Inge Jenstad Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Igjen, litt sure oppstøt. Men når Micro$oft legger så mye prestisje i et produkt, så hadde jeg ventet større grad av f.eks. 'plug and play'. Jeg ser jo av dette forumet og av andre rundt om i verden, at det er mange som har problemer med å få både nye og gårsdagens produkter til å virke. Jeg tenkte at min gamle MS SideWinder Force Feedback 2 kunne klare seg i en oppstartsfase, men under opsjonen Controller står den som "grået ut" og ingen reaksjon fra denne i FS2020. Det samme gjelder min NaturalPont Track IR. Ikke reaksjon! I tidligere versjoner av Prepar3D, X-Plane og MS Flight Simulator har disse enhetene gitt meg mye glede, men etter å ha gledet meg lenge, så ble FS2020 anskaffet og installert. Selv om det tok sin tid, så har jeg simulatoren ferdig installert. Jeg kan ta av og fly, men må bruke Num-taster, F-taster etc. Det ikke livstegn i verken FF 2 eller Track-IR. Får vel fortsette i "Binge" (unngår Google, men har prøver begge) rundt om i verden ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Det sies at dette scriptet skal kunne brukes, ikke kapabel til å kjøre det. Noen som kan gi meg et tips? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 import sys def toIntSafe(value): if value > sys.maxint: return sys.maxint if value < -sys.maxint: return -sys.maxint return value def update(): yaw = filters.mapRange(trackIR.yaw, -100, 100, -vJoy[0].axisMax, vJoy[0].axisMax) pitch = filters.mapRange(trackIR.pitch, -100, 100, -vJoy[0].axisMax, vJoy[0].axisMax) roll = filters.mapRange(trackIR.roll, -100, 100, -vJoy[0].axisMax, vJoy[0].axisMax) x = filters.mapRange(trackIR.x, -100, 100, -vJoy[0].axisMax, vJoy[0].axisMax) y = filters.mapRange(trackIR.y, -100, 100, -vJoy[0].axisMax, vJoy[0].axisMax) z = filters.mapRange(trackIR.z, -100, 100, -vJoy[0].axisMax, vJoy[0].axisMax) vJoy[0].x = toIntSafe(yaw) vJoy[0].y = toIntSafe(pitch) vJoy[0].z = toIntSafe(roll) vJoy[0].rx = toIntSafe(x) vJoy[0].ry = toIntSafe(y) vJoy[0].rz = toIntSafe(z) if starting: trackIR.update += update Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 24. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 24. august 2020 Litt Microsoft Force Feedback 2 som jeg har foreløpig. Fremdeles work in progress, men en start på veien. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Takker så mye. Skal se om jeg finner ut av dette. Lager meg et dokument med disse bildene dine så de er lette å finne igjen. Inge J (simmer siden 1984/85) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 24. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 24. august 2020 (endret) Når det gjelder Track IR så skal det virke. Men du må først oppdatere Track IR. Så må du starte Track IR før FS2020. Har ikke prøvd selv ennå, men jeg har lest det et eller annet sted. 🙂 Endret 24. august 2020 av Geir Haugmo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Ja, jeg har lest på div. offisielle sider at Track-IR skal virke. Jeg har Track-IR 4 men bruker software for IR-5. Skal prøve. Og så må jeg kanskje kjøpe meg en ny 'styrepinne' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 24. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 24. august 2020 Du har sikkert funnet det ut, men du må sjekke at "Filter" viser alle alternativene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 Hmmm. Nå er jeg ikke sikker på hva du mener. Filter - hvor hen? I filemanager eller i FS2020 noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 24. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 24. august 2020 (endret) Ok, skjønner. Bare velg "ALL" i Filteret nede til venstre på skjermen. 🙂 Når du velger "ASSIGNED" ser du hva du allerede har programmert. Endret 24. august 2020 av Geir Haugmo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 (endret) Ja, når jeg går inn i simmen så funner jeg filters, ja. Dette ser ut til at VIRKER!! Men det gjenstår litt kalibrering, ser det ut for. Igjen takker! Endret 24. august 2020 av Inge Jenstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Ja, TrackIR virker heldigvis etter en oppdatering (får opp et valg øverst til høyre i TrackIR-softwaren). Har ikke fått til å sette kurvene riktig enda, så jeg ser stort sett igjennom nakkestøtten i flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 24. august 2020 Premium Medlem Del Skrevet 24. august 2020 58 minutter siden, Inge Jenstad skrev: Ja, når jeg går inn i simmen så funner jeg filters, ja. Dette ser ut til at VIRKER!! Men det gjenstår litt kalibrering, ser det ut for. Igjen takker! Bare hyggelig. Du har sikkert oppdaget at de har litt å gå på når det gjelder følelsen og nøyaktigheten til både ror, trim og throttle. Dette er ikke stikka sin feil tror jeg, men FS2020 i seg selv. Og da vil det kanskje bli bedre etter hvert. 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 24. august 2020 Forfatter Del Skrevet 24. august 2020 (endret) Fant også en ganske fin tutorial om akkurat dette emnet. Så da skal jeg kaste meg over oppgavene (utfordringene heter det nå for tiden). OG - GOD KVELD/NATT! Endret 24. august 2020 av Inge Jenstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.