Gå til innhold

En YT video med nye bilder.


Anbefalte innlegg

1 time siden, Tom Knudsen skrev:

Bra han ikke reviewet den med f.eks. en lavere cpu eller lavere kort enn  1080TI og tilsvarende. Da måtte han nok kjørt ned settings temmelig mye

 

 

Joda, selv synes jeg det er bra en lager Sim for «fremtiden», en har i alle fall muligheten. 
Uansett hvordan en ender eller vender på det, FlySim har nå kommet et lite skritt videre, og da må resten komme etter. Og det gjør de nok. Da mener jeg med ting som er implementert. Som værdata, flydata, grafikk osv. 

Jeg er jo en av de som ble dratt inn i FlySim fordi jeg så bilder av MSF2020.

Så kom jeg her, nå har jeg jo flere FlySimer, og etter å ha hørt på intervju med Austin Meyer en stor Xplane fan. 

Bra med konkurranse, det er også bra med flere tanker og løsninger på program/optimalisering. Det å streame landskap f.eks et jo flott for oss med fiber bredbånd.

Jeg tror og håper dette er bra for alle parter, de som flyr og de som lager simulatorer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil Håvan skrev:

Ikke mye vits for oss alpha/beta testere å holde mye hemmelig nå lenger, når MS selv har latt en del anmeldere "anmelde" produktet allerede.
Det er litt merkelig spør du meg. Men det er jo bare ca 3 uker til release uansett...

Kan vel hende at MSF 2020 vil ha kontroll på hva som blir vist, at videoene er godt laget osv.

Å hype opp produktet sitt osv. 
 

Men rart at resten må holde munn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Terje Helle skrev:

Joda, selv synes jeg det er bra en lager Sim for «fremtiden», en har i alle fall muligheten. 
Uansett hvordan en ender eller vender på det, FlySim har nå kommet et lite skritt videre, og da må resten komme etter. Og det gjør de nok. Da mener jeg med ting som er implementert. Som værdata, flydata, grafikk osv. 

Jeg er jo en av de som ble dratt inn i FlySim fordi jeg så bilder av MSF2020.

Så kom jeg her, nå har jeg jo flere FlySimer, og etter å ha hørt på intervju med Austin Meyer en stor Xplane fan. 

Bra med konkurranse, det er også bra med flere tanker og løsninger på program/optimalisering. Det å streame landskap f.eks et jo flott for oss med fiber bredbånd.

Jeg tror og håper dette er bra for alle parter, de som flyr og de som lager simulatorer. 

Det er jeg helt enig i Terje. Alltid bra med innovative løsninger i fly sim markedet..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tom Knudsen skrev:

Stutter som bare f, men viser helt klart hvor bra grafikken er :)

Joda, men så har han heller ikke korrekt OBS innstillinger. Men det er jo slik med grafikk, skal en ha den beste grafikken, må en ha den sterkeste maskinen også. Og så har han vell makset alt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her flyr han med cpu 4070 og 1080 kort er nok pga cpu det er stuttering
men er heller ikke stort vær her
her kjører han og med sliders rimelig  på fullt   så ...alt i alt lover bra .........

Maxed settings
i7 4790k Quadcore 4.3Ghz
Geforce 1080 Ti Founders Edition 32GB RAM

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Og bare for å trekke opp hypen igjen 😂:

Sitat fra https://fselite.net/news/microsoft-flight-simulator-information-vr-steam-edition-third-party-info-and-future-plans/

Whilst we have seen numerous developers confirm they are working on products, none have yet to be confirmed to be coming to the platform. However, Microsoft has confirmed that 414 developers have access to the SDK and building content for the sim. The team mentioned developers such as Aerosoft, Orbx, Gaya Simulations, PMDG, FlyTampa, Carenado and VATSIM.

During a press conference held by Microsoft, it is confirmed that Aerosoft is working on Trondheim Airport (ENVA) and Paderborn Airport (EDLP) and around 20 more by the end of the year. A few of these are due to be ready for launch.

Gaya Simulations

Four airports were confirmed to be in development by Gaya Simulations including Vienna International Airport (LOWW), Berlin-Tegal (EDDT), Zell am Se (LOWZ) and also Nagasaki (RJFU). These airports are already in the simulator.

Orbx

Again, four airports were confirmed by Microsoft which are being developed for the new simulator by Orbx. These are Graz Airport (LOWG), Fairways Airport (OG20), Page Airport (WA67) and Saint Helena Airport (FHSH). Orbx was also confirmed to have helped Microsoft with creating many of the included airports in the simulator. Finally Orbx has confirmed to FSElite that they are bringing Innsbruck Airport (LOWI) to the simulator. Announcements will be made in the future from Orbx about other confirmed airport.

FlyTampa

This is the first time FlyTampa has been confirmed to be working on the new flight simulator. In the presentation, only the air traffic control towers were shown highlighting what the team will be bringing to the table. Those air traffic control towers include Boston Airport (KBOS), Vienna International Airport (LOWW), Las Vegas (KLAS), Athens (LGAV) and Sydney Airport (YSSY).

Carenado (Aircraft)

Confirmed already to be working on the simulator, but we saw the Piper PA44 Seminole and the Mooney 20R Ovation.

Aerosoft (Aircraft)

Back to Aerosoft, and whilst we know they want to bring their products to the simulator, we saw an early render of the Bombardier CRJ modelled in the simulator. The modeller of the CRJ said they are “delighted with the tools and there can now be an unprecedented level of detail in the cockpits.”

PMDG (Aircraft)

We saw an older image of the Boeing 777, but not from within the simulator. However, it did look like an updated version as it had some PBR effects on it. Again, it is confirmed they will bring their whole fleet to the new Microsoft Flight Simulator.

 

World Updates

These will be free updates. With Bing updating all the time, Microsoft and Asobo will package up new data within specific areas and create new content for the simulator. This download will also include numerous hand-crafted airports, along with landing challenges and tutorials. The team want to inspire new simmers to fly into new areas. These updates will fall every 2-3 months.

Sim Update

These will be free updates that will bring new features and various improvements to the simulator. Again, they will be released every 2-3 months depending on how development goes.

 

Slik jeg oppfatter det, så vil simulatoren/spillet (what ever) oppdatere seg jevnlig uten at dette går utover lommeboka slik man har sett i nesten samtlige versjoner av P3D hvor man må betale for ny versjon med påfølgende utgifter for oppdateringer fra 3 parts utviklere for å holde tritt med utviklingen. 

Selv så er jeg absolutt klar til lansering av nye Microsoft Flight Simulator og dens videre utvikling 👍.

 

Endret av Larvik74
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
2 timer siden, Tom Knudsen skrev:

Jeg tenker det blir uhyre spennende og interessant å se hva folk synes etter release.  

 

Når det kommer fra en som har avinnstallert alfaen (hvis jeg husker riktig) , og vil vente 1-2 år så er det ikke så vanskelig

å anta at du mener at folk vil bli skuffet. 

Uhyre skuffet. :D 

Endret av Geir Haugmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Terje Helle skrev:

Alt som blir tatt opp i den artikkelen stemmer, men som sagt, Alphaen var mye verre, så jeg har troa på at de fikser ting etter hvert - dette er tross alt et enormt prosjekt, og vil fortsatt gå over mange år. Det er for eksempel fortsatt plenty med flyplasser som mangler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig med Fredrik over.. Håper de fikser den, særlig i Norge. Vil være svært trist å fremdeles se de samme feilene i denne nye lekre saken som det fantes i både FS9 og FSX, sikker også i P3D..

Skal bli svært int. å se hva slags barnesykdommer som blir diskutert.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk for linker til gode videoer! 

Ut fra videoene så tror jeg de fleste klarer å få en relativt god følelse av det produktet. Scenery blir ikke perfekt med en del "bugs" som skyldes dårlige luftfoto hvor AI kommer til kort. Samtidig er geografien bedre og mer nøyaktig enn absolutt alle andre alternativer, så jeg lever godt med det.

Som forventet vil man måtte anskaffe en "monster-PC" for å få best mulig grafikk og flyt. Heller ikke det er nytt for en som har drevet med flysimulatorer i snart 40 år. 

Synd for meg ny PC ikke står på budsjettet i år, men blir å holde et øye med utviklingen på Youtube inntil videre. 

Fortsatt god sommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cptseiersten skrev:

Er veldig spent på å se hva som er feil med fs2020. Alle bilder og videoer viser jo suverene ting i forhold til det vi er vant til.  Virker som noen bare ikke vil akseptere at det har kommet en ny og bedre sim. Eller??

Ikke det hele tatt, synes det er flott at det har kommet et flott nytt spill fra Microsoft.  Men for meg blir det ikke noe kjøp, så sparer elegant det pengene. Dessuten er det ikke sikkert at feilene fra Alpha er til stede. 

Installerte nettopp "Closed Beta" og skal sjekke om de har forbedret noe av Norge slik at jeg ikke snakker tull,  må da være bedre enn Alpha. En som jeg kjenner sa nemlig følgende og jeg siterer,  "Norge er ikke klart for vfr enda" basert på 20 minutter i simmen idag. 

 

La oss nå se....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at om Norge kommer til kort pga manglende orthodata, så vil det være enkelt å fikse og det minste problemet. Samme var tilfelle i gamle FSX og fremdeles i P3D etter 10 år med utvikling. Allikevel kom det fort på plass en ny landclass til FSX som freeware som gjorde at det ble som natt og dag. Deretter kom Orbx på banen samt diverse freeware. Så, dette med scenery ser jeg på som det minste problemet så lenge plattformen er grei og gir oss teknologi ala år 2020 og ikke år 2000.

Har sett på videoen av simuleringen også, og her simuleres jo ting langt bedre enn tidligere. Spesielt dette med vind over fjell og daler, og opp og nedgående vind i CBer skal bli interessant. Det første jeg skal gjøre for min del er å sjekke følgende feil i simuleringen som fremdeles er i P3D idag:

- ground friction
- leaning av stempelmotor (fungerer motsatt av virkeligheten)
- MP/RPM bug (motorlyden endres ikke når du endrer MP på en variable pitch)
- mangel på beta range på turboprop og generelt dønn urealistisk turboprop og PT-6
- oppstart av jet og turboprop er helt på bærtur
- ++

Så, FS2020, skal bli spennende å se om dette er rettet opp fra forgjengeren. Jeg velger å stille meg positiv, så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det finnes en eneste sjel som vil si at dette ikke er bedre enn noen andre simulatorer på markedet pr dags dato, ny teknologi, nye muligheter. 

Mulig det blir et VFR spill i fremtiden, men holder meg helt klart til X-Plane både nå og fremover. 

Ser i open beta at de har fikset noe, men noe gjenstår også. Ikke forventet heller!  Gid jeg kunne nevnt et par konkrete eksempler. 

Men hvis dere lurer på hvordan Norge er har dere jo Bing :)

 

Hadde meg en flytur fra Honningsvåg til Tromsø og det var en grei tur, fikk sett litt av landet. Kunne dog gjerne tenkt meg å sett uten Beta tester overlay da! Men alt i alt, same same, dog litt forandring til det bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg velger å ta det med ro. Feil og mangler , ja vel.

Bing har mangler uten tvil. Både her og andre steder.

Det jeg er interessert i er om dette er en "plattform" vi i 2020 kan bygge videre på.

Hvor mange utgaver har vi hatt av X-plane? I hvert fall mer enn 11 :) .

Samme med FSX og P3D. Mange utgaver og forbedringer.

Det jeg er glad for at det er noen som er villige til å prøve å gi oss noe som kan prøve å nærme seg å simulere luftfart.

Joda Tom Knudsen. Kall det gjerne et VFR spill.

Du spiller X-plane ser jeg, og det funker jo for deg.

Kanskje FS 2020 vil funke for andre?

Vi får se. 🙂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Det jeg er interessert i er om dette er en "plattform" vi i 2020 kan bygge videre på.

Garantert

Sitat

Det jeg er glad for at det er noen som er villige til å prøve å gi oss noe som kan prøve å nærme seg å simulere luftfart

Me too, selv om jeg ikke kommer til å bruke det. 

Sitat

Joda Tom Knudsen. Kall det gjerne et VFR spill.

Vel kaller det et spill, samme som Microsoft gjør..

Sitat

Du spiller X-plane ser jeg, og det funker jo for deg.

Kanskje FS 2020 vil funke for andre?

Garantert, tror de aller fleste blir fornøyd :)

 

 FS2020 sammenlignet med FSX og P3D blir som å sammenligne en svensk Koenigsegg med en russisk Moskvitch. Den ene er bare å kjøre på høggern, den andre vasker du og koser med i garasjen

X-Plane er den tre år gamle Porschen som  bare tusler å går for seg selv mens den venter på å bli byttet ut med noe rasker og penere. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...