Gå til innhold

Drøyt realistisk?!


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Dinside data skriver om FS2020. Det var bare litt interessant det de skriver nederst i artikkelen.

Sitat

Vi regner med at ideell-konfigurasjonen vil være kraftig nok til å kjøre spillet på ypperste grafikkinnstillinger.

Ideell konfigurasjon er ikke nok til å kjøre alt på max, ikke på ganske langt nær! Dette har Microsoft selv sagt også!  Dette er en simulator for fremtidig hardware. Samtidig er det også diskutert blant insidere. Man kjører ikke alt på max med 2080TI en gang! CPUer med 8+ kjerner er greit, men GPUen for å dra dette på max er enda ikke her, og man må nok ha monsteret 3080TI med 24Gig VRAM for å nyte det fullt ut. Eller helst en av utgavene med 16Gig VRAM for best resultat.

En god grunn til å vente på nextgen GPUer som er her fra september og utover mot November. AMD kommer nok med sin RDNA2 i Oktober, etter alle rykter å dømme.

https://www.dinside.no/data/helt-droyt-realistisk/72717304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått testet Alpha og Public Beta på min nye 50000+ maskin med bl.a 2080TI, men i alle fall siste versjon fungerte meget bra på min gamle GTX1080 med moderate innstillinger. 

Regner også med at full versjonen blir enda mer optimalizert. Jeg har dog lagt merke til flere med 2080TI på 4k får en god del stutters, men det artige med det er at stutters i FS2020 kommer 

i form av at "mesh" ikke genereres ferdig. Nesten litt som Google Earth når du bytter kjapt lokasjon, tar litt tid før alt ser tipp topp ut, dog mye raskere i 2020.

Så, ja, det hadde vært gøy å prøve på min maskin, men løper ikke til noen butikk for å kjøpe dette spillet dette året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
6 timer siden, Fredrik Edvardsen skrev:

i9 9900k, klokket til 5ghz, 32gb ram og 2080ti.

Mange opplever mye rart ser jeg. Bl.a. 2080Super kortet har mange veldig mye trøbbel og lav fps med. Sannsynligvis bare drivere. Jeg kjører selv Ryzen 3900X på 4.6 GHz, Gtx 1080TI og 32Gb 3200 RAM, på 34" skjerm 3440x1440p, men kan slettes ikke kjøre ultra, spørs hvor man flyr egentlig. CPU tusler på 20-25%%, mens 1080TI kjører 100% all the time nesten. LoL! Jeg kjører high på det meste, men i store byer og masse som skjer med både mye trafikk, airport vehicles, workers og gud vet hva, da kan man glemme særlig mye mer enn medium settings for en god opplevelse.

Hadde vært fint å vite dine nøyaktige settings, men vi må vel være stille og nøytrale. Så får anmelderne meske seg imens. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller ikke være første gangen jeg hører om to mer eller mindre identiske maskiner der den ene ikke drar simmen på langt nær så bra som den andre. Det blir snart nok av folk å sammenligne med, men sammenligning gir bare indikasjoner på om ting er som det bør være eller ikke på maskinen.
Ønsker oss alle lykke til neste tirsdag:) Jeg har sikkert skrudd forhåpningene et par knepp for langt opp selv. 1080Ti er ikke det hvasseste kortet i 2020, men det blir som det blir. Systemet er iallefall topptrimma og klar for nye utfordringer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en 3 år gammel pc med i7 7700k, 32 gig ram og hadde bare råd til en 2070super for en stund siden. Må bare holde og håper jeg slipper å få masse backflashs fra gammel fsx tid hvor jeg sloss mot stutters og fps mer enn jeg faktisk fløy i simmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ivar Hestnes skrev:

Jeg kjører på en 3,5 år gammel MSI gaming laptop med GTX1070 brikke. Kjører på moderate innstillinger og det flyter fint og ser bra ut. 

 

Moderat som i medium? Hvordan fungerer det med HIGH? Hvilken oppløsning har du?

Endret av Morten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
På 11.8.2020 den 8.35, Geir Teigo skrev:

Vil heller ikke være første gangen jeg hører om to mer eller mindre identiske maskiner der den ene ikke drar simmen på langt nær så bra som den andre. Det blir snart nok av folk å sammenligne med, men sammenligning gir bare indikasjoner på om ting er som det bør være eller ikke på maskinen.
Ønsker oss alle lykke til neste tirsdag:) Jeg har sikkert skrudd forhåpningene et par knepp for langt opp selv. 1080Ti er ikke det hvasseste kortet i 2020, men det blir som det blir. Systemet er iallefall topptrimma og klar for nye utfordringer.

Jeg tror ærlig talt ikke folk har samme innhold, dvs addons, settings osv osv, hvis det faktisk er samme oppsett. Det kan være noe så enkelt som kommunikasjonssvikt. 4K vs 1440p skjerm kan være nok til å resultere i en annen opplevelse, fps osv. Hvis det faktisk er forskjell, så må det være pga feil eller bugs i drivere eller oppsett. Min maskin fungerer helt topp. Jeg KAN fly i Ultra jeg også, det er ikke det. Men opplevelsen av flyvningen blir for min del heller dårlig. Jeg tror opplevelsen, og andre faktorer mtp oppsett, er cluet for å forstå hva som faktisk foregår. Å finne evidens for faktisk ytelse er nesten umulig før man tester forskjellige oppsett inngående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
5 minutter siden, Ola Haldor Voll skrev:

Det som er gjengangeren er at man bør ha en rask cpu. 4.5-5Ghz, da begynner det å hjelpe på. Det har også sammenheng med oppløsning.

Hva er oppløsningen din @Fredrik Edvardsen?

Jeg sitter med Ryzen 3900x. Den går Max 4,6Ghz. Men det hjelper lite med 4,5Ghz når CPU throttler på tomgang, dvs maks 25% bruk i MSFS, mens 1080Ti kortet går på 100%. Rå GPU er greia i FS2020, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Et annet problem jeg fremdeles har, som jeg fikk med betaversjonen, er at FS2020 crasher kort tid etter jeg har startet en flight. Jeg har prøvd alt, men har funnet ut av hvorfor den crasher. GPUen tåler ikke gå på 100% lenger! Hvis jeg feks kjører refreshrate på 30fps, da kjører simmen i det uendelige, men samtidig brukes bare ca 50-60% av GPUen. Kjører jeg Vsync off, eller setter 60fps i oppsettet, da brukes 100% av GPU, og FS2020 crasher kun meget kort tid etter start av en flight.

Håpløse greier, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg vet bare det snakkes om at på X570 moboene, så kan man stille inn PCIe 4.0 tilbake til den gamle standarden PCIe 3.0 for kompatibilitet med skjermkortene som er nå. Det bruker en del mindre strøm, og båndbredden i PCIe 4 får man ikke brukt i dagens skjermkort. Jeg aner ikke, men skal prøve det også. Ellers blir det å hive 1080ti kortet på sjøen. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
5 minutter siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Kan nesten høres ut som trøblete strømforsyning, evt. grafikk kort? Opplevde samme problem som deg for kort tid siden i andre spill. Problemet var løst etter kjøp av ny strømforsyning.

Hmm. Ja jeg har tenkt begge de delene jeg også. strømforsyningen er praktisk talt ny også. Corsair RM850x, 850W Plus Gold, har hatt krasj i en shooter også, men aner ikke om det er strømforsyningen eller GPU.
1080Ti kortet har jeg jo hatt i 3 år ca allerede. Mistenker den foran strømforsyningen, men man kan aldri vite. Takk for tips uansett. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nå har jeg sittet å fløyet i en time uten problemer på og rundt Værnes. Sammen med 2 andre med Cub og litt diverse andre fly. LoL. VAR DET NOEN HER INNE SOM FLØY SAMMEN MED MEG NÅ FOR 10 MINUTT SIDEN? 🤣Løsningen var MSI afterburner og litt undervolting av GPUen. Jeg undervolta core clock med ca 40 mhz etter tips fra googling. Plutselig er alt greit... Ikke  helt bra det da, men det tyder kanskje på at GTX1080ti kortet er faulty. Noen som har erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...