Gå til innhold

Feature discovery series: IFR


Anbefalte innlegg

Må jo legge til at det ser ut til at ATC har fått seg en kraftig oppdatering. Likte at dem har gjort det mulig å la PNF ta seg av ATC slik som i virkeligheten. Litt skuffende at dem ikke inkluderte noe som helst informasjon om VFR kommunikasjon da ikke alle flyr IFR. Ser også at det er en del fraseologi som ikke er korrekt. Håper dem får inn forskjellene på USA og Europa iallfall. Spesielt VFR kommunikasjon er ganske mye annerledes i USA kontra Norge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forhåpentligvis er tiden da man betalte 400 kr for simulatoren og 4000 kr ++ for addons forbi. Blir nok addons i bøtter og spann i 2020 også, men forhåpentligvis er programmer som fsuipc, bakketeksturer, rex, ai trafikk, værprogrammer, shader programmer osv osv ikke lengre elementært.

Håper bare dem får på plass korrekt fraseologi og gjerne forskjellene mellom us og eu på atc biten. Og at dem får på plass VFR også. Da kan det hende jeg begynner å bruke atc igjen etter over 20 år siden sist :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Addons blir stort sett bare nødvnedig for de som ønsker ultrarealisme. Jeg kommer ikke til å være interessert i å kjøpe noe mer enn ytterst få addons.

Fly og noen flyplasser ev. bla Photoscenery, landclass, skyer, himmel, realweather addons er saga blott spør du meg. Den blir så vanvittig bra out of the box, at det kan ikke sammenlignes på noe vis med det man får out of the box fra konkurrentene!
Noen hevder jo at ORBX m/andre bare kan gni seg i hendene etter en ny sim og lage addons for, men jeg er slettes ikke så sikker...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har ikke noe imot addons, og betaler gjerne, men jeg synes det tar for mye tid og er for mye plunder slik det er organisert i dag. Håper på et stort utvalg av fly og flyplasser etterhvert, men håper tiden med scenery addons er over. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
5 timer siden, Svein-Frode skrev:

Har ikke noe imot addons, og betaler gjerne, men jeg synes det tar for mye tid og er for mye plunder slik det er organisert i dag. Håper på et stort utvalg av fly og flyplasser etterhvert, men håper tiden med scenery addons er over. 

Det er sant. Plunder, og et enormt lag av et kakemonster i sceneryfila som ikke ligner grisen, som attåt er et mareritt og håndtere. Samtidig må man be til gudene om at alle lagene fungerer sammen til enhver tid. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...