Gå til innhold

ORBX og FS2020


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

ORBX er selvfølgelig på fremmarsj med nye FS2020. De vil vel høste det de kan. For min del er te av verden mer enn bra nok som default. Det eneste jeg kan tenke meg mye bedre, er Norge, og norske flyplasser. Men også noen utvalgte flyplassen i utlandet. Men det er alt. Utvalg av fly er ikke ORBX land, så det blir en annen diskusjon

Jeg spekulerer i hvor mye de vil få solgt. True earth, landclasses og photoscenerys er egentlig ut. Tror folk kommer til å tenke seg om mange ganger før de betaler for mye denne gangen. Men det vil vise seg.

https://www.thresholdx.net/news/obmsfs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å høre folks spekulasjoner. Som ikke er annet enn nettopp det.. Hører stadig at vi "bare er ute etter å håve inn mest mulig penger" og "Jeg gidder ikke kjøpe V5 når fs2020 er like rundt hjørnet"

Nå må det huskes at vi er mange som har dette som en fulltid jobb og skal kunne leve av det! Selvfølgelig vil det være ønskelig med flest mulig salg. Men husk også at vi har tilbydd kundene GRATIS oppgradering mellom versjoner av sim (V3-V4-V5) etc. Dette innebærer noen ganger mye arbeid for oss, som vi da må gjøre gratis. Vi har også discounts hvis man har kjøpt et produkt for èn sim og vil kjøpe det til en annen sim - Igjen: Ekstra arbeid med å konvertere for oss.

Har du tilgang til alphaen? Isåfall så har du sikkert tatt en titt på Norge og sett at det kanskje er en del forbedringer som kunne ønskes der fremover :)

Det blir nok å fokusere mest på selve flyplassene fremover ja, LC og Trueearth er nok historie slik vi kjenner det idag iallefall.

Mine 2¢

 

Endret av Finn Kristoffer Hansen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg skjønner godt at man må ha noe å leve av. Jeg gjorde lignende arbeid tidligere selv. Dvs visualiseringer for kunde. Animasjonsfilmer mot bl.a. industri, reklame o.l.

Jeg er insider ja. Norge er ikke å hoppe i taket av med tanke på flyplasser, men ellers er det helt fantastisk. Alt er jo photoscenery, og man kan jo fly vfr hvor som helst. Mesh er vel det minste problemet, og vi vet ikke hvordan Mesh i Norge vil være for final release. Utover det, er det opp til hver enkelt og vurdere om det må være ultrarealisme hvor man flyr. For å gjøre FS2020 bedre på scenery/byer/tettsteder enn default, så bør kanskje norske byer og tettsteder gjøres omtrent helt realistisk fra dere utviklere. Men da må jo dere ha tilgang til bedre photoscenery også?! For min del er det meste av byer og tettsteder godt nok, men det er opp til hver enkelt. 🙂

Ellers er det nok som sagt, mest flyplasser som trenger omsorg, en god del omsorg også. 😂

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg tror Orbx vil slite med å lage "landscape" til MS2020, blir nesten en umulig oppgave... Flyplasser slik Kjetil over sier, heeeeeeelt klart potensiale i spillet.  

Men jeg tror Norge må være et av de landene Orbx kan gjøre en forskjell, skal ikke så mye til faktisk. Men alt kommer nok an på hva slags SDK som blir gitt ut, i hvilken grad får lov til å endre noe osv. 

Tror slike ting som Bing map fixes blir umulig å gjøre siden dette er serverbasert, dessuten blir ikke Norge bedre før et evt. nytt mapping mission er på gang, noe som blir spennende å følge SpaceX på.

Hadde meg faktisk en tur i alphaen med alt oppdatert i går og fløy i nord-norge.. Her var det mye å ta tak i og jeg kjenner irritasjonsnøkkelen ble vridd temmelig mye. 

Håper inderlig for de som venter at de gjør en solid fix jobb i Norge. 

 

Sitat

Spennende å høre folks spekulasjoner. Som ikke er annet enn nettopp det.. Hører stadig at vi "bare er ute etter å håve inn mest mulig penger" og "Jeg gidder ikke kjøpe V5 når fs2020 er like rundt hjørnet"

Blir veldig spennende å høre hva folk synes ja. Beklager men sammenlignet med FS2020 er P3D et så "horribelt" produkt at det ikke er verdt å snakk om en gang. Tror de fleste brukerne av den platformen vil glemme den temmelig fort når de blir vant med 2020. Blir nesten litt som å sammenligne FS98 med P3D eller tilsvarende føler jeg uten å legge for mye i det. Ærlig talt, tror det vil gå en tid før folk venner seg til produktet men mange vil kanskje også gå litt tilbake til vante ting innimellom og når de faktisk vil fly f.eks. online osv.  Uansett folkens, det er jammen på tide det kommer noe nytt og fantastisk til den brukermassen også, så masse lykke til :)

Endret av Tom Knudsen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig veldig spent på MSFS2020 og har forhåndsbestilt den. Nå har jeg imidlertid fulgt Ortho4Xp oppskriften til Tom Knudsen, og det norske landskapet er ganske enkelt fantastisk. Jeg flyr mer eller mindre bare på Zibo’s 737, og foreløpig tviler jeg på noen har utviklet en like god 737ng til msfs2020. Jeg håper x-plane får laget et bedre værsystem. (Skyer osv) Dette har jeg ikke hørt noe om, men dersom det skjer så skal det ikke utelukkes at xp fortsatt blir den foretrukne simulatoren for min del i lang tid fremover.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2020 den 1.40, Finn Kristoffer Hansen skrev:

Spennende å høre folks spekulasjoner. Som ikke er annet enn nettopp det.. Hører stadig at vi "bare er ute etter å håve inn mest mulig penger" og "Jeg gidder ikke kjøpe V5 når fs2020 er like rundt hjørnet"

Ikke for å helle bensin på bålet, heller ikke ORBX spesifikk, men generelt sagt er det kanskje mer riktig å bytte ut "folks spekulasjoner" med "folks erfaringer" med diverse utviklere som feks FS2Crew for å nevne en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...