Gå til innhold

Nedlasting av MSFS


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Steinar Bakke. skrev:

Helt enig med deg der. Jeg med min 500/100 linje har stått stille nu i 25 min.

Har 500/500 linje her.... skjer ikke mye her heller. Ser i oppgavebehandling at MSFS dra 0,1~1.3Mbps, så hvis den skal dra ned 120GB med den hastigheten så kan man like gjerne ta kvelden og se om man kanskje får flydd litt til helgen 😞 - Kan ikke fatte og begripe hvorfor spillselskapene aldri lærer å scale for release. Andre spill lar i det minste forhåndskjøperne laste ned hele spillet i god tid før release, slik at man kan begynne å spille fra release date.... ikke stå i downloadkø 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Erik Haugan Aasland skrev:

jeg fikk også litt startvansker, men når den først var i gang så var tempoet bra. Er på 45 GB nå, og den går tidvis veldig fort. Det som tar lengst tid er installeringen/unpackingen. Nedlastingen går veldig fort. Og etter jeg har skrevet dette er den på ca. 50 GB, så, ja, faens fort! 😄

Dro plutselig igang litt ekstra fart her også, men kan ikke si det går faens fort akkurat. Ligger tidvis på 3-400Mbps, men dropper av og til...... men er vel ikke alene om å laste ned, så er fornøyd med at det iallefall går fremover 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laster ned nå. Litt startproblemer, men tror det var pga Windows Update kjøre samtidig i bakgrunnen.

Nedlastingen makser stort sett internettlinja mi (50Mbits). Valgte bevist å ikke laste ned i natt, da tror jeg hjemmekontoret hadde blitt relativt lite produktivt i dag...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ikke riktig kommet i gang enda
kommet såvidt inn i simmen begynt å sette opp stikke/trottle etc. x52 pro var ikke helt på nett der så mye manuelt via spad next
--------------------------------------------------------------------
SE innlegg der

if SPAD.neXt cannot connect to MS Flightsimulator 2020, you will need to tell it to allow conections.

Drop the attached SimConnect.xml into

%LOCALAPPDATA%\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Du må¨være pålogget hos SPad next for å få tak i filen
----------------------------------------------

Får jobbe videre med å komme i gang tar bare litt lenger tid 😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEt ikke hvilken hastighet jeg laster ned med, men så veldig fort går det ikke. Satte i gang nedlasting kl 06.30 og har fått ned 54 av 74 GB til nå. Er vel ikke alene om å laste ned? Kjørte en speedtest via www.speedtest.net en gang i formiddag og lå da på 115Gbit ned. Begrensning ser ut til å ligge på server, for jeg burde hatt ned hele pakken på en drøy time om jeg hadde fått utnyttet hele båndbredden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Av erfaring fra Alpha, er det tre faktorer som spiller inn på hastighet. 

  1. Nedlastingshastighet. Om man har teoretisk kapasitet langt over hastigheten den faktisk laster ned, sjekk dette.
  2. CPU: For utpakking av nedlastede filer. Treg CPU gir treg utpakking av pakker som lastes ned. De pakkes ut underveis i hele installasjonen. 
  3. Disk: Et tips til alle sammen, bruk SSD for installasjonsvolum. Ikke tenk at det ikke er så farlig da scenery strømmes online, det har også en effekt i farten utpakkingen kan kopieres til disk, for å ikke nevne stutters under innlasting i flight.  

Andre tips: Ikke pause installasjonen. Får du problemer, sjekk Task Manager og se til at det er bevegelse i CPU/Minne-bruk eller nettverksbruk for FS2020. Er det ikke det i over 30 minutter, avslutt applikasjonen via "Manage apps" + "terminate", fjern alle brukerdata og avinstaller. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, thasimon skrev:

Jeg kjøpte premium deluxe edition gjennom steam, men når nedlastingen var ferdig og spillet startet så er det bare plain standard edition.

Ser at mange klager på dette.

Jeg har ikke kommet så langt. Laster ned fra Steam nå - igjen - etter at det første skjermbildet med den statiske blå streken hadde fått stått stille lenge nok. Måtte ha en omstart. Ikke noe "Plug and Play" - med andre ord.

Kanskje ekstramaterialet i Premium Deluxe Bundle lastes ned i en ekstra oppdatering?

Uansett - dette holder ikke mål. Hadde håpet det var mulig å laste ned fra Steam - og ikke ble tvunget til å laste ned fra Microsoft.

Endret av Gunnar Fidjeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydeligvis mange problemer knyttet til Steam versjonen av spillet, men manglende deluxe/special bundle finnes og i Microsoft Store versjonen, noe dem vet selvfølgelig.

Kjøpte selv game pass for 10NOK (alt er tilstede her), så får testet det ut litt (fikk lastet det ned igår siden jeg "flyttet" til Kiribati), gikk overraskende fort, ca 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbakemelding fra utvikleren:

Sitat

Missing content
Hello everyone, some players might experience issues getting the content of the edition bought! We are aware of the situation, the team is looking into it.


[UPDATE] Our team is currently looking into the issue.

It may take up to 24 hours for the additional content to unlock. Your Deluxe or Deluxe Premium content will then be downloaded via the Content Manager.

In the meantime, we recommend doing the following

Close Microsoft Flight Simulator
Close Steam
Open Steam
Launch Microsoft Flight Simulator
Wait for the Content Manager to search for updates and download the missing packages.

https://steamcommunity.com/app/1250410/discussions/0/5188663423662144489/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte (preorder) via CDkey.com. Får opp koden, men når jeg trykker "how to activate your code" får jeg bare opp et tomt vindu.
Antar at en installer skal lastes ned for så å aktivere koden, men ingen nedlastingsmuligheter foreløpig 😟.
Noen som vet om dette er et vanlig problem nå på åpningsdagen for salg?
 

Skjermbilde 2020-08-18 kl. 23.01.30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gunnar van der Meeren Når du etterhvert får låst opp, så hadde det vært fint med en liten tilbake melding på hvordan du opplever "flyten" i simulatoren hvis du skal kjøre dette på de PC spesifikasjonene du har i signaturen din :) Har nemlig en nevø av meg med akkurat de samme spesifikasjonene på sin PC med unntak av RAM (Han har 8GB som skal oppgraderes til 32GB) som lurer veldig på om han skal anskaffe MSFS eller rett og slett holde seg til sin trofaste FSX og de add-ons han har kjøpt opp igjennom. Han arvet PC'n sin av sin onkel noen år tilbake som fortsatt har dønn stabil prosessor med overklokk på 4,9Ghz  (I7-2600K)  😂

Endret av Larvik74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Larvik74 skrev:

@Gunnar van der Meeren Når du etterhvert får låst opp, så hadde det vært fint med en liten tilbake melding på hvordan du opplever "flyten" i simulatoren hvis du skal kjøre dette på de PC spesifikasjonene du har i signaturen din :) Har nemlig en nevø av meg med akkurat de samme spesifikasjonene på sin PC med unntak av RAM (Han har 8GB som skal oppgraderes til 32GB) som lurer veldig på om han skal anskaffe MSFS eller rett og slett holde seg til sin trofaste FSX og de add-ons han har kjøpt opp igjennom. Han arvet PC'n sin av sin onkel noen år tilbake som fortsatt har dønn stabil prosessor med overklokk på 4,9Ghz  (I7-2600K)  😂

Skal gi en tilbakemelding når jeg har fått installert og testet. Hadde forøvrig overklokket prosessoren min til 4.7, men fant ut at det ble mer stabilt ved å gå ned til 4.4. Forøvrig flyter både P3D v4.5 og v5.0 fint på min gamle PC med tilnærmet max settings. Så er spent selv....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot nedlastingen gå sin gang i natt. Det var i alle fall planen. I dag viser det seg at nedlastingen stoppet i natt etter ca. 4 GB. En rød stipe med en feilmeldingskode - hilsen Microsoft.

Så var det å slå av og på PC'en igjen. Etter mye AI-aktivitet startet installasjonen helt fra start igjen - der den blå linjen igjen står frosset på skjermen. Av og på igjen noen ganger før AI endelig forstår at installasjonen skal fortsette fra der den gav opp i natt ...... 

PC'en er clean - så jeg forstår ikke hva som er problemet. Men det haster jo ikke.  🐌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gunnar Fidjeland skrev:

Ja, nedlasting er en utfordring for mange. Her er et forslag fra Microsoft Flight Simulator Support du kan prøve:

https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360015761760-Slow-download-speed

 

Takk for svar, har nå prøvd disse stegene og holder på med nedlasting. Har lastet ned første fil men nå som jeg har begynt på nummer 2 "asobo-flight-tutorials-basicinstruments-0.1.22.fspackage" kommer den maks på 5% download før den går tilbake til 0 eller Please wait. Mulig jeg bare er utålmodig fordi jeg har prøvd i flere dager og lastet ned simulatoren. Jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet dersom ingen andre har noen tips og komme med dersom de kan ha vært i samme situasjon, eller har lest og prøvd noe jeg ikke har. Har forresten også kjøpt meg en internett-kabel for å se om det kanskje kan være løsningen.

Alle tips og forslag tas imot med takk:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, markusoks skrev:

Har lastet ned første fil men nå som jeg har begynt på nummer 2 "asobo-flight-tutorials-basicinstruments-0.1.22.fspackage" kommer den maks på 5% download før den går tilbake til 0 eller Please wait.

Du er ikke alene ..... Så dette holder ikke mål.

Sjekk her:

https://www.avsim.com/forums/topic/580488-downloads-the-same-file-again-and-again/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...