Gå til innhold

Endelig en video av Norge


Anbefalte innlegg

Litt irriterende at det blir valgt å bruke en airliner høyt oppe i FLene, men Tromsø ser jo OK ut selv om man ikke akkurat fikk sett så mye av byen under departure. Forhåpentligvis ser Oslo OK ut ved ankomst.

 

Håper forresten de fikser den oscilleringen ved bruk av autopilot, og at de får inn top of cruise / top of descent i FMS.

Endret av thasimon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye man fikk se av bakken, men det lille jeg så så vil jeg påstå at dette her er det beste jeg har sett i noen flysimulator som default scenery. Norge og spesielt helt oppe i nord-norge er ikke verdens navle, og det er både dårlig med satelittdata og helt sikkert ikke førsteprioriteten til MS. Uansett så tror jeg at dette her blir meget bra når scenery utviklere kommer på banen :)

Når det kommer til fly så tror jeg ikke at jeg kommer til å bruke så mye tid på default fly som Airbus og Boeing. Blir nok en del GA flyging, og så venter jeg på PMDG m.f. for å fly større passasjerfly.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ting så veldig bra ut, og kunne også se slottet. Operaen så også realistisk ut. Helt fantastisk! Men Gardermoen så helt pyton ut, dvs hovedbygningene lignet ikke på virkeligheten, og det var skog på taxiway V og P rett ved den nye terminalbygningen. Går ikke an å taxe fra den ene enden av flyplassen til den andre ser det ut til... Faktisk noe av det verre jeg har sett hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Umiddelbart så ser det bedre ut enn Orbx terrenget mitt for Norge. Lovende.

Så kan jo fyren ta seg en ny tur til Oslo for å plassere Vigelandsparken riktig. Men det er pirk.

Artig innflyging pver Sørkedalen og  Wyller. Så huset der jeg bor også.

Sannsynligvis vil utviklere ha et lettere og mer tidsriktig verktøy og jobbe med enn den gamle versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det han i øverste videoen har, kan på langt nær være no mer enn et midrange system. Selv får jeg langt bedre landskap og mer bygninger, trær osv enn han gjør der. Han må kjøre mye på low, sannsynligvis skyene på high. Alt scenery er jo fryktelig blurry ved takeoff iallefall. Film nr 2 her ser betraktelig bedre ut! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjetil Håvan skrev:

Det han i øverste videoen har, kan på langt nær være no mer enn et midrange system. Selv får jeg langt bedre landskap og mer bygninger, trær osv enn han gjør der. Han må kjøre mye på low, sannsynligvis skyene på high. Alt scenery er jo fryktelig blurry ved takeoff iallefall. Film nr 2 her ser betraktelig bedre ut! 🙂

Ja, Drawyah har et midrange system (tror han har en i7-6700k og gti1070ti hvis jeg ikke husker helt feil). Med det sagt så vet jeg ikke om han rett og slett har litt problemer med capturing'en og overgangen fra sim til youtube. Jeg synes ofte jeg ser dårligere kvalitiet på selve filmen hans enn jeg ser hos andre streamere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste videon er jo bedre men en kan vel ikke forlange mer av utlendinger som ikke kjenner de virkelige spektakulære plassene til å gi en bedre visning av Norge. Han har nok aldri brukt airports of norway fra gamle fsx eller p3d.

Gleder meg helt sjukt til å sette fingra i denne nye simmen. For å være helt ærlig så har jeg nesten litt problemer med å vente. Jeg ser på youtube for å stilne de værste krampetaka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jonas Garder skrev:

Den siste videon er jo bedre men en kan vel ikke forlange mer av utlendinger som ikke kjenner de virkelige spektakulære plassene til å gi en bedre visning av Norge. Han har nok aldri brukt airports of norway fra gamle fsx eller p3d.

Gleder meg helt sjukt til å sette fingra i denne nye simmen. For å være helt ærlig så har jeg nesten litt problemer med å vente. Jeg ser på youtube for å stilne de værste krampetaka.

I feel you, brother! Jeg er helt "der" jeg og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut. På video nr2, ved 1:25 ser det nesten ut som det blinker i vinduene på huset han flyr over. Akkurat som om det er lys fra en TV som blinker, eller er det bare jeg som ser/tenker det? xD

 

Ser desverre en del feil med Navdata, men kan vel ikke forvente at alt skal være perfekt. Gardermoen ser jo ut som en tragedie default, piren er der men mangler taksebanene over piren. Sannsynligvis fordi Bing ikke har oppdatert sattelittdata på OSL på en good stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Augustin Winther skrev:

Vi syns ikkje at flysimulatoren ser fantastisk ut basert på ett nabolag i Norge sett på nært hold lol

 

1 time siden, Jack J Jackson skrev:

Hvis dette er hva hallelujacorpset syns er helt fantastisk, ja då har jeg ikke skjønt en dritt av dette!

Jack

temp.JPG

Det er huset mitt i midten av bildet der. Sier du at jeg bor i ett stygt hus?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jack J Jackson skrev:

Hvis dette er hva hallelujacorpset syns er helt fantastisk, ja då har jeg ikke skjønt en dritt av dette!

Jack

temp.JPG

Jeg vet ikke helt. Her får vi en simulator fullspekket av moderne teknologi som er helt banebrytende. Er ikke bare det grafiske, men også flymodeller, fysikk, værsystemer og simulering av vind både over åskammer og i skyer og tordenskyer, noe som aldri før har vært gjort på denne måten. Attpåtil har vi oppdateringer i mange mange år fremover med et stort team fra et selskap med nærmest ubegrenset med ressurser og penger. Må huske på at dette er default scenery for norge. Kan jo sammenligne med f.eks P3D rett ut av esken, uten addons. Det er mildt sagt stusselige saker. Scenery blir aldri bedre enn kildene som er brukt, og dataene for norge er ikke de beste. Jeg velger allikevel å tro at det vil komme på sikt iallfall. De få videoene jeg har sett av norge så må jeg innrømme at jeg er mektig imponert. Kan bare tenke meg noen år frem i tid hva vi da sitter med. Forhåpentligvis er det slutt på tiden der man må kjøpe tredjeparts addons for å fikse 15 år gamle bugs i simmen. Men, dette er min mening selvsagt...om andre er uenig så er det helt greit :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, teknologien er overlegen og data for Norge er ræva.. Håper og tror dette blir bra til slutt. Uansett blir dette en insane sim for alle FSX og P3D brukere som nå har lidd en årrekke

Håper for dem sin skyld at flyplassene de nå eier kan på et tidspunkt konverteres. 

Sitat

Forhåpentligvis er det slutt på tiden der man må kjøpe tredjeparts addons for å fikse 15 år gamle bugs i simmen.

Tragisk nok er dem der enda, men ser man lyst på det så er spillet kun et spebarn enda, hvor du har i alle fall 10 års utvikling fremfor seg :)

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, han flyr bokstavelig talt over huset her :D

Til å vere ai generert bygninger oppå foto, ser det veldig bra ut i byråkratbygda her. Noen bygg med litt "off" høgde, men til default så er det bra. Foto er som alle vet for norge meeh her og veldig tydlig enkelte steder at ai har erstattet skyer o.l med standard tekstur.

Det blir fortsatt marked for flyplasser ser eg også :) 

Men ut av boksen, det må vere greit!

 

Leikanger1.jpg

Leikanger2.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp playback av stream til itavisen. Utrolig nok etter litt hopping landet jeg akkurat da han skulle starte fra Bodø (min hjemby). Må si jeg er imponert over hvordan det ser ut, ja flere bygg er ikke korrekt med høyde etc. flyplassen ser noe rar ut, spesielt militærdelen, alt for mange og høye trær der og topografien er ikke korrekt i det hele tatt. Når han så svinger ut over selve byen, imponert, skal bli spennende å selv fly over mitt hus og hytta på Kjærringøy. Ser veldig bra ut dette må jeg si, positivt overasket over dette. Kunne enkelt finne og se spesielle bygg i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...