Gå til innhold

Trondheim Scenery (Google Maps fotogrammetri)


BendikJac

Anbefalte innlegg

Trondheim Scenery

Verktøy brukt: Google Maps, RenderDoc, Blender 2.83, MSFS SDK

Last ned her (Legg mappen "trondheim" i "Community" mappen under din installasjonsbane)

Foreløpig har jeg kun tatt for meg sentrum, og har ingen planer om å ekspandere. Kan eventuelt importere viktige severdigheter (Lerkendal stadion, Granåsen arena, Tyholttårnet etc.) om det er ønskelig.

Dette er hovedsakelig en midlertidig løsning fram til vi får bedre flyfoto og evt. fotogrammetri fra Microsoft (Bing Maps) i Norge.

Trondheim sentrum etter:

Spoiler

24747733_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2020_09.07-17_24_29_39.png.7dd61c16e49794ea6ec176759775e58d.png

Trondheim sentrum før:

Spoiler

88777245_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2020_09.07-16_37_04_30.png.17c4ce2b933cf655ef23574f1782935d.png

Flyfoto:

Spoiler

62112396_MicrosoftFlightSimulatorScreenshot2020_09.07-17_26_50_66.png.2d0a00f2ef7ce7229be3eb54271e5d59.png

 

 

  • Like 12
  • Thanks 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooow! Supert jobba! :D

Jeg tenkte prøve ut Renderdoc + Blender-metoden på Tyholttårnet, for å lære meg dette, men to små kids, lite tid osv har gjort at prosjektet har stoppet opp i Blender.. Sier ikke nei takk til Tårnet, Leangen, og resten av det Google har 3D av ;)

Har du gjort noe spesielt for å få til belysning på kveldstid etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kristoffer Lokke-Sorensen skrev:

Woooow! Supert jobba! :D

Jeg tenkte prøve ut Renderdoc + Blender-metoden på Tyholttårnet, for å lære meg dette, men to små kids, lite tid osv har gjort at prosjektet har stoppet opp i Blender.. Sier ikke nei takk til Tårnet, Leangen, og resten av det Google har 3D av ;)

Har du gjort noe spesielt for å få til belysning på kveldstid etc?

Både nattbelysningen og trafikken har jeg ikke gjort noe med fordi de fungerer veldig godt med de nye teksturene/modellene allerede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 16.46, BendikJac skrev:

Både nattbelysningen og trafikken har jeg ikke gjort noe med fordi de fungerer veldig godt med de nye teksturene/modellene allerede :D

Tok en testtur her i helga - så smooth ut nattestid også:D Natt og dag i forhold til det MS, Blackshark og Asobo har fått til i regionen. (Tipper at tårnet vil trenge noen mods - siden det har en rød lampe, og belysning langs stammen oppover. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...