Gå til innhold

Landing challenges. Fyll tråden!


Anbefalte innlegg

Jeg er ny på dette så jeg forsøker meg på alt som er er av øvelser/challenges, men det er en jeg nesten ikke forstår går an med den sidevinden som er lagt inn: NANWALEK KEB. USA. Hva er trikset for å få til den landingen på den korte rullebanen og med fjellet i innflyvningsbanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Per Aage:

Jeg er ny på dette så jeg forsøker meg på alt som er er av øvelser/challenges, men det er en jeg nesten ikke forstår går an med den sidevinden som er lagt inn: NANWALEK KEB. USA. Hva er trikset for å få til den landingen på den korte rullebanen og med fjellet i innflyvningsbanen?

Den er vrien, men jeg har klart å få den til. Viktig å holde seg NÆRE fjellveggen, da vinden kommer fra havet (om jeg husker rett). Skal sjekke den opp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte også prøve Nanwalek. Aller viktigst er å holde deg på speed. Samtidig må du så nært fjellet som mulig. Oppdaget fort at dette ble ekstra krevende da jeg ikke har track ir. Kom meg uansett greit ned på første forsøket, men fikk vel ikke mer enn 300.000 poeng. I virkeligheten hadde jeg nok landet med flap 10 eller 20 pga vinden for å ha bedre respons på kontrollene under landing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Måtte også prøve Nanwalek. Aller viktigst er å holde deg på speed. Samtidig må du så nært fjellet som mulig. Oppdaget fort at dette ble ekstra krevende da jeg ikke har track ir. Kom meg uansett greit ned på første forsøket, men fikk vel ikke mer enn 300.000 poeng. I virkeligheten hadde jeg nok landet med flap 10 eller 20 pga vinden for å ha bedre respons på kontrollene under landing. 

Jeg ble sittende med den challengen nå. Irriterer meg at man ikke får den over 800 000. Men trikset er jo throttle for gjennomsynk og nese for speed og trimme som en gal for å holde speed rett. Merker flere at å sette balanseror opp mot vinden ved landing virker umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden skrev Mads:

Jeg ble sittende med den challengen nå. Irriterer meg at man ikke får den over 800 000. Men trikset er jo throttle for gjennomsynk og nese for speed og trimme som en gal for å holde speed rett. Merker flere at å sette balanseror opp mot vinden ved landing virker umulig?

Neida, krever bare litt innsats med rorene. Balanseror og rudder. En treningssak. Må bruke større utslag da dem er mindre effektive under lavere hastighet som under landing. Alt i alt bare en treningssak. Synes dette faktisk er ganske bra i MSFS på småflyene. I simmen så hjelper det nok også kraftig på om man har track ir, det har ikke jeg foreløpig men står på innkjøpslisten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden skrev Jan Reidar Storelvmo:

Neida, krever bare litt innsats med rorene. Balanseror og rudder. En treningssak. Må bruke større utslag da dem er mindre effektive under lavere hastighet som under landing. Alt i alt bare en treningssak. Synes dette faktisk er ganske bra i MSFS på småflyene. I simmen så hjelper det nok også kraftig på om man har track ir, det har ikke jeg foreløpig men står på innkjøpslisten ;) 

Innsats med rorene er én ting, men nå er jo rudder så insane følsom i simulatoren kontra i virkeligheten. Mulig det bør justeres litt i innstillinger. Større utslag er klart, dette trente man jo på på flyskolen og jeg er enig i at dette flyet er meget meget bra til default å være!

 

Det gikk forøvrig ganske greit til slutt, så nå kan man endelig ta kvelden! Mer og gå på, så ettermiddagen i morgen kan bli lang 😅Jadda!.png.d69771d394672cfecfbd18ce22b64a7e.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Per Aage:

Du verden, dette var imponerende. Jeg synes det er håpløst å bruke rudder på grunn av følsomheten, men nå må jeg visst bare trene 🙂

Hvilken hastighet lander du med? 

Prøvde litt forskjellige teknikker. For min del funket det best å:

- 20 flaps på base, med speed rundt 70kt

- 200 ft før turn to final, med flaps 30 og 50kt i svingen. Høyden vs. Hastigheten ble den største utfordringen, men med litt trening på slow flight og throttle/høyderor-bruk er det mye potensiale! 

 

😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for fersk til å gjøre det godt i dette, men etter mange forsøk fant jeg ut at jeg skulle klatre litt høyere opp i fjellsiden på base og så gli forsiktig ned. Det ga 751200 og det er jeg fornøyd med foreløpig 🙂

 

Endret av Per Aage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden skrev Per Aage:

På Landing challenge NZQN Queenstown med Cessna Citation CJ4 er det noe jeg ikke skjønner. Er det noe jeg må skru av eller på for å få throttle til å virke? Jeg kan ikke se at AP er på.

Skal teste nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Landing challenge NZQN Queenstown med Cessna Citation CJ4 er det noe jeg ikke skjønner. Er det noe jeg må skru av eller på for å få throttle til å virke? Jeg kan ikke se at AP er på.

 

Nå ser jeg at standard oppsett for 2 motors jet ikke fungerer på CJ4. På andre 2 motors jet fungerer det fint.  Kan det være en bug i FS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden skrev Per Aage:

På Landing challenge NZQN Queenstown med Cessna Citation CJ4 er det noe jeg ikke skjønner. Er det noe jeg må skru av eller på for å få throttle til å virke? Jeg kan ikke se at AP er på.

 

Nå ser jeg at standard oppsett for 2 motors jet ikke fungerer på CJ4. På andre 2 motors jet fungerer det fint.  Kan det være en bug i FS?

Ikke vet jeg! Jeg bruker en ussel enkel joystick, og her fungerte det bra! Legger inn video når jeg har lastet opp. Merket forøvrig at TBM 930mod-en ikke vil spille rett med nye, men det er vel en oppgradering på vei regner jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden skrev Per Aage:

Sammenlignet med mitt nivå, så var jo dette perfekt :-).

Jeg bruker Honeycomb Trhottle Quadrant, og den fungerer helt fint på en A320 men av en eller annen grunn ikke på CJ4.

Var jo ikke helt perfekt, men å la flyet bli kastet litt rundt blir ganske ofte enklere enn å motarbeide vinden 😅

Hm, så rart. Der må nesten noen andre hjelpe deg😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden skrev Per Aage:

Sammenlignet med mitt nivå, så var jo dette perfekt :-).

Jeg bruker Honeycomb Trhottle Quadrant, og den fungerer helt fint på en A320 men av en eller annen grunn ikke på CJ4.

Sett opp en egen profil for cj4. Jeg setter opp egne profiler for de flyene jeg flyr mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...