Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Mest aktive medlemmer

Populære innlegg

Nå som FS2020 endelig er lansert og installert, så kanskje vi kunne dele litt førsteinntrykk? Nydelig simulator. Vanvittig heftig grafikk. Autogen er nydelig, samt lyssetting, vær, sol effekter o

Siden det er fredag, tar jeg med friheten til å dele litt mine tanker også.  FS2020 er et fantastisk tilskudd til hobbyen vår. Det ser ut til at den vil utvide det som tidligere var en nisje-hobb

Jeg er såpass fornøyd at jeg droppet ut hele P3d i dag blir full fokus på fs2020 fremover 🍺  

Postede bilder

9 minutter siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Ja, dem som forventet å finne flaggstanga ute i hagen sin modellert i høyeste kvalitet og oppløsning ble nok kanskje litt skuffa :)

Hadde det bare vært flaggstangen som var borte hjemme. Hos meg er hele område på bakken grått og hvitt, og med grønne veier. Område Gjøvik, Raufoss til Reinsvoll. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi det mangler data for det området. Hjemstedet mitt er likedan som du beskriver. Når jeg sjekker bing maps så ligger det en stor hvit sky over sentrum av hjemstedet mitt. Hvordan ser det ut i andre simulatorer?
Dette her er uansett default, så jeg tror ikke vi egentlig har så mye å klage over. Det ser langt bedre ut totalt sett enn andre simulatorer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Premium Medlem

Noen som har hørt noe om det er mulig å bruke *.bgl mesh filer fra P3D/FSX? Jeg tror ikke det. Mener å ha hørt at hightmaps?? var greia i MSFS.Men aner ikke hvordan de bruker det. Mulig det er noe greyscale texture konvertering av noe slag... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har også jeg fått installert simulatoren. Jeg sliter nå med flere ting. De gamle CH yoke og pedalene mine er vanskelig å konfigurere skikkelig. Det er mange kamerainnstillinger i oppsettet til simulatoren, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal bruke yoken til  å se rundt, samt til å skifte kamera (har prøvt alle mulige konfigurasjoner i oppsettet uten at det funker). Selve kontrollen av flyet via CH enhetene  er ikke god. Virker høysensitiv for inputs. Har prøvd å stille sensitivitet uten å lykkes. Flyet oppfører seg som et papirfly. Når jeg ser  via utvendig kamera har jeg mye informasjon fra flyets instrumenter liggende rundt i bildet. Har ennå ikke funne ut hvordan jeg fjerner dette. Har egentlig et stykke igjen før jeg kan ta en skikkelig flytur.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder hud (som de kaller det) kan du fjerne dette ved å gå til options for kamera og slå av hud for external. 

Når det gjelder å mappe panning på hat switch kan dette gjøres via funksjonene "cockpit look left" right up down etc. Hvis du vil bevege deg så heter disse translate cockpit look left, up down right etc. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen, lenge siden. Har også kjøpt denne, men må si at det er virkelig potensiale, men så langt er det bare tull mener jeg, flott grafikk ja, men LM5 er langt fremm som en sim synes jeg, mulig jeg er blitt for gammel og ikke liker for store forandringer 🙂 men får litt spill feel, men tror det har stort potensiale, happy flight.

 

  • Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempeimponert over denne simulatoren, selv om det er noen tøyseting innledningsvis, foreksempel at jeg ikke kan velge kilo på fuel og payload og ikke kan velge QNH i Hectopascal på G1000. 

Det flyter godt, det ser stort sett veldig bra ut med terrenget der BING har dekning. Jeg synes imidlertid at det er snodig at det mangler flyplasser, som Kirkenes og Røros. Og kanskje enda flere? 

Det er jo stilig at rullebanen ikke er flate lenger, men det er veldig overdrevent synes jeg. Det må være fordi det muligens er unøyaktig høydedata (mesh) som er grunnlaget for dette og ikke AIP-data. 

Jeg tror at dette blir kjempebra på sikt. Om vi kan få inn mer detaljert høydedata i Norge og korrigere flyplassene noe, vil bare dette gjøre stor forskjell. 

  • Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo naturligvis ikke lett å gi noen score til programmet når du ikke får installert korrekt/starta. Jeg brukte også omtrent 7 timer på nedlasting, men det er i grunnen ikke rart med en worl-wide lansering som dette. Jeg brukte imidlertid en funksjon på fjernkontrollen som heter "Mute".

Vil tro at AI som genererer scenery blir smartere og smartere slik at alle høye vann og spika bygninger ikke trengs å rettes en etter en, men at alogritmen tar hånd om tilsvarende feil over hele kloden i samme rettelse.
Trengs nok litt patcher på selve programvaren også etterhvert. Klarte å få en softwarekrasj første kvelden type "Microsoft Flightsim 2020 har sluttet å virke" :) 
Jeg tror denne utgivelsen er levedyktig både som spill og som hardcore simulator i mange mange år., men det er nå mine tanker da

  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, Per Borrmann skrev:

Gjorde også en tur fra Gardermoen til Rygge med en Cessna 152 Aerobat i dag. Ser veldig lovende ut.
Hjemmeplassen nær Nesset ved Bunnefjorden var imponerende med tomt og hus riktig plassert i terrenget.
Turen tok sin tid da det ble sikksakk flyving mellom kjente landemerker. Er vel bare detaljene som trenger en oppdatering. :3_grin: Imponert.
Angående Cessna 152 Aerobaten som er en maskin jeg lærte å fly på i sin tid og timer med både roll, loop og spinn m.m.. så er jeg også der bare et stort smil :13_upside_down: . Dog, maskinen(e) trenger å få roet seg ned noen hakk da de er for 'nervøse'. Er vel kanskje de ytre kreftene (envirements) som må 'glattes ut litt tror jeg? Har opplevd 'humpete' turer, men 152'n (og andre) men de er da unntaket. Blir fort litt slitsomt :(
Har et oppsett med tre projectorer som dekker en skjerm med 4,2 meters diameter. Dekker da en 207 graders sirkel  og lurer da selvfølgelig på om hvordan man kan få til dette i denne simmen (som man kan med p3d) da det vil gi en ekstra 3d og farts effekt.
Fremtiden ser jo egentlig riktig lovende ut for oss simmere....

 

Har ikke flysertifikat, så aner ikke hva som kan regnes som riktig. Men syntes flyene jeg prøvde, Cessna 152, 172, var veldig følsomme på kontrollene. Flyene "hoppet" over alt ved selv den minste input. Har flydd flysimulator siden 1982 - jepp flyspill/simulatorer. Så kan ikke sammenligne med det som riktig. Men det som gjorde ting enklere i hvert fall, var å sette ned sensitivty på flight yoken jeg bruker. Jeg bruker Honeycomb Alpha, som jeg er kjempefornøyd med. Satte aksene på den ned fra 0 til minus 14. Og så fjernet jeg dødrommet rundt senter, satte det til null. Da kunne jeg gjøre finjustering uten at det hoppet rundt med en gang. Mer realistisk? Sikkert ikke. Men mer gøy. Nå kan jeg faktisk lande uten  å sprette bortover asfalten hver gang :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du flyr GA og flyet spretter bortover rullebanen så drar du den alt for dårlig ut på stikka. Ser omtrent samtlige lander en Cessna helt feil i simmen. Du lander den ikke som en 737 eller A320. En Cessna 172 f.eks flyr du final approach på rundt 65 knop. Over baneterskelen drar du throttle rolig til idle og holder hjulene en halvmeter over bakken mens du lar hastigheten dra seg av. Før hjulene tar bakken skal du ha stall warning og stikka helt i magen. Sånn landes GA fly. Piper også. I virkeligheten på en 172, om du er "uheldig" og smeller hjulene ned på 50 knop, så risikerer du å sprette opp igjen (da du har for mye løft), eller at flyet sklir bortover rullebanen og fra side til side med det resultat at du raserer dekkene og har null bremseeffekt. Instruktøren din, eller flyklubben du flyr i vil ikke like dette 😅

  • Like 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutter siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Om du flyr GA og flyet spretter bortover rullebanen så drar du den alt for dårlig ut på stikka. Ser omtrent samtlige lander en Cessna helt feil i simmen. Du lander den ikke som en 737 eller A320. En Cessna 172 f.eks flyr du final approach på rundt 65 knop. Over baneterskelen drar du throttle rolig til idle og holder hjulene en halvmeter over bakken mens du lar hastigheten dra seg av. Før hjulene tar bakken skal du ha stall warning og stikka helt i magen. Sånn landes GA fly. Piper også. I virkeligheten på en 172, om du er "uheldig" og smeller hjulene ned på 50 knop, så risikerer du å sprette opp igjen (da du har for mye løft), eller at flyet sklir bortover rullebanen og fra side til side med det resultat at du raserer dekkene og har null bremseeffekt. Instruktøren din, eller flyklubben du flyr i vil ikke like dette 😅

Takk for tips! Jeg lander ikke 737 eller A320 i hele tatt i noen sim. Hehe. Det har aldri fristet å fly de store flyene. :) Det du forteller er slik jeg har gjort i X-Plane f.eks, og der har jeg fått det til. Men i nye Microsoft flightsimulator var det umulig å gjøre dette. For ved den minste bevegelse i Yoken i hele tatt gikk alt i dass. Overfølsom, syntes jeg. (Eller så er X-plane underfølsom.)   Åkke som, ved å sette ned sensitiviten på Honeycomb Alpha yoken min så kan jeg gjør det du forteller, eller i det minste prøve å gjøre sånn. Ikke alle landinger er like bra uansett. 

Leste på flightsimulator.com om folk med samme yoke med samme problem, at det ble for følsomt. 

En annen ting, jeg synes det er lettere i X-Plane pga at der bruker jeg VR headset. Greier å beregne bakken bedre med ordentlig 3D. Men sikkert en treningssak. Mange år siden jeg spilte noe særlig flysimulator i 2D. Og, jeg skal heller ikke skryte på meg at jeg er så ille flink heller da. Men. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ting skjer på Værnes da, ingen kul på Runway. Tror de har hatt gammelt satelittbilde, som muligens er blitt oppdatert? 

Riktignok fortsatt ikke gater, og bakken er fortsatt kun basert på satelittbilder. 

 

Ellers finner jeg at Svaldbard ikke er med, men det er vel ikke et stort sjokk. Der har det jo alltid vært ett og annet problem default. Kirkenes mangler nok fordi de har dårlig satelittdata der. Som Jan Reidar var inne på er det nok bare å gå på Bing Maps for å finne ut hvorfor områder er dårlig lagd. 

 

Det jeg finner i Bodø vertfall, er at satelittkartet er ferskere og bedre kvalitet enn Google Maps sitt, noe som gir en god opplevelse i simmen. Nyveien/Bodøtunellen mangler på bakken, men det er lys der og broene er kommet på plass, så virker så de har tilgang på veldig oppdatert data når det kommer til lyspunkter og broer.

I tillegg fant jeg det nye Tårnsenteret i simmen, noe jeg ble veldig overrasket over ettersom det ikke finns på noe Bing Maps, så der er det noe snedig som har skjedd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Premium Medlem
9 timer siden, DrPeedee skrev:

Takk for tips! Jeg lander ikke 737 eller A320 i hele tatt i noen sim. Hehe. Det har aldri fristet å fly de store flyene. :) Det du forteller er slik jeg har gjort i X-Plane f.eks, og der har jeg fått det til. Men i nye Microsoft flightsimulator var det umulig å gjøre dette. For ved den minste bevegelse i Yoken i hele tatt gikk alt i dass. Overfølsom, syntes jeg. (Eller så er X-plane underfølsom.)   Åkke som, ved å sette ned sensitiviten på Honeycomb Alpha yoken min så kan jeg gjør det du forteller, eller i det minste prøve å gjøre sånn. Ikke alle landinger er like bra uansett. 

Leste på flightsimulator.com om folk med samme yoke med samme problem, at det ble for følsomt. 

En annen ting, jeg synes det er lettere i X-Plane pga at der bruker jeg VR headset. Greier å beregne bakken bedre med ordentlig 3D. Men sikkert en treningssak. Mange år siden jeg spilte noe særlig flysimulator i 2D. Og, jeg skal heller ikke skryte på meg at jeg er så ille flink heller da. Men. 

Ingen problem og kalibrere stikker og følsomhet i feks rudder i MSFS. Bruk den innebygde muligheten for justering av kurver i oppsettet til enheten, og alt faller på plass nicely. Jeg gjorde med Saitek Pro rudder pedalene, og det føles helt perfekt! 👍 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Kjetil Håvan skrev:

Ingen problem og kalibrere stikker og følsomhet i feks rudder i MSFS. Bruk den innebygde muligheten for justering av kurver i oppsettet til enheten, og alt faller på plass nicely. Jeg gjorde med Saitek Pro rudder pedalene, og det føles helt perfekt! 👍 

Ja, det var nettopp det hadde fortalt om at jeg hadde gjort, og hvorfor, i en post over her :)  Jeg bare utdypet hva problemene var (før kalibrering) i posten du siterte. Så ingen problemer. Skulle likevel ønske at jeg kunne ha ulike profiler til ulike fly slik som i X-plane. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, DrPeedee skrev:

Ja, det var nettopp det hadde fortalt om at jeg hadde gjort, og hvorfor, i en post over her :)  Jeg bare utdypet hva problemene var (før kalibrering) i posten du siterte. Så ingen problemer. Skulle likevel ønske at jeg kunne ha ulike profiler til ulike fly slik som i X-plane. 

Dem er bare helt nødt til å få på plass profiler, sånn at man kan lage egen profil til hvert fly. Sånn som i DCS World. Skulle ikke trenge å måtte kjøpe FSUIPC for å få slik funksjonalitet. Neste torsdag kommer det mer info om en oppdatering/patch så blir spennende å følge med :)

  • Like 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, har hatt mye problemer med mine gamle CH kontroller. Skulle prøve å oppdatere Control Manager - det var bomtur av dimensjoner. Plutselig virket ikke CH kontrollene på noen av simulatorene. Hadde heldigvis backup, slik at disse nå fungerer som før. Jeg har problemer med kalibrering - fortsatt er sideroret veldig følsomt (til tross for at følsomheten er stilt kraftig ned). Det blir akkurat som om flyet får et kraftig spark i siden. Er på langt nær fornøyd ennå med kontrollen på rorene samt flyets (Cessna 172) bevegelse i luften. Jeg innser at noe fortsatt kan være satt galt opp i oppsettet, og skal ha noen flere gjennomganger på dette....

For dem som lurer på hvordan simulatoren flyter på min gamle PC, så er flyten fin. Den står ikke på det høyeste på alle innstillinger men ganske høyt (Simulatoren foreslo dette selv, basert på mine specs).

  • Thanks 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er FS2020 trygt på plass. Har bare rukket å fly noen timer, men deler gjerne mine opplevelser.

Forstår godt frustrasjon når en plages med ned lasting og installasjon. Har vært der selv, men ikke denne gangen! Jeg ventet til 18. august med å laste ned. Meget positivt overrasket over nedlastingshastigheten, brukte 2 timer og 15 minutter på mitt Premium kjøp. Ved oppstart fant FS2002 min SaitekX52Pro, men jeg måtte plundre ganske lenge ført jeg forsto at alt måtte programmeres fra bunnen! Ingen ferdiglaget profil som jeg kunne finne. Har nå lært at det finnes utallige muligheter til programmering av keyboard, mus og Saitek. Jeg har nå laget en profil for de mest vanlige funksjonene. Det fungerer greit.

Selve simulatoren er jeg veldig imponert over. Var mest spent på om min litt alderspregede PC (i7-6700 CPU og Nvidia GTX980) ville greie seg. Litt skuffende opplevde jeg at FS2020 foreslo MEDIUM over hele linja. Jeg kjører nå HIGH over alt jeg så langt har har prøvd, med ingen hakking noe sted. Kanskje har Nvidia sin siste driver hjelper meg (den første optimaliserte driver for FlightSims!). Denne simmen laster raskere enn både P3D og X-Plane. Det hjelper nok noe at jeg satt av en egen 1tb SSD til FS2020.

De første turene har vært imponerende. Landskapet er utrolig bra mange steder i verden. Tromsø, hvor jeg bor, trenger først og fremst ny flyplass! 

Oppsummert mener jeg at FS2020 er et enormt sprang framover, ikke minst for det potensiale jeg mener simulatoren har. Om jeg i det heletatt skal være kritisk til noe, må det være flyene. Mange av disse virker veldig uferdige/enkle. Er dette et klokt og bevisst valg fra Microsoft? Her er i alle fall mange muligheter for de virkelig store som PMDG m.fl. I Premium er det mange fly, har ikke rukket å prøve alle enda!

Jan Reidar ønsker seg muligheten til lage egne profiler til flyene. Om jeg ikke misforstår her, mener jeg at dette allerede er på plass. Under Controls har simmen en "Preset manager" nederst i bildet. Er det dette du tenker på?

Happy flying, folkens! Her er mye enda uprøvd! 😀

 

  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye simulatoren er enn så lenge fin å fly VFR i. Grafikken er av en annen verden mot tidligere. Men jeg får litt følelse av at MS2020 er en kraftig sminket FSX på release-date. Ja jøss den er fantastisk å se på, mye fantastisk teknologi innen vær, skyer og landskap her (selv om den lokale fotballstadion har en 100 fots stigning på halve banen 😛 ) og jeg har ingen problemer med å se at dette blir next level sim de neste årene når vi får litt bedre ortho i norge og ganske bedre høydedata osv, men føler vel at releasen ble litt rushet. De kunne godt polert spillet i noen mnd til før de slapp det slik at det var litt mindre bugs og problemer med ganske basic ting.

Autopiloten er helt umulig å forholde seg til, iallefall om man forsøker å fly ruter slik faktiske IFR flygninger gjøres. Forsøkte å fly en Cessna jet fra KSFO til KLAS via HIGH airways med sid/stars, og mens den følger ruta er det helt håpløst å få den til å følge noe altitude settings. Hverken VS, VNAV eller ALT HOLD funker. Flyet flyr bare opp og ned som en jojo og klarer ikke å stabilisere.... 35000 fot.... og så stiger det med 4000fps og så stopper det og så går vi ned igjen med 4000 fps..... overshooter ønsket høyde konstant i begge retninger (må vel nesten bare håpe passasjerene droppet lunsjen for ellers blir det grisete baki der 😛 ). Forsøkte å trimme ut, men med AP aktiv funket ikke det overhodet. Slo av AP og trimmet ut, men flyet vil fortsatt ikke holde høyden. Bare går opp og ned. Veldig irriterende.

Simpel autopilot i de små flyene funker greit om man bruker gps eller hdg, men så fort man prøver noen av de mer avanserte flyene så blir alt bare krøll. Forsøkte meg på B747 også, men samme problem der. Har flydd disse i årevis i FSX/P3D, og da PMDG sine releases, og var positivt overrasket når MS iallefall hadde FMC'en delvis implementert, og man kunne legge inn rute, sid/star osv, men ble fort skuffet også, når flyet overhodet ikke fulgte ruta engang. AP var fullstendig usamarbeidsvillig. Måtte fly flyet med HDG select og håndflyving for å få til noe særlig, og da blir noe av gleden borte for min del. Kan nesten ikke vente til PMDG slipper noe til denne sim'en. Helt plutselig fikk jeg den til å følge ruta, men det var ingen beregning av TDC e.l. Så når flyet skulle ned forsøkte jeg å bruke V/S for å få en jevn nedstigning, men det funka ikke... flyet fløy opp og ned, som en jojo..... Til slutt måtte jeg bare ta av hele AP og håndfly dronningen.....

Hadde vel håpet at de store flyene var litt bedre implementert så det gikk an fly dem til annet enn VFR i det minste 🙂 - Slik simmen er idag føler jeg disse er ubrukelige.

Enn så lenge får jeg vel bare være litt skuffet, fly litt VFR med små GA fly, fly litt basic navigasjon med VOR-VOR IFR og kun bruke simpel autopilot til MS får sluppet noen bugfix'es.....

Men jeg har trua på at dette blir bra om noen fixes.....

Endret av Kjell-Erik Aarsheim2
  • Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det kan virke litt pinglete, så kan assisted Yoke gjøre at flyet er langt lettere å håndtere. Tipper at sannheten ligger et sted midt i mellom i forhold til hvor mye et småfly bikker og vrir seg, men med denne assisten på er følelsen nesten mot slik det er i p3d. Uten redusert følsomhet og assist, så er det plent umulig å komme godt ut av det syns jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Jan R. Alexandersen skrev:

Om jeg i det heletatt skal være kritisk til noe, må det være flyene. Mange av disse virker veldig uferdige/enkle. Er dette et klokt og bevisst valg fra Microsoft? Her er i alle fall mange muligheter for de virkelig store som PMDG m.fl. I Premium er det mange fly, har ikke rukket å prøve alle enda!

Jan Reidar ønsker seg muligheten til lage egne profiler til flyene. Om jeg ikke misforstår her, mener jeg at dette allerede er på plass. Under Controls har simmen en "Preset manager" nederst i bildet. Er det dette du tenker på?

Default flyene er ikke 100% i noen simulator. Vil påstå FS2020 og XP 11 har de beste default flyene, selv om det er mange mangler på systemene og dem flyr heller ikke helt 100% etter boka. Til det må man over på addon fly. GA flyene er stort sett ok, men de store jetflyene er som i andre simulatorer så som så. Etter min mening er det ikke flyene utvikleren av en simulator skal fokusere på, men selve plattformen.

4 timer siden, Jan R. Alexandersen skrev:

Jan Reidar ønsker seg muligheten til lage egne profiler til flyene. Om jeg ikke misforstår her, mener jeg at dette allerede er på plass. Under Controls har simmen en "Preset manager" nederst i bildet. Er det dette du tenker på?

Nei, ikke helt. Jeg tenker på at man har muligheten til å sette opp kontrollene for hvert fly sånn som i DCS. I P3D måtte man bruke FSUIPC for å få det til, dog litt mer kludrete enn i DCS. I DCS så velger man flyet man ønsker å endre kontrollene på så får man opp hundrevis i kategorier. Så kan man søke eller lete den opp manuelt den man ønsker å endre på. Alt ligger default oppsatt for de ulike kontrollene, men man kan gå inn her og tilpasse.

  • Thanks 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis ikke alt som er positivt, om han har et poeng kan alltids diskuteres. 

Sitat

Day 4. I've returned MSFS2020 back for a full refund and here is why. Yes,
I understand it's a new game and baby still haven't learned how to walk. I just refuse to be a beta tester for my own money and for sure I will buy it back again when MS will fix all the bugs that are present. I want ready product and not FSX 2.0, dancing around with settings, tweaks and [PLACEBO] codes in .cfg file, turning off and compiling cache etc.
A foreword for people who usually say: "everything smooth silk and dandy on my side". Just want to make it clear. I enjoy that new platform, I think it's the future of the sim industry with absolutely astonishing weather and atmo engine, night lighting, graphics, shaders and bing geodata service, but here is the culprit. I have RTX Titan with 26GB of memory onboard, I7 7700K with 5.0GHZ etc.,
so one can consider my hardware on high side, correct?
And yes, I could pretty much fly on ULTRA preset in New York with 35-40fps, which I did, but...
There is always a "but", it seems, so as a real world pilot for roughly 15 years and owner of good hardware, simmer and developer, I will list my "buts" in reasoning why I have returned it and will buy it again only when SP1 will be out and bugs dealt with.
There, I will list things that pulled this decision in hierarchy of from most to least.

1. Stutters. They are random, and they are for sure the bug in code. I have 200mbs internet so that isn't the trouble. One day I can fly over largely populated US city with no stutters, high LOD of objects, crispy (after cfg tweak) terrain.
Next day, stutters every 2 minutes with 60fps, objects are loading only under the aircraft, terrain is blurry. Don't bother, I've tried everything, read all threads tried with all settings. All I did for these 4 days is fly,try, sleep and eat. Haven't even shaved.
It's almost feels like MS servers are overloaded sometimes, which prevents data from loading into sim correctly. Don't mention no cache or other shit, I bought it to use out of the box, not to create cache or tweak sleepless nights in cfg files.

2.Lack of things to fly. Again, MS, don't tell me about "true physics and dynamics" in this game, I can pretty much destroy every so called realistic aircraft behavior.
First of all, airliners I don't even take in account, they are clearly for newbies and easy to fly for a new user and have nothing in common system-wise, physics etc.
Its even funny to talk about them after flying PMDG or FSL, Maddog or Majestic,
Needless to say I flew tens of hours in every major type in FTD and logged time in my pilot logbook. I understand these are default, I understand that major players will come.
But what's now? I have found only C152 and TBM9 are somewhat flyable.The rest are mostly crap or planes that don't really interest me. I have nearly 3K euro equipment with full control deflection: Brunner pedals, yoke, throttles etc. Even these
mentioned planes don't fly as real with my control hardware. They feel like paper planes, jerky, unstable,rudder crazy and feel like don't have inertia at all. Stall, spins, glide behavior - all are incorrect. Or I should say 50% correct, its fine. And Garmin G1000
everywhere! At least you can make it correct if you decided to copy paste it to 90% of your planes. But not, its awful.

3.Blurred terrain. Higher you go, the worse it gets and it's like random like stutters comes and goes, despite area of flight.
Same story aplies as in #1. Also you will get square trees that are loading 1000 feet in front of you sometimes, blurry runways, objects slowly loading etc. Randomly.

4. Absolutely toxic white-out effect. It's basically a camera overexposure effect.Dear Microsoft, human eye does not act like a camera lens, sorry. Otherwise you have real troubles and should consult physician. But I think that bleach effect
is there intentionally to cover what? Correct, blurries, missing 3d objects and other artifacts.

5. Night is beautiful, yes, but people with Alfa reported that previous versions had higher LOD of 3d lights and overall looked much better. Optimization for X-box? Are you that greasy MS? Sometimes I wonder if developers only saw aircraft
from the video. Everybody who flew at least twice, know that you CANT see airports in distance of more than 10 miles at night. They don't glow with blue lights and strobes 50 miles away (hello X-plane). Also could at least add some lighting on default aprons.
I'm talking even major class C airports are pitch black in some terminals.

6. Other things like crappy ATC with wrong phraseology. Anybody from dev team even flies? Or can open FAR AIM and find ATC comms? Do you need a link? Blink if you do.
Other small stuff like no replays, crappy plan maker, crappy cameras we all discussed that before and avsim is full of threads about them.

So here, I'm just tired of being beta tester in most of Sim products out there. And no, it's not a sim, it's a game. Went to get fire extinguisher for my undercarriage.

https://www.facebook.com/BlueSkyStarSimulations/posts/3565623093456695?hc_location=ufi

Endret av Tom Knudsen
  • Thanks 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Premium Medlem

Han er snurt ja. 🙂 

Men jeg kan desverre ikke ta fyren alvorlig.

Klart man kan kritisere , men jeg velger å se det an Vi er i et tidlig stadium ennå.

Han kritiserer at det det er få fly. Hvilken versjon har han? Jeg har 35 fly inkludert. Er alle perfekte. Nei.

Men når ham kritiserer fly fordi han ikke er interessert i dem så skjønner jeg hvor han kommer fra . Dette er folk som tjener penger på andre plattformer og vil tviholde på dem.

Slik som Orbx utgivelse av London for 2020. Jeg så en video av den forleden, og den var jo verre en det som er orginalt i simmen.

Mange av de feilene som han ramser opp her kan du finne i andre simmer også. Men de kan forbedres.

Og at fraseologien i ATC ikke er riktig tror jeg faktisk ikke er så viktig. Hvordan er den i X-plane?

Men det er jo litt morsomt da.

Utviklere som har basert sine prosjekter på andre plattformer føler seg nok truet nå.

Hvor mange versjoner av X-plane har man kjøpt opp i gjennom årene? Og ennå er det ikke bra nok. Så det vil komme flere versjoner.

Og utviklerene gnir seg i hendene fordi vi vil løpe å kjøpe.

Så jeg velger å være tålmodig.

Jeg vil se hva som kommer av add-ons. Og jeg vil se hvilken innsats MS viser for å utvikle den videre.

Men det er jo meg.

  • Like 6
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...