Gå til innhold

Blir det stille i P3D forumet?


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hvor mange er det som kommer til å fortsette med P3D etter nye MSFS egentlig? Jeg har slettet den, og har en mistanke om at den blir lagt helt på hylla.
Noen som har noen formeninger?

Det er jo en simulator som har temmelig mye å hente inn på, hvis de har tenkt å konkurrere med MSFS. Utviklingen fra 3dje parts utviklere
Akselererer jo gjennom taket etterhvert. Blir P3D en strandet hval for annet enn såkalte proffbrukere/profflisenser. Tror LM taper mye, selv om proffbrukerne er igjen, iallefall på feedback!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.5 er fortsatt installert hos meg sammen med XP11. Ene og alene grunnet PMDG og Majestic. Så snart PMDG og Majestic får ut fingeren så blir P3D sletta for evig og alltid hos meg. Tror FS2020 er fremtiden 👍

P3D tror jeg kommer til å dø ut sakte. Dem kommer sikkert til å holde koken en stund til, frem til FS2020 får alt av bugs fikset og blir litt utbedret, får større addons market og da spesielt med tanke på PMDG, FSlabs, Majestic og A2A. Etter det tror jeg det kommer til å gå fort nedover. Dem har så mye å hente igjen at jeg tror det blir en umulig oppgave. I flere år klagde jeg over en rekke legacy bugs. Blant annet ground friction, turboprop simulering pluss mye annet grunnleggende. Tror aldri jeg noen gang fikk noe svar fra noen i LM. På avsim ble du hudflettet hvis du rakket ned på P3D, så det var helt nytteløst. Nå var jo i tillegg jeg saklig og konstruktiv og kom ikke med frekke kommentarer. Allerede har flere av bugs jeg har rapportert inn blitt tatt tak i ifølge oppdateringen som kom forrige torsdag. Turboprop simuleringen og ATC fraseologi blant annet. Nå har jo flere rapportert det inn, så jeg var ikke den eneste. Det viktigste er jo at det blir tatt tak i noe som aldri skjedde med LM. Dem krampeholdt på bakoverkompatiblitet og aerodynamikken i P3D er vel nøyaktig den samme som i FSX. Med alt av bugs som var den gangen.

Blir spennende å se. Jeg gleder meg til fortsettelsen av FS2020 :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMDG har vel allerede begynt å løsne på fingeren. Det er verre med Majestic. Utifra det jeg leser på forumet deres virker det som om de sitter og venter på at SDK skal være 100% klar før de begynner å se på mulighet for MSFSisere Dash-serien. Hadde selfølgelig sett at de kjørte en litt mer proaktiv linje (som PMDG, som det virker som om er i full gang). Det kan være at de gjør mer enn de sier, men har ikke inntrykket av det. Tror også at de har en kommersiell/proff side av virksomheten sin. Jeg er nok en liten pessimist, men tipper vi snakker et år eller tre før vi ser Majestic i MSFS..

Har fortsatt P3D (4.5) på maskina, hovedsakelig pga Majestic. Men har kun flydd i MSFS siden 18.08

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det lages vel en modd av defalt Airbus A320 maskina som jeg forstår. Der målet er å få den studylevel. Det skal bli interessant å følge med på. Allerede nå er masse fikset på den!
Det er en maskin jeg kunne tenkt meg å sette meg inn i iallefall. Passe stor buss egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjetil Håvan skrev:

Det lages vel en modd av defalt Airbus A320 maskina som jeg forstår. Der målet er å få den studylevel. Det skal bli interessant å følge med på. Allerede nå er masse fikset på den!
Det er en maskin jeg kunne tenkt meg å sette meg inn i iallefall. Passe stor buss egentlig.

Er et interessant prosjekt. Har aldri egentlig likt airbus, men har fått mer sansen for den den siste tiden. Blir nok FSlabs for min del etterhvert :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Aslak Iversen said:

Kjørere P3D 4.5 pga at nesten alle de add on flyene jeg bruker fungerer på denne plattformen. Før MSFS har en FSLabs 320, PMDG 737 og en Maddog i operativ stand, så er og blir den simulatoren en VFR greie, og der ligger ikke min interesse.

Ja, har flydd en del Majestic i det siste i 4.5. Er vel egentlig bare å innse at det kommer til å ta lang tid enda før vi har brukbare fly som A2A, PMDG, Majestic og FSlabs i FS2020. Min FS2020 er satt på hold inntil dem får fikset en del flere elementære bugs. For mye småbugs og elementære ting som ikke er riktig, samt for mangelfull SDK som forsinker utvikling av avanserte fly.

Sitter akkurat nå og er litt spent på P3D 5.1. Om det løser den helt håpløse lanseringen av 5.0. Om 5.1 blir tålig bra så kan det hende jeg kjøper den, da har jeg litt bedre grafikk enn 4.5 og har underholdning i et års tid fremover til FS2020 har modnet litt og PMDG m.f. har kommet på banen.

Fiksing av bugs går for tregt fremover etter min mening. Jeg mistenker for små ressurser på teamet som fikser bugs da dem har mange andre prosjekter på gang som krever store ressurser. I tillegg burde dem kanskje også lagt opp til en større patch en gang i måneden, istedet for å stresse med disse hastelanseringene hver 14. dag som utvilsomt gjør at det til syvende og sist går saktere fremover. Når det er sagt så er det mye spennende på gang på FS2020 fronten, så blir spennende å følge med. Om MS spiller kortene sine riktig nå så er det ingen tvil om at FS2020 er fremtiden og veien videre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P3D v5 var en ren katastrofe med funksjonalitet i alpha versjon og masse bugs. Nå er det snart 7 måneder siden 5.0 kom ut, og det er jo lov å håpe at 5.1 blir ok. Sier vel også litt når det tar LM såpass lang tid på å få ut en oppdatering :P

Foreløpig er det 4.5 hos meg, men blir å vurdere 5.1 om den er ok. Dvs. at dem har fått fikset og implementert nvidia vannet skikkelig, truesky og lyssettingen. Da kan det bli en ganske ok sim med de addons som jeg bruker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, her ser det ut som det finnes folk som har greie på P3D - og som kanskje har forslag til hvordan jeg kan få dette programmet til å fungere igjen... 🙂

Jeg har svært lite erfaring med PC-simulatorer, men flyr fysiske fly, og i.f.m. overføring fra Boeing til Airbus 320 kjøpte jeg P3D v5 og FSLabs A320-X. En kollega jeg gikk på kurs sammen med brukte nemlig dette oppsettet (men forrige versjon av P3D visstnok), og anbefalte det varmt. Og etter at jeg fikk det opp å gå, kan jeg underskrive på det - det er rett og slett fantastisk hvor mye av systemene som faktisk fungerer som i flyet! A320 Neo'n i MSFS 2020 er ikke i nærheten, selv ikke med modifikasjonene man kan laste ned fra flybywiresim.com (det utvikles vel riktignok hele tiden).

Men gleden varte ikke så lenge, for da jeg skulle starte opp P3D for noen dager siden, så det ut til at FSLabs tuklet til Windows-registeret, og etter det kommer jeg ikke lenger enn til P3D's splash screen, og så shutter det stille ned. Har forsøkt å avinstallere både P3D og A320-X, rensket ut alle foldere i appdata, og forsøkt å fjerne alle spor etter begge i WIndows-registeret, for så å reinstallere kun P3D, uten at det har hjulpet - P3D starter rett og slett ikke.

Grunnen til at jeg tror det er FSLabs som som er synderen, og at det fortsatt er noe krøll i registeret, er denne meldingen som dukket opp ved oppstart:

"Flight Sim Labs, Ltd. Important Message  / Mandatory Actions / Issues that prevented execution of the simulation were corrected. Registry compatibility settings for DLLs. / Fixed (box ticked off) / Restart."

Og etter det har jeg aldri fått i gang P3D....

Mvh Geir Granviken

Edit:

System, om det skulle ha noe å si: Asus Z390-F hovedkort, i7-9700K, 32 GB RAM, GeForce RTX 2070 8GB. Windows 10 pro ver. 2004.

Endret av Geir Granviken
Tilføyd system-spesifikasjoner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

6 hours ago, Geir Granviken said:

Heisan, her ser det ut som det finnes folk som har greie på P3D - og som kanskje har forslag til hvordan jeg kan få dette programmet til å fungere igjen... 🙂

Jeg har svært lite erfaring med PC-simulatorer, men flyr fysiske fly, og i.f.m. overføring fra Boeing til Airbus 320 kjøpte jeg P3D v5 og FSLabs A320-X. En kollega jeg gikk på kurs sammen med brukte nemlig dette oppsettet (men forrige versjon av P3D visstnok), og anbefalte det varmt. Og etter at jeg fikk det opp å gå, kan jeg underskrive på det - det er rett og slett fantastisk hvor mye av systemene som faktisk fungerer som i flyet! A320 Neo'n i MSFS 2020 er ikke i nærheten, selv ikke med modifikasjonene man kan laste ned fra flybywiresim.com (det utvikles vel riktignok hele tiden).

Men gleden varte ikke så lenge, for da jeg skulle starte opp P3D for noen dager siden, så det ut til at FSLabs tuklet til Windows-registeret, og etter det kommer jeg ikke lenger enn til P3D's splash screen, og så shutter det stille ned. Har forsøkt å avinstallere både P3D og A320-X, rensket ut alle foldere i appdata, og forsøkt å fjerne alle spor etter begge i WIndows-registeret, for så å reinstallere kun P3D, uten at det har hjulpet - P3D starter rett og slett ikke.

Grunnen til at jeg tror det er FSLabs som som er synderen, og at det fortsatt er noe krøll i registeret, er denne meldingen som dukket opp ved oppstart:

"Flight Sim Labs, Ltd. Important Message  / Mandatory Actions / Issues that prevented execution of the simulation were corrected. Registry compatibility settings for DLLs. / Fixed (box ticked off) / Restart."

Og etter det har jeg aldri fått i gang P3D....

Mvh Geir Granviken

Edit:

System, om det skulle ha noe å si: Asus Z390-F hovedkort, i7-9700K, 32 GB RAM, GeForce RTX 2070 8GB. Windows 10 pro ver. 2004.

Hei Geir. Har ikke FS-lab, men Googlet meldingen. Sjekk her: https://forums.flightsimlabs.com/index.php?/topic/26073-p3dv5-restart-required-every-time/ (kjør P3D som admin)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, Ø.C.H. said:

Hei

Hei Geir. Har ikke FS-lab, men Googlet meldingen. Sjekk her: https://forums.flightsimlabs.com/index.php?/topic/26073-p3dv5-restart-required-every-time/ (kjør P3D som admin)

 

Hei, takk for svar! Jeg har forsøkt å kjøre som admin, men da bare ved å høyreklikke på exe-filen og velge "kjør som administrator", uten at det hjalp. Jeg har imidlertid ikke vært inne i fil-egenskapene og tikket av dette som standard. Nå har jeg avinstallert alt igjen, og så får jeg gjøre et forsøk til, og da forsøke det trikset. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden skrev Rune Gustafson:

Bruker du Active Sky, Geir. I så fall  forsøk å avinstallere AS og se om dette løser problemet. AS for P3D v5 er foreløpig i betastadiet, og versjonen for P3D v4.5 ser ikke ut til å fungerer i v5

Rune_G

Eh, nei, det vet jeg ikke hva er... 🙂 Har kun installert P3D og FSLabs A320-X. Men nå har jeg gått drastisk til verks og gjenopprettet hele systemdisken fra en backup jeg heldigvis hadde laget før jeg installerte noen av flysimulatorene. I tillegg så jeg at de akkurat publiserte P3D ver. 5.1, som jeg nå laster ned, så prøver jeg på nytt fra blanke ark!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...