Gå til innhold

Svolvær/Kabelvåg


Terje Brun

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg litt på Blender, og det gikk overraskende bra å komme igang. Har laget et par landemerker og fått det til FS ved hjelp av Blender2msfs og SDK verktøyene (sjekk her: https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/blender2msfs-support-thread.448402/ ).

Med såpass detaljert standard scenery, fyller det bra på med et par kjente bygninger. Tenker å lage noen broer og verftshaller og store bygg, "så er man der".

Håper å få laget litt mer, og delt en nedlastingslink her.

 

svolvaer.png

Kabelvåg.png

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra! Det skorter noe sykt på kirker. Planlegger du å ta for deg de høydeforskjøvede innsjøene også?

Du tror ikke du får med den vakre malte tørrdokken på Ballstadøya? Er ikke verdens beste terreng der borte, men vikingmuseet og tørrdokken synes jeg er noe Vestvågøy fortjener.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har lagd noen modeller som jeg vil prøve å få inn i simmen. Bruker blender og Blender2MSFS, men får ikke opp noen av bygningene inne i objects når jeg er inne i simmen. Har fulgt denne (Introduction to MSFS SDK) instruksjonen, men uten hell... Eller, dvs. jeg fikk inn èn bygning en gang, men aner ikke hva jeg gjorde for å få det til. Har du noen tips til hva jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker den simplescenery-malen fra SDK, og legger mappa med modellen i modellib-mappa skal det gå fint å velge build package i devmode, starte simulatoren på nytt,open project, velge xml-fila i prosjektmappa. Hvis du da går ned på den fila det står bgl bak i project editor, så kan du velge «load in editor» i inspector. Da skal du til enhver tid få opp prosjektet du holder på med med alle modeller.

Det tok et par runder før jeg fikk til dette selv. 

Edit:

Sannsynligvis må du bruke xml-filen fra SDK i SimpleScenery\PackageSources\modelLib\SampleMyBox. Endre GUID til det som ligger i din egen modell sin xml-fil, slett din xml, og endre navn på denne til korrekt navn. (Bruk notepad). Dette skal bli rettet opp i neste versjon av MSFS2Blender, men må gjøres. Pass på å ikke endre noe i SDK-mappa slik at du har disse filene tilgjengelig urørt til enhver tid. Lag deg heller en prosjektmappe utenfor SDK-folderen.

Endret av Terje Brun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Finn Kristoffer Hansen skrev:

Har du trykket "build package", lukket simmen, flyttet mappen til "community" folderen og restartet simmen igjen? Da skal den finnes under "scenery" når du har prosjektet åpent.

Det var visst der det glapp.  Flytta aldri prosjekt mappa til community mappa... Nå fungerer alt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...