Gå til innhold

Forslag til spektakulær flytur i Norge


SkyKaptn

Anbefalte innlegg

Jeg har påtatt meg oppdraget til å lage en liten VFR-tur for de langsomste flyene til en større twitch-streamer, ca 45-60 minutter lang. Jeg tenkte å finne ei rute som viser fram landet fra godsida, da tenker jeg bratte fjorder med høye topper rett til værs. Det er liksom varemerket vårt. Sognefjorden er flott, men den blir kanskje for bred til å få fram omfanget. Skal teste selv der og se i dag.
-Fint om eventuelle forslag er utprøvd selv så det er sjekket for de aller verste høydefeilene. -Nordpå har jeg sett litt for mye kluss med høydedata her&der, det kan fort bli komikveld på streamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kan anbefale å starte på Kjevik, og fly oppover Setesdalen med stopp på Evje , Reiårsfossen og Valle. Ved Valle kan man prøve seg på en klatring over fjellet og fly nedover mot Fyresdal. Fyresdal er litt buggy, men det er ikke heller sikkert man rekker på 60 minutter.

Evje, Reiårsfossen og Valle er alle med i MSFS. De to første er gress, og Valle er asfalt. (som i virkeligheten)

Hvilken streamer snakker vi om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste den, Kim. Har tenkt litt på "Tom Cruise-land", Hellesylt-Geiranger men ser ingen flystriper i umiddelbar nærhet der. 

Streameren er Mr.Gibbins. Han har World of Warships som hovedfokus 90%, men flyr litt casual sightseeing sammen med chat når han har gått lei / har bonus-stream. Med andre ord, det er ingen komplisert programmering av waypoints, kun følging av tydelige landemerker.

Endret av SkyKaptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, min første post her på forumet...

Har tatt opp flysim igjen etter mange års pause. MSFS 2020 er jo hva jeg drømte om på 80 tallet! :-)

Kan anbefale å ta av fra Bardufoss AB og fly ned til Bodø eller til Andøya.

Det er fin flyvning får en si.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se vedlagt. 
 

Starte på Anda, innover fjorden til Stryn, og inn dalen til Strynsvatnet. Over fjellet til Geiranger. Geirangerfjorden, og over til Hellesylt. Så følge dalsøkkene over til Øye og fly Hjørundfjorden. Runde i utløpet og fly mot Hovden. Eventuelt selvsagt fly over Ålesund, runde Sukkertoppen, og lande på Vigra. 

210A3AD9-8486-460A-95C4-9C300DD4F812.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ta en tur fra Svolvær ENSH til Stokmarknes ENSK. Legg turen nordover gjennom Raftsundet, gjerne med en tur innom Trollfjorden. Inn dit bør du ikke fly lavt (med mindre du flyr fighter). Det er ikke mulig å snu, og stigningen for å komme over fjellene er BRATT! God tur!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp (?!) tur fra Ringebu via Wadahl og Besseggen, og landet til slutt på Galdhøpiggen. Wadahl er bemerkelsesverdig bra, med gress på takene på en del av de store hyttene, og er høyfjellshotell som så veldig bra ut.

Dessverre lider området av de samme hullene og opphøyde innsjøene som det meste av Norge gjør, men det var allikevel vel verdt turen. Utsikten fra Galdhøpiggen var upåklagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...