Gå til innhold

[midlertidig hot-fixed] Stuck ved oppstart


SkyKaptn

Anbefalte innlegg

Er det flere som har opplevd at simmen ikke kommer seg videre på skjermen med den blå framdriftslinja? Rett etter når den har gjort "checking for updates" 

Det stopper opp på samme sted hver gang, jeg har vel prøvd 15-20 ganger nå, totalt 12 timer inkl windows update til ver 2004, skjermdriver og ørten reboots. Begynner å bli noe lei nå, uten å ha fått sett så mye som et haleror.

-Prøvd med å kjøre det som administrator, også prøvd å launche det fra Store, den xbox-greia i windows, og fra vanlig startmeny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 
Hadde samme problem, problemet kan være at du har fremmedbokstaver i navnet på brukeren din (Windows) jeg har å i etternavnet og dette var problemet. Fikset ved å lage ny bruker i Windows uten slike bokstaver. Har nevnt dette til Microsoft og de jobber med en fiks. 

Endret av Channex
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Channex skrev:

Hei. 
Hadde samme problem, problemet kan være at du har fremmedbokstaver i navnet på brukeren din (Windows) jeg har å i etternavnet og dette var problemet. Fikset ved å lage ny bruker i Windows uten slike bokstaver. Har nevnt dette til Microsoft og de jobber med en fiks. 

Hmm, ja det kan godt tenkes. Synes å ha vært borti noe sånt før. Prepar3d kanskje. Har en "ø" i admin-brukeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forresten at nettet flommer over med problemet mitt, uten noen fix. -Restart, restart, gjerne som admin er offisiell uttalelse så langt. Får vente på spesial-tegn-fix i brukernavn inntil videre. Jeg orker ikke mer google diitt og datt, og brukernavnet/username folder rører jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Toda skrev:

Eg hadde óg problem med at eg fekk lasta ned, men ikkje starta simmen. For meg var óg problemet at eg hadde ø i brukenamnet. Fek løyst det ved å lage ny brukar utan ø og installere der.

Det er denne veien jeg tenker å gå. Men gir MS 24 timer på å få ut en fix. Kjenner at lysten er liten på å holde på med nok et prepar3d/flightsim x-kasus hvor man styrer mer med OS enn man får spilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som er beskrevet i opprinnelige meldingen. Den stoppet hver gang på samme sted i den blå framdriftslinja.
Kjørte kommandoen som er beskrevet her https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015761760-Slow-download-speed
samt restartet pc'en. Da kom jeg videre med valg av katalog og nedlasting i full hastighet. Det ble en del kræsj etterpå i installasjonen, men det er en annen sak :)

Har Steam versjon av FS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Morten Isaksen skrev:

Jeg hadde samme problem som er beskrevet i opprinnelige meldingen. Den stoppet hver gang på samme sted i den blå framdriftslinja.
Kjørte kommandoen som er beskrevet her https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015761760-Slow-download-speed
samt restartet pc'en. Da kom jeg videre med valg av katalog og nedlasting i full hastighet. Det ble en del kræsj etterpå i installasjonen, men det er en annen sak :)

Har Steam versjon av FS

 

Simmen er nedlastet. Oppstarten etterpå er problemet. Jeg får de 3-4 splash screens, press any key, checking for updates, stopper på dette bildet rett etterpå:

8zr8c5f00nh51.jpg.133dd18a04de87c5d5c2d7009d173e64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SkyKaptn skrev:

Simmen er nedlastet. Oppstarten etterpå er problemet. Jeg får de 3-4 splash screens, press any key, checking for updates, stopper på dette bildet rett etterpå:

 

Ser ut til at det stopper opp på samme sted som hos meg. Kom til samme sted sikkert 10 ganger. Valg  av installasjon katalog var også stort problem med at den ikke gikk videre.  Rett før installasjonen var ferdig så var jeg dum og plugge inn joystick'en. Da bootet pc'en og jeg måtte laste ned alt på nytt. Startet installasjonen før jeg dro på jobb og satt først i fly 21:00 med simulator som frøys. Rett etterpå kom det oppdatering og ting har fungert teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk samme inntrykket med at jeg måtte vente noen dager for ny installasjon, men heldigvis så kom jeg videre.
Kanskje mitt siste tips; har du koblet fra USB enheter utenom mus og tastatur? Jeg mistet også lyd gjennom usb et par ganger under installasjon og måtte restarte pc. 

De skriver også at det er problemer med at den stopper hvis man har brukerprofil med spesialtegn (æøåÆØÅ????)

 

Endret av Morten Isaksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun mus og tastatur under hele nedlastingen og oppstartsforsøkene. Takker for tips. Venter litt og ser hva MS finner ut av. Er ganske sikker på at det er spesialtegn i windows-kontoen min som forstyrrer. 

Mvh Gøran <-- there's your problem (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SkyKaptn skrev:

Kun mus og tastatur under hele nedlastingen og oppstartsforsøkene. Takker for tips. Venter litt og ser hva MS finner ut av. Er ganske sikker på at det er spesialtegn i windows-kontoen min som forstyrrer. 

Mvh Gøran <-- there's your problem (tror jeg)

https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015999539-Stuck-on-the-TBM-loading-screen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er gjort der foruten kontoen uten spesialtegn:) Så med ei nettlinje på 30 venter jeg til i morgen og ser om det er en fix da. Skulle jeg begynne re-install nå er den ferdig kl 2 i natt. I dag vil jeg ha pcen og båndbredden fri til å koble av med annet, man blir litt gåen mentalt etter 2-sifrede timer i strekk med feilsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SkyKaptn skrev:

Alt er gjort der foruten kontoen uten spesialtegn:) Så med ei nettlinje på 30 venter jeg til i morgen og ser om det er en fix da. Skulle jeg begynne re-install nå er den ferdig kl 2 i natt. I dag vil jeg ha pcen og båndbredden fri til å koble av med annet, man blir litt gåen mentalt etter 2-sifrede timer i strekk med feilsøking.

Posten var redigert for en time siden. Får håpe at du snart får luft under vingene og se hvor vakkert det er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde en un- og re-install som ble ferdig for noen minutter siden. Eneste forskjellen jeg gjorde var å ikke minimere installeren. Første gang var installeren minimert mye og PCen gikk helt ape på CPU- og GPU-viftene med høye temperaturer. Heller ikke denne gangen ble det noen suksess, MEN denne gangen kom det i det minste en filmsnutt på "press any key to start-skjermen". Forrige gang var det kun svart skjerm med teksten press any key.

Oppstarten stopper på nøyaktig samme plass som sist (bildet lengre opp) etter at "checking for updates" er gjort. Får vel bare vente på den patchen som kommer om en kvart evighet.

Edit: Jeg foretok også en anbefalt endring av default app-stasjon vekk fra c:

Endret av SkyKaptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ø.C.H. skrev:

Dersom det er sånn at du har ø i windowsbrukeren, eller andre spesialtegn ville jeg endret brukernavn.  Har snakket/hørt om flere der det har vært problemet. 

Jepp. Problemet er at ved endring av brukernavn så endres ikke User Folder navnet. Dette er by design. Man må opprette ny konto og ta en install der. Men det er helt uaktuelt å ha to kontoer å bytte mellom konstant. Mye, det meste, (inkl simmen) får man ikke tilgang på fra annen konto. Så å opprette en ny konto blir det samme som å ta en "re-install light" av "alt"

Endret av SkyKaptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite gjennombrudd:

Jeg var tidligere 95% sikker på at det dreier seg om spesialtegn, nå er jeg 100%. Jeg har to User Folders, den riktige "Gøran" og en ny "GÄ,ran". Når jeg sletter filer fra den underlige så ser jeg at etter et nytt oppstartsforsøk, så skrives det filer på begge mappene. 

Jeg klippet filene på "GÄ,ran", ca 0,5MB, og la de inn på tilsvarende plass på "Gøran". Nå kom jeg inn på startsiden, fikk velge flyplass og fly etc. Spillet kræsjer riktignok etter at jeg har valgt "Fly" og det har lastet inn. Dette er ingen fix å regne for den insisterer å skrive til feil mappe, men fikk bekreftet at fil-strukturen er raple gal. Da er det bare å vente på at de slutter å drikke på jobb i MS...

 

knot2.jpg.da3acb488c86385a18b40b6e3ecf6787.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...