Gå til innhold

Forhåndsbestille FS2020?


Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Jan R. Alexandersen skrev:

Hei. Spørsmålet mitt er trolig dumt, men likevel...Hvorfor skal en forhåndsbestille FS2020? Vil ikke simulatoren være tilgjengelig for ned lasting  18. august slik P3D har vært hele tiden???😕

Forhåndsbestilling er jo egentlig bare dumt, en kjøper et produkt (ofte dyrere), som en ikke vet hvordan ser ut. Her er vell «fordelen» at en kan laste ned MSF2020 på forhånd, og dermed begynne å fly noen minutter/timer før de andre..

Selv er jeg ikke så lur, delux er kjøpt inn, men kommer ikke til å gjøre noe før VR implementering. Blir mer «så er det unnagjort, og en trenger ikke tenke mer på det» tanke her. Dyrt og ofte dårlig, når en tenker slik... 🤡🤷‍♂️🕺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel en liten peiling hvordan fs2020 ser ut...., har gleda meg lenge til den. Så for meg var det helt naturlig og forhåndsbestille. Klar for nedlasting den 17. Prisen er ikke noe tema for meg, etter å ha brukt mange 10 tusen på tidligere simmer.  Blir det bomkjøp, har det ikke kosta mer enn en tur på byen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Preloading: Gir deg muligheten til å laste ned på forhånd. For de med rask linje, vil det nok ikke være et problem, men om du sitter super-klar til å starte simulatoren i det øyeblikket den blir tilgjengelig, så er det en fordel å ha den lastet ned på forhånd.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tom Knudsen skrev:

Tror jeg venter 1-2 år... no rush her i gården :)

Tom. Synes dette var dårlige nyheter! Har forståelse for ditt valg, men har hatt stor glede av dine mange videoer, tips og andre innspill til X-plane. Dette betyr at vi ikke kan vente oss slike de nærmeste årene når det gjelder FS2020???🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jan R. Alexandersen skrev:

Tom. Synes dette var dårlige nyheter! Har forståelse for ditt valg, men har hatt stor glede av dine mange videoer, tips og andre innspill til X-plane. Dette betyr at vi ikke kan vente oss slike de nærmeste årene når det gjelder FS2020???🤔

Sett på den andre siden, så får vi kanskje enda mer hjelp i Xplane? Og det er jo bra det også!! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det gjort! Med en viss sorg i hjertet har jeg avinstallert P3D (versjon 4, fikk meg aldri til å betale for 5!). Innrømmer at P3D har tjent meg godt og kostet meg mye over mange år, men etter at X-plane ble installert har det bare blitt denne simmen jeg bruker. Skal ikke her argumentere for hvorfor, men for meg har valget etter hvert blitt enkelt. Det betyr at jeg satser på to hester: kjøp av FS2020 og beholder X-plane. Sa føler jeg at jeg er riktig sikret!!!

Et lite hjertesukk - hvor er mange på dette forumet så negativ til tidlig kjøp?? Det har vel alltid vært slik at simmene har blitt stadig forbedret ved hjelp av tilbakespill fra brukerne?? Ønsker en ikke å være med på dette lenger? 

Uansett - det blir spennende dager i august for noen av oss! 😀

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kommentar for kort tid siden der jeg skrev at jeg nok kom til å ha XP11 som foretrukket sim, selv om jeg hadde forhåndsbestilt msfs2020. Samme kveld oppdaget jeg at jeg var godkjent som Alpha tester. Har nok vært det i lang tid også, men har misset mailen 😛

Jeg trekker nå tilbake det jeg skrev tidligere og kan si nå at msfs2020 blir foretrukket sim for min del 😊. Bare å få bestilt.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, JRE skrev:

Jeg hadde en kommentar for kort tid siden der jeg skrev at jeg nok kom til å ha XP11 som foretrukket sim, selv om jeg hadde forhåndsbestilt msfs2020. Samme kveld oppdaget jeg at jeg var godkjent som Alpha tester. Har nok vært det i lang tid også, men har misset mailen 😛

Jeg trekker nå tilbake det jeg skrev tidligere og kan si nå at msfs2020 blir foretrukket sim for min del 😊. Bare å få bestilt.

Hehe, ja, det er gøy når noe er bedre enn forventet. Selv har jeg så høye forventninger at jeg nok blir skuffet. 😋

Men har forhåndskjøpt, og venter på ny ram brikke og ssd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Jan R. Alexandersen skrev:

Nå er det gjort! Med en viss sorg i hjertet har jeg avinstallert P3D (versjon 4, fikk meg aldri til å betale for 5!). Innrømmer at P3D har tjent meg godt og kostet meg mye over mange år, men etter at X-plane ble installert har det bare blitt denne simmen jeg bruker. Skal ikke her argumentere for hvorfor, men for meg har valget etter hvert blitt enkelt. Det betyr at jeg satser på to hester: kjøp av FS2020 og beholder X-plane. Sa føler jeg at jeg er riktig sikret!!!

Et lite hjertesukk - hvor er mange på dette forumet så negativ til tidlig kjøp?? Det har vel alltid vært slik at simmene har blitt stadig forbedret ved hjelp av tilbakespill fra brukerne?? Ønsker en ikke å være med på dette lenger? 

Uansett - det blir spennende dager i august for noen av oss! 😀

 

Hver sin smak, jeg forstår godt at folk vil handle et «ferdig» produkt. Og så er det jo også slik, at venter en litt, så får en ofte en ganske stor rabatt på kjøpet. Vi som kjøper først, får ofte kjøpe dyrt, og så får vi også tweake oss grønn. Smaken er som baken. Det viktigste er å være fornøyd selv. 😁 Og ja, det blir en spennende høst, særlig nå som VR kommer til høsten.. (I alle fall for Reverb V2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Terje.

Har lite behov for å snakke Microsoft sin sak her, mitt poeng var at jo flere som kjøper, jo flere kan gi innspill til utvikling av produktet. For hva er vel "ferdig produkt"??  Alle flightsimmer er jo i kontinuerlig utvikling. Det er jo også noe av det som er spennende med hobbyen vår. 

Selv om jeg ikke har verdens dyreste og avanserte hardware (PC), har den med tilleggsutstyret jeg har kostet meg omkring 25.000 kroner. Hvor mye jeg har betalt i fly, sceneries og tools til P3D og X-Plane har jeg heldigvis ikke oversikt over!! Men det er mye! Og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste. Da føler jeg at omtrent 1.200 kroner for Microsoft Flight Simulator Premium Deluxe ikke er all verden. Det er slik jeg vurderer det.

Er enig med deg i en ting - det blir en spennende høst! Uansett!!😀

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jan R. Alexandersen skrev:

Hei Terje.

Har lite behov for å snakke Microsoft sin sak her, mitt poeng var at jo flere som kjøper, jo flere kan gi innspill til utvikling av produktet. For hva er vel "ferdig produkt"??  Alle flightsimmer er jo i kontinuerlig utvikling. Det er jo også noe av det som er spennende med hobbyen vår. 

Selv om jeg ikke har verdens dyreste og avanserte hardware (PC), har den med tilleggsutstyret jeg har kostet meg omkring 25.000 kroner. Hvor mye jeg har betalt i fly, sceneries og tools til P3D og X-Plane har jeg heldigvis ikke oversikt over!! Men det er mye! Og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste. Da føler jeg at omtrent 1.200 kroner for Microsoft Flight Simulator Premium Deluxe ikke er all verden. Det er slik jeg vurderer det.

Er enig med deg i en ting - det blir en spennende høst! Uansett!!😀

Jeg har som skrevet over selv kjøpt Premium Delux, så er i samme båt som deg der. Og ja, det er en FANTASTISK (spennende) tid å leve i. På generelt nivå, egentlig. 
 

Ikke FlySim relatert: Men dette er noe jeg tenker på veldig ofte. De fleste av oss lever bedre enn konger for bare 100 år siden. Vi kan reise (når det ikke er pandemi), vi kan smake på smaker fra hele verden, vi kan spise omtrent hva vi vil, når vi vil, vi har utrolig behagelige klær, utrolig behagelige senger, utrolig behagelige hjem. Og vi har VR!! Vi har simulatorer som er 🤯 fantastiske gode.. Både for de som liker å kjøre rundt og fly. 
 

Det er rett og slett en HERLIG tid å leve i. Og veldig spennende!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Terje Helle skrev:

Jeg har som skrevet over selv kjøpt Premium Delux, så er i samme båt som deg der. Og ja, det er en FANTASTISK (spennende) tid å leve i. På generelt nivå, egentlig. 
 

Ikke FlySim relatert: Men dette er noe jeg tenker på veldig ofte. De fleste av oss lever bedre enn konger for bare 100 år siden. Vi kan reise (når det ikke er pandemi), vi kan smake på smaker fra hele verden, vi kan spise omtrent hva vi vil, når vi vil, vi har utrolig behagelige klær, utrolig behagelige senger, utrolig behagelige hjem. Og vi har VR!! Vi har simulatorer som er 🤯 fantastiske gode.. Både for de som liker å kjøre rundt og fly. 
 

Det er rett og slett en HERLIG tid å leve i. Og veldig spennende!

 

Hei igjen Terje. Har bare lyst til å sei at jeg liker godt dine refleksjoner om hvor vi befinner oss i dag, og hvor privilegerte vi er.

Når det gjelder flightsims prøver jeg stadig å minne meg selv om første gang jeg så Microsoft Flightsim FS1 i et utstillingsvindu! Det er ufattelig hvor fort denne utviklinga har gått. I dag ser jeg denne videoen og er stum over hva jeg ser (https://fselite.net/news/detailed-technical-analysis-of-microsoft-flight-simulator/). Prøver å skru ned forventningene litt, skjønner selvsagt at hva jeg får vil være avhengig av mange faktorer. Likevel! 

Tida fram til lansering vil trolig gå sakte!!😀 Vi får glede oss sammen!😃

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
1 time siden, Jan A skrev:

Hei🙂

 

Hvor forhåndsbestiller dere ifra?(digital kopi)  Kikket litt på Microsoft og fant bare til xboks🙄 Ny pc og yoke med pedaler kjøpt inn

😀

https://www.microsoft.com/nb-no/p/microsoft-flight-simulator-standard-preorder/9nxn8gf8n9ht?activetab=pivot:regionofcompareeditionstab

Du kan forhåndsbestille her :) Det kan fort se ut som at det er Xbox-versjonen man bestiller, men er for PC. Hadde samme inntrykket som deg da Forza Horizon 4 ble sluppet, trodde det kun var for Xbox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Harry skrev:

Ja er det noen røster som fraråder å kjøpe fra steam? Da tenker jeg på fremtidige addons som pmdg etc

Vet du hvorfor det eventuelt skulle bli et problem for oss "Steam-kjøpere" å ta i bruk PMDG sine produkter? De vil da vel ikke utestenge en av de største kundegruppene ("Steam-kjøperne")?

Sitat

Microsoft Flight Simulator 2020 Now Number One Selling Game On Steam

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gunnar Fidjeland skrev:

Vet du hvorfor det eventuelt skulle bli et problem for oss "Steam-kjøpere" å ta i bruk PMDG sine produkter? De vil da vel ikke utestenge en av de største kundegruppene ("Steam-kjøperne")?

 

Selvfølgelig blir ikke det noe problem, planen er jo uansett at addons skal kjøpes via en butikk inne i spillet, så slik sett er det irrelevant om man kjører det fra Steam eller Microsoft Store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gunnar Fidjeland skrev:

Vet du hvorfor det eventuelt skulle bli et problem for oss "Steam-kjøpere" å ta i bruk PMDG sine produkter? De vil da vel ikke utestenge en av de største kundegruppene ("Steam-kjøperne")?

 

Nei jeg vet ikke det. Det er derfor jeg spør. Jeg ser bare at i hvertfall en annen flightsim DCS ikke kryss plattformer med steam særlig bra. Det er vel naturlig å undre seg før man betaler over 1000 kr. Det var vel noe baluba til å begynne med i fsx:se edition med hensyn til dlc salget på steam da pmdg og andre ikke ville være med på dlc salg fra steam. Pmdg og andre lagde vel egne versjoner til steam edition, etter hvert. Det var ett spørsmål så da har jeg jo ikke svarene.

Endret av Harry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke - så derfor spør jeg også. :)

FSX:SE er en oppdatert og nyere versjon i forhold til "den gamle" FSX. Så kanskje et eller annet ikke var helt kompatibelt med PMDG-produktene?

Uansett: Denne gangen er jo MSFS utviklet med tanke på distribusjon fra blant annet Steam. Så lenge addons er kompatible med MSFS - så bør de kunne kjøpes i nettbutikker eller direkte fra utvikler (jfr. ORBX). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...