Terje Brun Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 Har prøvd meg litt på Blender, og det gikk overraskende bra å komme igang. Har laget et par landemerker og fått det til FS ved hjelp av Blender2msfs og SDK verktøyene (sjekk her: https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/blender2msfs-support-thread.448402/ ). Med såpass detaljert standard scenery, fyller det bra på med et par kjente bygninger. Tenker å lage noen broer og verftshaller og store bygg, "så er man der". Håper å få laget litt mer, og delt en nedlastingslink her. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WF971 3/4 Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Dritbra! Det skorter noe sykt på kirker. Planlegger du å ta for deg de høydeforskjøvede innsjøene også? Du tror ikke du får med den vakre malte tørrdokken på Ballstadøya? Er ikke verdens beste terreng der borte, men vikingmuseet og tørrdokken synes jeg er noe Vestvågøy fortjener. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre K Andreassen Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Hei, jeg har lagd noen modeller som jeg vil prøve å få inn i simmen. Bruker blender og Blender2MSFS, men får ikke opp noen av bygningene inne i objects når jeg er inne i simmen. Har fulgt denne (Introduction to MSFS SDK) instruksjonen, men uten hell... Eller, dvs. jeg fikk inn èn bygning en gang, men aner ikke hva jeg gjorde for å få det til. Har du noen tips til hva jeg bør sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Har du trykket "build package", lukket simmen, flyttet mappen til "community" folderen og restartet simmen igjen? Da skal den finnes under "scenery" når du har prosjektet åpent. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Brun Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 (endret) Hvis du bruker den simplescenery-malen fra SDK, og legger mappa med modellen i modellib-mappa skal det gå fint å velge build package i devmode, starte simulatoren på nytt,open project, velge xml-fila i prosjektmappa. Hvis du da går ned på den fila det står bgl bak i project editor, så kan du velge «load in editor» i inspector. Da skal du til enhver tid få opp prosjektet du holder på med med alle modeller. Det tok et par runder før jeg fikk til dette selv. Edit: Sannsynligvis må du bruke xml-filen fra SDK i SimpleScenery\PackageSources\modelLib\SampleMyBox. Endre GUID til det som ligger i din egen modell sin xml-fil, slett din xml, og endre navn på denne til korrekt navn. (Bruk notepad). Dette skal bli rettet opp i neste versjon av MSFS2Blender, men må gjøres. Pass på å ikke endre noe i SDK-mappa slik at du har disse filene tilgjengelig urørt til enhver tid. Lag deg heller en prosjektmappe utenfor SDK-folderen. Endret 1. september 2020 av Terje Brun Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 1. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. september 2020 Kjempeflotte landemerker! Artig at man kan modde simulatoren akkurat som før. Synd at de ikke bruker bedre mesh for Norge. Kjenner meg nesten ikke igjen med de avrundede fjellene. Skrova og Storemolla ser helt håpløse ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre K Andreassen Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 20 timer siden, Finn Kristoffer Hansen skrev: Har du trykket "build package", lukket simmen, flyttet mappen til "community" folderen og restartet simmen igjen? Da skal den finnes under "scenery" når du har prosjektet åpent. Det var visst der det glapp. Flytta aldri prosjekt mappa til community mappa... Nå fungerer alt 😀 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Så bra! Har krangla noen "få" ganger med det der sjøl .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Brun Skrevet 3. september 2020 Forfatter Del Skrevet 3. september 2020 Det går rette veien. Hvis noen ønsker å hjelpe til med Helle flyplass rop ut. Jeg har bare laget noen 3dmodeller og litt lys. 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Ser ut som forrige freeware versjon alt er slått med god margin ja. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 4. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 4. september 2020 Ser på ALLE bilder fra Nord-Norge at det er urealistisk mye skog i landskapet. Finnes det innstillinger for å justere vegetasjonen i FS2020? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Brun Skrevet 4. september 2020 Forfatter Del Skrevet 4. september 2020 Enig med deg Arne. Skulle ønske det var mulig å sette en tregrense på en høyde i simulatoren for et område, så hadde man sluppet skog på fjelltopper i alle fall. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WF971 3/4 Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 V e l d i g bra her nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 7. september 2020 Steike bra !! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 (endret) Dette ble veldig bra! Klarer du å fikse nivået på innsjøene i bakgrunnen også? Endret 11. september 2020 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Brun Skrevet 11. september 2020 Forfatter Del Skrevet 11. september 2020 Det kan hende jeg må gjøre det ja.. Hele Lofoten (og resten av nordnorge) er ødelagt av innsjøer med feil elevasjon, så jeg hadde nok håpet på en slags fix. Men det kan være jeg ordner Lofoten på sikt selv i alle fall. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tormod Nordskog Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 Det ser veldig flott ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Brun Skrevet 16. september 2020 Forfatter Del Skrevet 16. september 2020 Flere kirker klar for bruk. Legg merke til Gimsøy kirke, som er bardunert så den ikke skal blåse på hav. Jeg er snart klar for å gi ut første versjon av dette, men har et par småting jeg må fikse først. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 16. september 2020 Knall flott Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 2 hours ago, Terje Brun said: Legg merke til Gimsøy kirke, som er bardunert så den ikke skal blåse på hav. Nytt for meg, og nå ler jeg meg skakk her. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.