Gå til innhold

Større bilder i forumet fra 1. august


Anbefalte innlegg

Hei dere

PGA serverkapasitet satte vi ned størrelsen på bilder for en tid tilbake, men fant samtidig noen opplastinger som spiste mange GB, lastet opp av @Birger Blomvik
Birger meldte tilbake at han ikke hadde Youtubekonto han kunne laste opp filmene sine til for å linke inn hit istedet. Synd t film-minnene fra FLG skal gå tapt, men ønsker å slette de store filene og heller gi mulighet til lagring av større bilder her inne. 
@Birger Blomvik Å lage en youtubekonto tar 20 sekund. Å laste opp filmene tar litt lenger tid, men håper du redder skattene før 1. august. Evt. kan noen få tillatelse til å laste de opp på andre kontoer?

Vil tro det blir mange bilder fra MSFS2020 fra 18. august...

God sommer videre
 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder vises og lagres nå i oppløsninger opp til 2000x2000. Videolinker embeddes i forumets fulle bredde alt etter hvordan du har browseren din åpen.
4,5 GB lagring er frigitt på server og opplasting av videoer er nå ikke mulig. Vi blir superglad for videoene dere vil dele, men de må linkes inn fra youtube eller andre streamingtjenester.
Gleder meg til å se første Twitch-stream :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere
Det er blitt mer og mer populært med Twitch streaming av simulator, og tenkte at vi kunne teste om vi får presentert stream på en god måte i forumet. Har sjekket muligheten til å linke til Twitch slik jeg prøvde over, og funksjonen er tilgjengelig i nåværende Beta av forumsoftware, men det er ikke nødvendigvis støtte for tilleggspakker som vi også har installert, så jeg er litt usikker på om vi skal gå for en betasoftware i vårt eksisterende forum pga usikkerhet rundt funksjoner som da muligens ikke vil fungere.

Alternativt kan vi sette opp en side på nettsiden og senere linke denne inn i eller mot forumet.
Kommer nok til å teste denne siste varianten før integrering av forumet siden det er litt i det blå når tid hovedupdate av forumsoftware er klar.

Det blir behov for hjelp til brukere for å sette opp egne streamer og dersom noen av dere har erfaringer å dele, så lar vi deg gjerne få en nøkkelrolle i hvordan vi kan skape den beste opplevelsen for brukerne.
Det finnes også muligheter å streame via youtube og jeg håper vi kan komme opp med en god guide og mange gode diskusjoner som kan hjelpe de som vil komme i gang med dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi får neste update på forumet, så kan vi bygge inn twitch på samme måte som vi bygger inn youtube i poster i dag.

Det er mulighet til å gå for det nå også via en beta, men det er ikke anbefalt i et operativt forum... ingen garanti for at det ikke tuller til ting, så jeg tar ikke risken

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...