Gå til innhold

Holy moly! VR kommer! Og det fortere enn forventet!


Anbefalte innlegg

VR er og blir FANTASTISK! 
Har selv HP reverb g1, og er strålende fornøyd med den. G2, skal jo være enda bedre lysstyrke på, og generelt være en oppgradering (samme oppløsning (PPD).). 
 

Da jeg begynte med VR ble jeg veldig bilsyk. Da med Lenovo Explorer og SimRacing. Kjørte 2 meter før jeg måtte gi meg. 
De fleste blir jo litt dårlig de første gangene. Dette kommer en over, om en gir seg MED EN GANG EN FØLER DET MINSTE UBEHAG. 
Legg det da fra deg, og gå ikke tilbake før du er helt bra igjen. (For meg var det dagen etter i begynnelsen.).

90 FPS er veldig å foretrekke i begynnelsen også. (Selv om det nok blir umulig med fly Sim.)

Lock the horizon, er også lurt å ha. Øynene våre har jo en innebygget gyro, så opp til ca 30 grader, så er horisonten vi ser vannrett. Om den ikke er det i VR, blir en fort kvalm (i begynnelsen.).

Selv tygget jeg en hel haug med ingefær, en liten bit før jeg begynte og en liten bit etter at jeg var ferdig. Det er også en fordel at det ikke er for mye bevegelser opp og ned. For min del, betydde det å finne flate baner. (Fly Sim er jo kjent for å være noe av det hardeste å takle, sammen med «free locomotion».)

Jeg lukket øynene om jeg krasjet, for det å stoppe så fort, uten at kroppen var med ble jeg kvalm av. Det samme gjaldt rygging, snuing osv.

Om du har noe taktilt, så hjelper det veldig. Motion, transducere, FFB gjør underverker. 
 

Etter en stund, blir hjernen vant til det. Og da er alt vell, nå kan jeg gjøre loop, med stutter og 15 FPS om det så må være. Det tok litt tid, og enorme mengder med ingefær ble fortært. Men det var verdt det! Det er noe av det aller morsomste jeg vet om, å komme til andre plasser, oppleve helt unike ting, bare ved å starte PCen og ta på seg et heldekkende headset!! 🛩🏎🚀🎇🍾🕺

Livskvalitet rett og slett. 😁

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i et VR-prosjekt på jobben og har mange timer jobb og lek uten å ble dårlig, så jeg håper det skal gå greit. Også flydd noen få timer i sim med VR uten å føle noe.
Vi hadde et VIVE Pro oppsett på jobb, men syns at oppløsningen var i snausete laget pluss at selve utstyret var ganske tungt og litt klossete å ha på seg. Har ikke sjekket vekten her, men oppløsning er i allefall noen hakk bedre.

Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men jeg har både jobbet på sjøen, bodd 5 år i båt og hatt fritidsbåt noen år etter dette også. Jeg har aldri blitt sjøsyk heller...

Later til at det blir litt mer VFR på meg utover høsten og vinteren

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Geir Teigo skrev:

Jeg var med i et VR-prosjekt på jobben og har mange timer jobb og lek uten å ble dårlig, så jeg håper det skal gå greit. Også flydd noen få timer i sim med VR uten å føle noe.
Vi hadde et VIVE Pro oppsett på jobb, men syns at oppløsningen var i snausete laget pluss at selve utstyret var ganske tungt og litt klossete å ha på seg. Har ikke sjekket vekten her, men oppløsning er i allefall noen hakk bedre.

Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men jeg har både jobbet på sjøen, bodd 5 år i båt og hatt fritidsbåt noen år etter dette også. Jeg har aldri blitt sjøsyk heller...

Later til at det blir litt mer VFR på meg utover høsten og vinteren

Da er du nok godt rustet. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...