Gå til innhold

FS2020 performance / graphics guide


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

"i really dont like this sim coz no realistic crasjefekts.

plane can fly tru the trees and nothing happend."

Dette er ikke en kræsj-simulator, men en FLY-simulator!

Hvem er interessert i å kræsje? Når jeg tenker meg om er det flere år siden jeg faktisk mistet konrtollen og kræsjet mens jeg fløy en simulator. Men da var jeg ikke interessert i å studere vraket, men å finne ut hvordan jeg dreit meg ut slik at jeg kræsjet!

Så er det noe jeg savner i denne simulatoren er det Replay-funksjonen som kunne vist meg hva jeg gjorde feil og førte til et kræsj.

Og det er jo det som er poenget. Vi vil LÆRE å bli bedre, for å unngå å kræsje! Simulatorer er laget for at vi kan lære oss mer.   

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2020 den 10.27, Trond Holm skrev:

hi

i really dont like this sim coz no realistic crasjefekts.

plane can fly tru the trees and nothing happend.

the graphiks is good from far distanse,but when u come close to the trees,

its same as before.

not walue for the money

 

Velkommen til Flightsim.no! :)

PS! Du kan fint skrive norsk i et norsk forum. Istede for dårlig engelsk ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Arild_Pedersen skrev:

Synes denne artikkelen var veldig interessant.

https://www.techspot.com/article/2085-microsoft-flight-simulator-2020/

Spiller i 1440p med en del på ultra og noe på high med i9 9900k@5ghz, 32gb ram, RTX 2080 Super.(ikke Ti).  Flyter som bare det de fleste steder, ikke målt FPS ennå.

Håpet mitt er at med neste generasjon nVidiakort, straks rundt hjørnet, hvis jeg punger ut for verstingkortet - at det blir nok til å kjøre med mye av settingsene i High i Virtual reality i 45fps. Trenger ikke 90. Funker gull med 45fps i X-plane og DCS med motion reprojection funksjonen som dobler de 45 til 90. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en interessant artikkel hos Tom's Hardware om hva som trengs av hardware: https://www.tomshardware.com/features/microsoft-flight-simulator-benchmarks-performance-system-requirements.

Denne også samme sted - en ekte Airbus pilot tester MSFS: https://www.tomshardware.com/news/actual-pilot-reviews-microsoft-flight-simulator . Enjoy!🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tengt og kjøpe denne flightsim 2020,men tror kansje det er litt bortkastet penger,for det hjelper lite om grafikken er fin når du er høyt i lufta når 

du kan kjøre igjennom trær og krasje uten at noe realistisk skjer.

Nå når microsoft skryter såå mye av hvor realistisk denne simulatoren er,så skulle de kansje forkusert på og få til alt realistisk,og for meg betyr det mye av realismen at 

hvis du krasjer ser ut som det skal i hvertfall tilnærmet.

Så Dette er jeg skikkelig midfornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 19.02, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Velkommen til Flightsim.no! :)

PS! Du kan fint skrive norsk i et norsk forum. Istede for dårlig engelsk ;)

ja ja ikke sikkert du er så god i engelsk da,men mitt synspungt om denne simmulatoren ikke er noe serlig når realismen bare er på sitt beste når dy flyr høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2020 den 11.45, Geir Teigo skrev:

I min verden er det om å gjøre å IKKE krasje... og hva skal du inni trærne å gjøre?

Alle har rett til å mene hva de vil. Jeg mener grafikken er i en helt ny klasse. Hvilken sim har du vært borti som har sett bedre ut på dag 1?

Et flykrasj er endel av flyverden,og da skulle det absolutt vært med realisme av dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trond Holm skrev:

Et flykrasj er endel av flyverden,og da skulle det absolutt vært med realisme av dette

Ja, vet ikke helt. Hele poenget med en flysimulator er jo å ikke krasje da ;)
Ser derfor ikke helt hva man skal med bombastiske krasj effekter...er jo en flysimulator, ikke en krasjsimulator. Men det er kanskje bare meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Interessert i alt som  kan gi bedre opplevelse  og fps for mitt 1080ti kort som jeg syntes gjør en god jobb allerede  😉

Her er mine innstillinger skjermkort står i profilen min i bunnen av skjermen
kjører frames 30 da jeg var noe plaget med å bli kastet ut av spillet antagelig da gpu gikk noe varm eller jobbet for hardt og etter hint fra Kjetil Håvan her så ble det bedre og lite forskjell å se, kunne faktisk øke litt på parameter så det så bedre ut

 

 

-2020-aug-26-057.jpg

-2020-aug-26-057.jpg

-2020-aug-26-060.jpg

-2020-aug-26-061.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil Håvan skrev:
JayzTwoCents. Gir her en veldig god oppskrift på minst 10 fler fps etter disse optimaliseringene!
 

 

Prøvde en del av det som sto i videoen. Windows Game Mode hadde null å si, så langt jeg merket.  Endret power i nvidia settings til maksimal ytelse, eller hva det het i videoen, og endret ansitronic filtering quality til performance. mulig jeg fikk 1-2 frames til. ingenting merkbart. Endret også priority  windows for flightsimulator fra normal til high, merket ikke noe der heller.

Tenker at om dette funker avhenger av hva man har gående ellers av prosesser og skrudd av osv...

Deretter valgte jeg manual cache for hele manhattan ca, ble 10gb lastet ned og pakket ut på nvme ssd disk. Ingen forskjell.. har fra før 500mbit linje så sliter ikke med trafikken der. Men mulig hvis det er høy belastning på serverne i perioder at det kan lønne seg. 

Endret av DrPeedee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, det påstås over her av en kar at man kan kjøre gjennom trær uten å kræsje og derfor er ikke simulatoren realistisk... Jeg kræsjer da i trær! Funker det, i den grad det man kan kalle det å kræsje for å funke. :) Jeg kan kanskje stryke over en tretopp eller to men i neste er bang og bråstopp og kræsj. Jeg tok det for god fisk at karen over hadde rett, at man ikke kræsjer i trær. Men trærne i Central Park i New York er særs dødelige. Også de lokalt rundt stripa i Ski ;) Så regner med det er et globalt problem" at man faktisk ikke kan fly inn i trær... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Robert Hulthin skrev:

Interessert i alt som  kan gi bedre opplevelse  og fps for mitt 1080ti kort som jeg syntes gjør en god jobb allerede  😉

Her er mine innstillinger skjermkort står i profilen min i bunnen av skjermen
kjører frames 30 da jeg var noe plaget med å bli kastet ut av spillet antagelig da gpu gikk noe varm eller jobbet for hardt og etter hint fra Kjetil Håvan her så ble det bedre og lite forskjell å se, kunne faktisk øke litt på parameter så det så bedre ut

Har et spørsmål til dere hardware-eksperter.

MSFS er installert på en maskin med:

MSI GeForce GTX 1080TI Armor 
Intel i7-7700K Quad Core @ 4.2GHz
RAM: 16GB
SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2

Når jeg starter MSFS og den sjekker Updates - viser Task Manager: Utilization = 99% og GPU Temperature = 83°C.

Når jeg kommer til Welcome/Menu -  viser Task Manager: Utilization = 100% og GPU Temperature = 84°C. Viften suser som en AC under hard belastning.

Temperaturen ligger omtrent på 84°- 85°C enten jeg har oppe menyen eller flyr. Viften suser konstant.

Jeg er ikke vant til slike temperaturer og vifteaktivitet. Derfor lurer jeg på om dette er normalt eller skadelig for grafikkortet?

 

Endret av Gunnar Fidjeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

har nå prøvd oppsettet til (JayzTwoCents. Gir her en veldig god oppskrift på minst 10 fler fps etter disse optimaliseringene! )

kan ikke se stor endring på fps, har en  AD Ryzen 7 2700 eigth-core processor 3,20 GHz. 16 GB, 64 BIT .RTX 2080 ,kommer ikke opp mer en til 40 FPS.

Når jeg står i menyen så står den på 143 og når jeg flyr max 40IMG_0561.jpg.1472a6030ede2acc144497f8b4efdfae.jpgIMG_0559.jpg.3cbabf9472ce5a0ca8d6e2f6f4243d85.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Robert Hulthin skrev:

Vil du ha det roligere og kjøliger i pcèn og bittelitt dårligere kvalitet så sett frames på 30 under grafikk

Nei, egentlig ikke. Jeg trenger ikke å ha det roligere og kjøligere - hvis det ikke er skadelig for grafikkortet å kjøre på full pinne. Men har funnet svar på andre forum: "GTX1080 Ti normal tempature is 84."

Det er den samme temperaturen jeg har mens jeg kjører MSFS. Jeg er/var bare usikker på om grafikkortet vil tåle en temperatur på 84-85 grader. Og det er visst laget for slike høye temperaturer. Håper det stemmer.

 

Sitat

GTX1080 Ti normal tempature is 84. 80C is completely fine for this card. The GTX 1080 Ti has a preset thermal throttle at 84C and the max GPU temperature is rated even higher at 91C. Seems normal to me. Come back when its 90+°C.

*

Any GPU not being limited by a CPU will hit 99-100% on any game that uses the hardware. This is what we want!

*

It’s supposed to do that..... they’re loud cards, they’re powerful cards that’s why. Your GPU should be pegged at 100% - it's what you paid for and it demonstrates the game is able to 100% utilise the graphics card.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere, JayzTwocents videoen hjalp meg null, sikkert fordi jeg ikke har all verdens kjas løpende i bakgrunnen fra før alikevel. :)

MEN NÅ MÅ JEG ROPE FORDI JEG FANT NOE SOM VIRKET!! 10-15 FPS FOR MEG! (I fly med mye skjermer da)

Ok, skal roe meg. Jeg tror sjelden på mirakel opppskrifter for bedre performance hentet fra div forum. Men i fly med masse skjermer og sånn, f.eks i Airbus 320 (var det den het? flyr mest småfly ;) )  så fikk jeg over Manhattan/New York en boost på 10-15 fps! Jeg gikk fra 30-35 til 45-58 ish.. Det er drøyt mye. Jeg testet tipset flere ganger, og det stemmer.! Linken til posttråden på offisielle flight simulator forumet er:    Nei vent litt... før dere endrer filer i installasjonen - "TA ALLTID BACK UP AV ORIGINALFILEN og ha i trygg mappe for å kunne slette den du mekker på hvis det blir alt for galt.. "    Gammelt jungelord... Her kommer linken:

https://forums.flightsimulator.com/t/small-js-config-file-mod-to-gain-10-15-fps-in-airliners-and-glass-cockpit-planes/221308/33

 

Les nøye. Gjerne hele tråden. For og i mot.. Skjermene i cockpiten oppdateres/tegnes ikke like ofte som resten (eller noe sånt) så hvis man setter taller man putter inn for høyt blir det bare rart og feil. Men funker gull for meg så langt. Og, jeg har kopi av originalfilen just in case .. :)    Trikset hadde lite å si en f.eks Cessna 152 hvor det ikke er en haug med skjermer. 

EDIT:

Tror det har mest for seg for de som spiller på skjermer/TVer med mer enn 60hz oppfriskningshastighet. Jeg spiller i 120hz på min Samsung TV f.eks. Og med endringen jeg gjorde så forstår jeg det som at skjermene i flyene oppdateres til maks 40fps, og det frigjør da ressurser til resten. Eller noe sånt.

 

noboost.jpg

boost.jpg

Endret av DrPeedee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei

de står at man skal fine
😄 \ Users \ YOURNAME \ AppData \ Local \ Packages \ Microsoft.FlightSimulator_RANDOMCODE \ LocalCache \ Packages \ Official \ OneStore \ asobo-vcockpits-instruments \ html_ui \ Pages \ VCockpit \ Instruments \ Shared \ BaseInstrument.js
men jeg finer ikke Microsoft.FlightSimulator_RANDOMCODE.

Jeg kommer til Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe og kommer meg fram til Baselnstrument men ikke Baselnintrument.js.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, christerE skrev:

Hei

de står at man skal fine
😄 \ Users \ YOURNAME \ AppData \ Local \ Packages \ Microsoft.FlightSimulator_RANDOMCODE \ LocalCache \ Packages \ Official \ OneStore \ asobo-vcockpits-instruments \ html_ui \ Pages \ VCockpit \ Instruments \ Shared \ BaseInstrument.js
men jeg finer ikke Microsoft.FlightSimulator_RANDOMCODE.

Jeg kommer til Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe og kommer meg fram til Baselnstrument men ikke Baselnintrument.js.

 

Randomcode er det nummeret du har, 8wekyb3d8bbwe  .. Men det funket ikke for meg fordi:

Jeg har installert flysimmen på en annen drive enn C, nemlig F:,  og for meg ble det:

"F:\MS flight\Official\OneStore\asobo-vcockpits-instruments\html_ui\Pages\VCockpit\Instruments\Shared"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...