Gå til innhold

saitek controll panels og instrument panels


Zodiac2007

Anbefalte innlegg

Noen som vet om saitek sine paneler vil funke i FS2020

Kjøpte paneler for 5000-6000 kr for ca 7 måneder siden, men har ikke fått bruke de noe særlig grunnet at jeg ikke kunne ta EN lengre tur uten at spillet crashet minst EN gang underveis.

Gidd ikke kjøpe FS2020 hvis verken yoken eller panelene vil funke.

Siste driver oppdatering jeg finner er fra enten 2017 eller 2018.

Noen påstår at de skal funke med ny oppdatering siden støtten til spillene ligger i driverne og ikke i panelene, mens andre påstår at de mest sannsynlig ikke vil funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg har Saitek yoke og rudder + multipanel, radio ++. Jeg vet at Spad.Next er på saken, og fikser vel raskt eventuelle problemer med de andre panelene. Yoken og rudder og throttle quadrant funker fint uten spad.next. Men jeg har ikke prøvd panelene, da jeg tenker at fra nå av blir all knappetrykking gjort virtuelt i cockpit. Dvs jeg dropper panelene, og bruker bare yoke og rudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
http://www.spadnext.com/forum/viewtopic.php?f=5&p=66378&sid=825bd57760bd27f3141b828b35110018#p66378
if SPAD.neXt cannot connect to MS Flightsimulator 2020, you will need to tell it to allow conections.

Drop the attached SimConnect.xml into

%LOCALAPPDATA%\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier meg ingenting, spesielt ikke når jeg ikke får sett filen i vedlegget.

Men tok en måneds abo. på xbox pass for 10 kr, og har funnet ut hitl at kun yoke, throttle og muligens pedals funker, men ikke panelene.

Den nærmeste driveren til panelene er fra 2018 for FSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve SPAD.neXt som virker i 14 dager uten å kjøpe. Den skal fungere uten drivere og fikse USB problemet med at pc'en ikke gir nok strøm i nyere Windows. 
Fungerer også fint med instrumenter fra 
https://fipgauges.com/  Både på virtuel skjerm og til Logitech instrument.
Meste skal fungere med FS2020 og det vil komme oppdatering etter lansering

Jeg bruker programmet nå til X-plane, Venter på at FS2020 blir installert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk radio panelet, multipanelet og Switch Panelet til å funke med spad.next, men fikk bare lys i radio panelet og Switch Panelet, multipanelet funket selv om det ikke var lys i det, men må ha spad.next åpent for å se hva som står i displayen og vilken knapper som er aktivert.

Men en annen ting er at spillet har dårlig FPS ved spad.next på, så er ikke mulig å fly med den. det tok vel en ca 5-10 sek fra eg gjordet noe i cocpit før den reagerte.

Instrument panelene som jeg har 3 av de viser bare saitek reklame på andre flight paneler, i spad.next står det også at den ikke finner noen gauges på instrument panelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle simconnect applikasjoner (inkl. spadnext) rammes av en simconnect bug som fant sted i release klienten til MSFS. Folk får fryktelig dårlig fps med enhver applikasjon som bruker simconnect til å query simmen. Usikker på om jeg forstår hva problemet er, men tror det handler om at frekvensen på spørringen er helt galemattias og får simmen til å hoste og harke. Iflg betatestere funket dette helt fint i beta, og dette er et problem som plutselig oppstod i release. Spadnext og vatsim er i dialo med Asobo ifht en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Aha derfor jeg blir kastet ut innimellom kanskje 😵
Satte frames ned til 30 da ser det ut til at jeg henger med
satser på rask fiks for betyr litt på kvalitet hos meg med 1080ti kortet  😉
Var meget bra den stunden den fløt men kortvarig glede og noen timer med tweaking 😉
 


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. jeg klarte å få panelene til å funke ved hjelp av både spadnext og  USB Enhanced Power Manager Disabler.

Men instrument panelene, de står å blinker hele tiden mens jeg flyr, etter en stund slår ET av panelene seg av, etter enda en liten stund slår neste seg av og etter enda en stund slår den tredje seg av.

Noen løsninger på dette ?

Trodde USB Enhanced Power Manager Disabler skulle hindre dette problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...