Gå til innhold

Hvilken version? + PC spørgsmål


Anbefalte innlegg

Hej,

Jeg har haft en længere pause med flightSim men det realistiske scenery i den nye MSFS2020 virker meget tillokkende!

Jeg er lidt i tvivl om hvilken version af MSFS 2020 jeg skal vælge. Hører gerne om erfaringer (specielt med de ekstra fly som medfølger de dyrere pakker)?

Er desuden lidt i tvivl om min PC kan klare den ny MSFS 2020:

Intel(R) Core(TM) i7-8700K CPU (c) 3,70 GHz 3,70 GHz
RAM  16 GB
64 bit operation system

Grafikkort
GeForce GTX 1060 6 GB

465 GB SSD med 192 GB ledige

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak for jeres råd. 

Var tilfældigvis nede i min computerbutik i dag og han anbefalede en ny CPU og nyt Nivida grafikkort som vist kommer om 6-8 uger (angiveligt 50% bedre end de nuværende).
Han mente ikke at SSD var så afgørende, men mente at MSFS2020 sagtens kan ligge på en konventionel harddisk uden at det går ud over performance. Lyder det korrekt?

Vil man få glæde af at øge RAM fra 16 til 32 GB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lars Frederiksen skrev:

Var tilfældigvis nede i min computerbutik i dag og han anbefalede en ny CPU og nyt Nivida grafikkort som vist kommer om 6-8 uger (angiveligt 50% bedre end de nuværende).
Han mente ikke at SSD var så afgørende, men mente at MSFS2020 sagtens kan ligge på en konventionel harddisk uden at det går ud over performance. Lyder det korrekt?

CPUen din er god nok! Spesielt hvis du overklokker den.

Diskhastighet er kritisk for dette! Husk - det er over 100GB med data som skal søkes gjennom og lastes inn i minnet (teksturer, mesh osv). En vanlig HDD gjør dette med kanskje 150MB/s på en god dag, SSD rundt 500MB/s, mens en god NVMe kan levere godt over 3000MB/s! Det er et hav av forskjell.

RAM er billig for tiden, jeg ville ikke nølt et sekund på å doble fra 16 til 32.

Til sist så er nok GPU det svakeste leddet i oppsettet du har, men det kan hende det lønner seg å vente til neste generasjon Nvidia kommer i september og se om prisene blir noe bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anders Skog skrev:

Diskhastighet er kritisk for dette! Husk - det er over 100GB med data som skal søkes gjennom og lastes inn i minnet (teksturer, mesh osv). En vanlig HDD gjør dette med kanskje 150MB/s på en god dag, SSD rundt 500MB/s, mens en god NVMe kan levere godt over 3000MB/s! Det er et hav av forskjell.

Er det ikke mest afgørende for ventetiden under opstart eller gælder det også unde afviklingen af flyvningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er positivt overrasket over min geriatriske i7 4790K @4.4 med vanlig GTX1080, 16GB ram. I ødemarka og rundt Bodø-området ligger jeg på ca 50 fps. Alt på high, noe småtterier på ultra.

-Når det er sagt, jeg er på dag 1 etter alt trøblet mitt så jeg har enda ikke startet en flight i en storby. Og vi kjører enn så lenge uten tunge sceneries...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SkyKaptn skrev:

Jeg må si at jeg er positivt overrasket over min geriatriske i7 4790K @4.4 med vanlig GTX1080, 16GB ram. I ødemarka og rundt Bodø-området ligger jeg på ca 50 fps. Alt på high, noe småtterier på ultra.

-Når det er sagt, jeg er på dag 1 etter alt trøblet mitt så jeg har enda ikke startet en flight i en storby. Og vi kjører enn så lenge uten tunge sceneries...

Er utrolig hva en moderne og ny grafikk motor med dagens teknologi kan utrette. Jeg deler samme erfaring. Har omtrent samme FPS og flyt i FS2020 som jeg hadde i P3D, bare at grafikknivået i FS2020 er flere lysår foran P3D. Kan ikke klage på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mod på/forstand på at klokke en cpu og derfor overvejer jeg at putte 3-4000 danske kroner i en ny. Det giver vel god mening?
 

57 minutter siden, Geir Teigo skrev:

30xx gpu vil ikke bli mata fort nok til å yte i nærheten av kapasitet med denne CPU. Antar at brikkesett på hovedkort med pci busser etc ikke vil være i stil med kapasitet på en 30xx gpu

 Hvad betyder det du der skriver Geir? Jeg er ikke så teknisk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars
Det nye skjermkortet som kommer er i 30xx-serien. Dette blir de nye toppkortene og blir uten tvil HELT RÅ. De kan imidlertid prossesere mer data enn det din CPU og hovedkort kan gi, så du vil ikke få fullt utbytte av kortet. Cpu og hovedkort vil bli flaskehalsen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ender med et nyt grafikkort og en ny processer. Måske vil jeg forsøge at "klokke lidt i det" hvis jeg kan finde noget information på nettet.
Men efter jeg her til morgen fik lastet MSFS2020 ned har jeg fået nok at gøre med at sætte mig ind i den nye brugerflade og få min CH Yoke + pedals til at fungere :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Lars Frederiksen skrev:

Jeg tror det ender med et nyt grafikkort og en ny processer. Måske vil jeg forsøge at "klokke lidt i det" hvis jeg kan finde noget information på nettet.
Men efter jeg her til morgen fik lastet MSFS2020 ned har jeg fået nok at gøre med at sætte mig ind i den nye brugerflade og få min CH Yoke + pedals til at fungere :)  

OBS! Ved bytte av prosessor er det høyst sannsynlig at du må bytte hovedkort og RAM. Les nøye på nett hva hovedkortet ditt støtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...