Gå til innhold

DIY switch panel


Knut Thorvaldsen

Anbefalte innlegg

Hei,

Er helt ny på flightsims. Har testa litt med k & m men fikk det ikke til. Har nå bestilt med en yoke og gleder meg til å sette igang.

Men jeg kunne tenkt meg å lage et switch panel. Finner ikke noen video av hvordan man kan bruke f.eks raspberry pi til dette.

Derfor lurer jeg på om noen lure folk her inne sitter på en løsning evt har gjort dette selv?

 

På forhånd takk for hjelpen.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fare for å kapre tråder her, så vil jeg tipse om å kjøpe et LeoBodnar kort eller et hvilket som helst joystik kort som du kobler brytere til. Brytere kan du plassere i en plate av et slag, og lakker gjerne i den fargen du vil. Alle disse bryterne kan tilordnes hvilke funksjoner du måtte ønske.  Dette kortet kan gi deg funksjoner for brytere (switch), knapper (button) eller akser som altså er type "volumknapp". Yoken du har bestilt har et slikt tilsvarende kort innebygget og svinging og gass-hendler er "akser".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Geir Teigo skrev:

I fare for å kapre tråder her, så vil jeg tipse om å kjøpe et LeoBodnar kort eller et hvilket som helst joystik kort som du kobler brytere til. Brytere kan du plassere i en plate av et slag, og lakker gjerne i den fargen du vil. Alle disse bryterne kan tilordnes hvilke funksjoner du måtte ønske.  Dette kortet kan gi deg funksjoner for brytere (switch), knapper (button) eller akser som altså er type "volumknapp". Yoken du har bestilt har et slikt tilsvarende kort innebygget og svinging og gass-hendler er "akser".

 

Joda men er den å få tak i Norge eller? Har sett at det er disse som brukes stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Geir Teigo skrev:

ikke umulig at noen kan ha noe til salgs, men har aldri hørt at noen har klaget på kjøp fra nettsidene hans.
Har 4-5 slike kort selv, men dessverre ingen til salgs.

Okey, vet du hvilket kort? Tenkte kanskje det var noen nettbutikker i Norge som solgte dem, så man slipper toll og alt det greiene der.

Takker for hjelpen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...