Gå til innhold

3. september oppdatering fra Microsoft


Jan R. Storelvmo

Anbefalte innlegg

Oppdatering fra Asobo/Microsoft idag: https://www.flightsimulator.com/september-3rd-2020-development-update/

Litt kommentarer fra min side. Gledelige nyheter. Neste patch er i siste testfase og blir lansert i løpet av måneden. En hel del ting ser ut til å stå på timeplanen når det gjelder bug fiks, inkludert:

  • feil i turboprop simulering (som jeg selv også har rapportert inn)
  • feil fraseologi på ATC (har jeg også rapportert inn, inkludert mange andre)
  • Autopilot problemer
  • Real weather problematikk
  • Performance
  • Pluss en hel rekke andre ting og tang

Ser ut til at MS er villig til å gjøre innsats og gjøre den til en virkelig bra simulator. Håper dem også tar tak i vanlige stempelmotorer. Disse har for treg throttle respons og har problemer med leaning som ikke fungerer som det skal. Det er også flere default GA fly som trenger litt justering på performance blant annet.

Nytt spesialeffekt system er også på vei.

Kan se ut til at vi går en lys høst i møte tross alt, jeg velger å være optimistisk for dette er en veldig god start :)

Endret av Jan Reidar Storelvmo
Doble innlegg om samme sak. Slått disse sammen.
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's been just over two weeks since the launch of Microsoft Flight Simulator and the team continues to transition from release focused work and back into feedback ingestion, bug fixing, and development.

  • Patch #1 (build 1.7.14.0) was released yesterday.
  • Patch #2 has advanced to the final testing phase.
    • While we’re not quite ready to provide a release date for Patch #2, it will be released this month. Patch #2 will have an increased focus on the “in-sim” experience and we will post a complete patch list prior to release.

We've also been working on updating our core documents (i.e. Development Roadmap/Feedback Snapshot) to provide greater clarity into how we are tracking and addressing community feedback.

  • Feedback Snapshot – Updated Feedback Snapshot can be found below. Though we are still evolving this document, we felt it important to share with the community to provide better transparency for feedback we are tracking. You should expect changes to the format of the document in the near future to help the community track how we are processing feedback from ingestion to implementation.
  • Development Roadmap – Updated Development Roadmap can be found below. This is another document we are working to evolve over the next few months to capture all the work happening across the franchise.

We continue to collect and track feedback across all our external communities. This process of feedback collection and ingestion will continue to evolve as the team works to strengthen the transparency and connection between consumer and development team. As part of this process, we have added a voting feature in our forums to provide another avenue for the community to provide their input into the most important issues.

Patch #2

  • Patch has entered the final testing phase.
  • Team working to define release date pending results of final testing.
  • POR is to release Patch #2 in September.
  • Update on timeline and patch notes will be provided in our upcoming post on 09.10.

SDK Update

Thanks to the creative energy and passion of the community, we have identified and fixed several issues related to the world editor, in particular linked to custom aerials, projected meshes, airports replacement and airport editing. Custom add-on airports and POIs can be now displayed in the world map and used when setting up a flight plan. We are also happy to see that the community is developing an exporter plugin for Blender, leveraging the standard glTF format that Microsoft Flight Simulator is heavily relying on! On the aircraft side, instruments are improving via support for the legacy XML gauges format (restoring fonts support, fixing several other issues) while at the same time improving support for the new WebAssembly-based system (local mouse coordinates are now accessible to WebAssembly gauges, several issues have been fixed). We are developing a brand new node-based particles effects system, which is an exciting addition to the simulator all-up. SimConnect is also getting some love and we fixed an important performance issue related to it, and we are also restoring missing functionality and better documenting it. Lastly, we keep improving the SDK documentation, and we’ve also worked on documenting the bush trips authoring process.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en liten pause med FS2020 (her går det i DCS og Syria kartet). Venter på at en del bugs skal bli fikset, og det ser det jo ut til at vil bli fikset fortløpende. Til jul så tror jeg dette her kommer til å bli meget bra når ting er utbedret og en del småbugs er rettet opp. Fremfor alt liker jeg åpenheten og kommunikasjonen som MS har med brukerne. Dette har vi ikke vært vant til tidligere fra P3D. Gjennom mange år rapporterte jeg bugs i P3D uten at LM engang svarte. Nå etter knappe to uker med FS2020 så er det flere av bugs jeg og andre har rapportert inn som faktisk blir tatt tak i og det synes jeg er veldig positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skrives mye på nettet er jeg enig i. Det at dette blir bra tror jeg også. Tror nok som det skrives at nærmere jul begynner virkelig ting å komme på stell. Savner min 737 og så kommer vel sceneries etterhvert også. Controllers og div nødvendigheter vil vel også komme på plass tenker jeg. Men men, vi får jo frisket opp litt VFR flyvninger med VOR og NDBˋs i mellomtiden. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis min P3D v4.5 med gode sceneries og PMDG 737NGXU oppe å går. Den har etterhvert blitt en meget stabil simulator og her blir det fortsatt mange flighter. Logger stort sett alle mine 737 flighter i Virtual Norwegian og synes det er morsomt. Virtual Norwegian henger seg sikkert på med mulighet for MS2020 registreringer tenker jeg. Men, det er ingen tvil, blir meget spennende å følge med på MS2020 utover høsten. Har også en FlightsimPM 737 Throttle som jeg etterhverthåper kan benyttes.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...