i påvente av at ai piloten skulle svinge flyet, noe den ikke gjordet.

Hadde planer om innflygning med ILS, men det var plent umulig, ai piloten overstyrte NAV knappen, det eneste jeg kunne slå på var appr knappen, men da begynte nedstigning av fly uten at den var stabil på localiser, jeg krysset så å si rullebanen da den begynte nedstigning, og flyet prøvde å svinge mot kursen ai piloten hadde lagt inn i HDG så flyet gikk rett ned i bakken et lite stykke vedsiden av rullebanen.

Jeg er som sagt ikke pilot, men har sett en del fly filmer, og der svinger de flyene selv med autopiloten, så dette kan ikke jeg forstå annet enn at det er en bug, hvor flyet tror at AI piloten har kontroll selv om den ikke skal ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et annet problem.

Flyet gikk find i lang tid, hadde dratt fra bergen mot berlin, alt gikk fint intil den var kommet inn i tyskland, da gikk trimmen helt ned og flyet mistet fart og stallet, slo av autopiloten for å få fikset trimmen, men samtidig som jeg slo på AP igjen så gikk trimmen rett ned og flyet fortsatte å stalle.

Jeg ga tilslutt opp denne flight og lot flyet gå i bakken i stedet, og når den traff bakken så gikk trimmen helt opp til maks, slo av AP og forandret trimmen til nose down og slo på AP igjen og så går trimmen rett til himmels igjen som det vises på denne videoen.

Har alldri opplevd lignende på verken FS9 eller FSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy fra Praha til Krakow i går med 787 og alt gikk nogenlunde fint med autopiloten frem til siste 5 min av innflyvningen. Da fikk jeg aldri tilbake kontrollen over motorene uansett om AP var av eller på eller hva jeg enn trykket på panelet. Utelukker ikke at jeg gjorde noe feil... eller det nok sannsynlig, men trodde jeg fikk tilbake kontrollen når jeg skrudde av AP. Ble en sen Go around og antagelig veldig mange skremte innbyggere rundt Belize flyplass.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...