Gå til innhold

Barometer bruk


Pål Rønningen

Anbefalte innlegg

Siden jeg bor mye i Spania så har jeg kjøpt et meget bra South Spain Scenery og har som regel en 'før frokost fly tur' med PMDG 737-700 fra Alicante til Valencia eller Girona.

Ruten ut er LEAL - SUMMO - MITOS - MULAT og her skjer det noe rart. Ved TO så står barometeret på 1013, ved 6500 ft mot SUMMO vil det ha skifte til STD (som vanlig), men så skjer det rare. Ved MITOS, på FL170 vil det igjen ha skifte tilbake til 1013 !? Hva kommer dette av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, til 6000 som vel er standard norm for Europa.

Etter mange måneder med tutorial#1 EGKK til EHAM så har jeg kanskje hengt meg for mye opp i det som FMC er programert med der, men config mellom -800 og -700 er vel ikke så veldig mye forskjellig. Foretrekker å fly med -700 da jeg synes den er lettere å håndtere ved manuell innflyving og landing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper TL under innstillingene i CDU'n står "default" på FL180, siden produktet er fra USA og de gjør det slik der borte.                                                                                                   

Lenge siden jeg har gjort det, men mener å huske at både TA og TL kan endres så de blir værendes slik inntil evt. nye endringer via CDU'n til NGX'n.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

@Halvdan Hellenes treffer blink her! Og som han skriver, kan man sette transition til en annen standard i oppsettet til PMDG. Man kan vel også sette standard transition per livery. Jeg har satt min til 7000, men anbefaler deg å ha det som en del av din "flow", typisk før avgang eller 10m til T/D uansett. Mange følger ulike SOPs for ulike selskap her, men husk at du er alene i cockpit, da må man tilpasse arbeidsflyten slik at man har tid til å rekke over alt :P  (les: ENBR->ENHD med nordlig vind, gir deg ikke mye tid til å rekke over alt alene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...