Gå til innhold

Retro hardware


Aamund

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg driver og bygger opp en gammel Pentium MMX 233 MHz retromaskin som jeg tenker å kjøre blant annet et enkelt oppsett av Microsoft Flight Simulator 98 på. Jeg mangler både tidsriktig skjermkort, lydkort og ram. Er det noen som har noe liggende som kan selges/gis bort? Dette er et lavbudsjettprosjekt i utgangspunktet, så gir nok maks noen hundrelapper hvis noen har noe. Hadde feks Voodoo Banshee PCI og Soundblaster 16 i tankene. :)

Hele maskiner fra 90-tallet kan forsåvidt også være interessant hvis det er lettere.

God kveld!

Hilsen Åmund

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, 3 år for seint ute. Hjalp en kompis å rydde loftet før snekkern skulle igang med isolering og nytt gulv. Der heiv vi mange slike PC. Tok vare på alle hans dyrkjøpte fra tidlig 80 tall fra Vic20 og oppover det meste, muligens alt fra Comodore og Amiga.

 

Men lykke til med søk og håper du finner det du vil ha 😉

Endret av per berge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ja, der kan du se. De fleste blir nok kastet, men det er alltid en skrotnisse som meg som er interessert! Men bra noe ble reddet ihvertfall. Forøvrig skummelt å begynne å samle på slikt - kommer nok ikke til å klare å la være å plukke opp de litt fetere Amiga-maskinene hvis jeg snubler over de. Har bare 500 selv, men drømmen er jo en 4000 som aldri var aktuelt for meg på den tiden pga pris.

Satser på at det dukker opp noe etterhvert! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden skrev conairdoc:

Jeg tror jeg kan ha komponenter av interesse, dersom det fremdeles er aktuelt?

Flott! Det er fortsatt interessant. Har ikke funnet noe av det jeg tenkte på. Sender deg en privat melding med e-postadressen min så kan du evt sende meg noen bilder eller liste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...