Gå til innhold

Airbus'en gir full gass når jeg prøver å lande


Frode G

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser at A/THR automatisk slår seg på når jeg prøver å lande Airbus Neo flyet. Da gir flyet bånn gass og letter igjen.

Virker for meg som om A/THR er en slags assistanse-funksjon for motorkraften. Jeg skjønner bare ikke helt hva som skjer.

Noen som vet hva jeg gjør feil?

Mvh Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
7 minutter siden, Svein-Frode skrev:

 

Hadde det ikke hvert for, at jeg har bodd i England i XXX antall år, er det ikke greit for en vanlig Normann å følge med og heller ikke fårstå hans dialekt og utalelser. Han er tros alt en erfaren, pilot og de må du lytte til grundig, skal du få med på hva han sier. For dette er ikke allmans engelsk. Believe me or not.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant video. Lærte absolutt noe nytt.

Den sa ikke hvorfor A/THR knappen slo seg på (den var slått av) når jeg ga litt gass under landing. Da går den plutselig til full motorkraft som ikke er så lett å endre på når du er 10 fot over bakken 🙂

Jeg får prøve meg litt frem. Kanskje en bug. Er nok mange av dem på et så nytt (og komplisert) produkt. Men jeg må si jeg er mektig imponert over hva de har fått til. Det her bli veldig bra med tiden. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Akkurat nå, Frode G skrev:

Interessant video. Lærte absolutt noe nytt.

Den sa ikke hvorfor A/THR knappen slo seg på (den var slått av) når jeg ga litt gass under landing. Da går den plutselig til full motorkraft som ikke er så lett å endre på når du er 10 fot over bakken 🙂

Jeg får prøve meg litt frem. Kanskje en bug. Er nok mange av dem på et så nytt (og komplisert) produkt. Men jeg må si jeg er mektig imponert over hva de har fått til. Det her bli veldig bra med tiden. 👍

Ikke godt å si, men ser du på flere av hans videoer så går han igjennom de fleste systemene og kommenterer en del bugs og forskjeller fra det virkelige flyet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
9 minutter siden, Steinar Bakke. skrev:

Hadde det ikke hvert for, at jeg har bodd i England i XXX antall år, er det ikke greit for en vanlig Normann å følge med og heller ikke fårstå hans dialekt og utalelser. Han er tros alt en erfaren, pilot og de må du lytte til grundig, skal du få med på hva han sier. For dette er ikke allmans engelsk. Believe me or not.

 

Ha ha. Tenkte ikke så mye over det, men det er kanskje ikke Oxford... Fikk meg meg hvert et ord,  og jeg har bare vært en uke i London for 20 år siden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
13 timer siden, Svein-Frode skrev:

Ha ha. Tenkte ikke så mye over det, men det er kanskje ikke Oxford... Fikk meg meg hvert et ord,  og jeg har bare vært en uke i London for 20 år siden... :)

Jeg bodde i Newcastle på 80`tallet og der har dem en dialekt som kalles Joudy. Den var både tong å forstå å lære....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnDeeJay skrev:

Mulig du har for hard decent på final, har selv hatt noen uønskede avbrutte landinger :P Husk å slå av FD. AP og A/THR når du tar over, og ligg på 130-140 knop, og ikke så fryktelig rask decent ved touchdown så skal det gå bra :)

Rettelse: Hvis ikke throttle er idle før touchdown, så vil den gå til full :)
12:40 i denne videoen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbus har protection systemer man bør være klar over hvordan fungerer. Har du for lite gass og feil vinkel ved landing, vil flyet søke å ta en go-around, uansett hva du mener om saken. Det gjelder å legge bort Boeing tankegang når man skal kjøre buss... går du utenfor flyets "envelope" når det gjelder selvbeskyttelse, reagerer flyet før du gjør det. Dette må du være klar over før du tar av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...