Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 30. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 30. august 2020 Jeg er faktisk meget stolt! Over 1000 000 i score i St. Barthelemy landing challenge. Hadde jeg ikke landet en del etter hvor jeg skulla toucha, hadde dette blitt nesten toppscore. Moro! Hvis andre tar opp. Legg ut da vel... 🙂 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 30. august 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 30. august 2020 Mangler lyd, beklager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. august 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. august 2020 Sannelig ikke verst. Jeg tror jeg må ha gullhår et visst sted. LooL! 🤣 Landing challenge i Lukla med over 1000 000 i score igjen. Utrolig. Ingen flere med opptak? Jeg fortsetter iallefall å plage dere med landing challenge videoer. 😂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 31. august 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 31. august 2020 Denne gangen med lyd. 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 7. september 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 7. september 2020 Jeg tuller litt for tiden, men det er moro også. Captain dumbass på farten, i bl.a China Airlines i Henning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Hvorfor har du så mye is og dugg på vinduene? PS: Du kan kjøpe plog som addon til Airbussen på MP. 2.99$ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Har ikke prøvd så mange forskjellige, men fikk litt oppheng på Courchevel og har kommet til 1,1mill etellerannet Vanskelig å naile alle 3 parameterne samtidig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 9. september 2020 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 9. september 2020 Det er sikkert med den nailingen. Jeg har prøvd på challengen på den baluba flyplassen i Papua (husker ikke hva den heter 😅) men der får jeg ikke mer enn maks 500000 poeng. Buhuu! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 27. desember 2020 Del Skrevet 27. desember 2020 Nye runder med vr gir nok litt fordel. Er mer jevne høy score nå og det er en glimrende måte å se hva vr kan bringe til sim-opplevelsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Aage Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Jeg er ny på dette så jeg forsøker meg på alt som er er av øvelser/challenges, men det er en jeg nesten ikke forstår går an med den sidevinden som er lagt inn: NANWALEK KEB. USA. Hva er trikset for å få til den landingen på den korte rullebanen og med fjellet i innflyvningsbanen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Skal prøves… eller sjekkes. har ikke alle navnene under huden, men har heller ikke møtt på noen som er «umulige», så kanskje dette er en oversett utfordring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 2 timer siden skrev Per Aage: Jeg er ny på dette så jeg forsøker meg på alt som er er av øvelser/challenges, men det er en jeg nesten ikke forstår går an med den sidevinden som er lagt inn: NANWALEK KEB. USA. Hva er trikset for å få til den landingen på den korte rullebanen og med fjellet i innflyvningsbanen? Den er vrien, men jeg har klart å få den til. Viktig å holde seg NÆRE fjellveggen, da vinden kommer fra havet (om jeg husker rett). Skal sjekke den opp nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 Måtte også prøve Nanwalek. Aller viktigst er å holde deg på speed. Samtidig må du så nært fjellet som mulig. Oppdaget fort at dette ble ekstra krevende da jeg ikke har track ir. Kom meg uansett greit ned på første forsøket, men fikk vel ikke mer enn 300.000 poeng. I virkeligheten hadde jeg nok landet med flap 10 eller 20 pga vinden for å ha bedre respons på kontrollene under landing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 34 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Måtte også prøve Nanwalek. Aller viktigst er å holde deg på speed. Samtidig må du så nært fjellet som mulig. Oppdaget fort at dette ble ekstra krevende da jeg ikke har track ir. Kom meg uansett greit ned på første forsøket, men fikk vel ikke mer enn 300.000 poeng. I virkeligheten hadde jeg nok landet med flap 10 eller 20 pga vinden for å ha bedre respons på kontrollene under landing. Jeg ble sittende med den challengen nå. Irriterer meg at man ikke får den over 800 000. Men trikset er jo throttle for gjennomsynk og nese for speed og trimme som en gal for å holde speed rett. Merker flere at å sette balanseror opp mot vinden ved landing virker umulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 11 minutter siden skrev Mads: Jeg ble sittende med den challengen nå. Irriterer meg at man ikke får den over 800 000. Men trikset er jo throttle for gjennomsynk og nese for speed og trimme som en gal for å holde speed rett. Merker flere at å sette balanseror opp mot vinden ved landing virker umulig? Neida, krever bare litt innsats med rorene. Balanseror og rudder. En treningssak. Må bruke større utslag da dem er mindre effektive under lavere hastighet som under landing. Alt i alt bare en treningssak. Synes dette faktisk er ganske bra i MSFS på småflyene. I simmen så hjelper det nok også kraftig på om man har track ir, det har ikke jeg foreløpig men står på innkjøpslisten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 1. februar 2022 Del Skrevet 1. februar 2022 2 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo: Neida, krever bare litt innsats med rorene. Balanseror og rudder. En treningssak. Må bruke større utslag da dem er mindre effektive under lavere hastighet som under landing. Alt i alt bare en treningssak. Synes dette faktisk er ganske bra i MSFS på småflyene. I simmen så hjelper det nok også kraftig på om man har track ir, det har ikke jeg foreløpig men står på innkjøpslisten Innsats med rorene er én ting, men nå er jo rudder så insane følsom i simulatoren kontra i virkeligheten. Mulig det bør justeres litt i innstillinger. Større utslag er klart, dette trente man jo på på flyskolen og jeg er enig i at dette flyet er meget meget bra til default å være! Det gikk forøvrig ganske greit til slutt, så nå kan man endelig ta kvelden! Mer og gå på, så ettermiddagen i morgen kan bli lang 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Aage Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Du verden, dette var imponerende. Jeg synes det er håpløst å bruke rudder på grunn av følsomheten, men nå må jeg visst bare trene 🙂 Hvilken hastighet lander du med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 2 timer siden skrev Per Aage: Du verden, dette var imponerende. Jeg synes det er håpløst å bruke rudder på grunn av følsomheten, men nå må jeg visst bare trene 🙂 Hvilken hastighet lander du med? Prøvde litt forskjellige teknikker. For min del funket det best å: - 20 flaps på base, med speed rundt 70kt - 200 ft før turn to final, med flaps 30 og 50kt i svingen. Høyden vs. Hastigheten ble den største utfordringen, men med litt trening på slow flight og throttle/høyderor-bruk er det mye potensiale! 😅 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Aage Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 (endret) Jeg er for fersk til å gjøre det godt i dette, men etter mange forsøk fant jeg ut at jeg skulle klatre litt høyere opp i fjellsiden på base og så gli forsiktig ned. Det ga 751200 og det er jeg fornøyd med foreløpig 🙂 Endret 2. februar 2022 av Per Aage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Aage Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 På Landing challenge NZQN Queenstown med Cessna Citation CJ4 er det noe jeg ikke skjønner. Er det noe jeg må skru av eller på for å få throttle til å virke? Jeg kan ikke se at AP er på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 20 minutter siden skrev Per Aage: På Landing challenge NZQN Queenstown med Cessna Citation CJ4 er det noe jeg ikke skjønner. Er det noe jeg må skru av eller på for å få throttle til å virke? Jeg kan ikke se at AP er på. Skal teste nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Aage Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 På Landing challenge NZQN Queenstown med Cessna Citation CJ4 er det noe jeg ikke skjønner. Er det noe jeg må skru av eller på for å få throttle til å virke? Jeg kan ikke se at AP er på. Nå ser jeg at standard oppsett for 2 motors jet ikke fungerer på CJ4. På andre 2 motors jet fungerer det fint. Kan det være en bug i FS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 8 minutter siden skrev Per Aage: På Landing challenge NZQN Queenstown med Cessna Citation CJ4 er det noe jeg ikke skjønner. Er det noe jeg må skru av eller på for å få throttle til å virke? Jeg kan ikke se at AP er på. Nå ser jeg at standard oppsett for 2 motors jet ikke fungerer på CJ4. På andre 2 motors jet fungerer det fint. Kan det være en bug i FS? Ikke vet jeg! Jeg bruker en ussel enkel joystick, og her fungerte det bra! Legger inn video når jeg har lastet opp. Merket forøvrig at TBM 930mod-en ikke vil spille rett med nye, men det er vel en oppgradering på vei regner jeg med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 En rask test. Ikke perfekt, men morsomt! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Aage Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 Sammenlignet med mitt nivå, så var jo dette perfekt :-). Jeg bruker Honeycomb Trhottle Quadrant, og den fungerer helt fint på en A320 men av en eller annen grunn ikke på CJ4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 2. februar 2022 Del Skrevet 2. februar 2022 45 minutter siden skrev Per Aage: Sammenlignet med mitt nivå, så var jo dette perfekt :-). Jeg bruker Honeycomb Trhottle Quadrant, og den fungerer helt fint på en A320 men av en eller annen grunn ikke på CJ4. Var jo ikke helt perfekt, men å la flyet bli kastet litt rundt blir ganske ofte enklere enn å motarbeide vinden 😅 Hm, så rart. Der må nesten noen andre hjelpe deg😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddElviz Skrevet 3. februar 2022 Del Skrevet 3. februar 2022 12 timer siden skrev Per Aage: Sammenlignet med mitt nivå, så var jo dette perfekt :-). Jeg bruker Honeycomb Trhottle Quadrant, og den fungerer helt fint på en A320 men av en eller annen grunn ikke på CJ4. Sett opp en egen profil for cj4. Jeg setter opp egne profiler for de flyene jeg flyr mest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Aage Skrevet 3. februar 2022 Del Skrevet 3. februar 2022 Det rare er at jeg kan se at throttle beveger seg i flyet, men det skjer ikke noe i motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.