Gå til innhold

Braathens LN-SUB på museum


gunnarsv

Anbefalte innlegg

Jeg ser at Braathens første DC-6B - LN-SUB - skal flys fra Anchorage til Stavanger i løpet av juli, for å innlemmes i Flyhistorisk museum Sola.

Jeg fløy med denne maskinen på min første utenlands reportasjereise for Aftenposten til Roma i 1966. Turen var også minnerik fordi jeg på innflygningen til gamle Fornebu fikk sitte på klappsetet hos Braathens legendariske sjefsflyger, Carl L. Larsen - eller "Bombe"- Larsen" som han ble kalt etter sine 37 bombetokt med sin Halifax over Tyskland under 2. verdenskrig.

Så til sak: Er det noen her på forumet som klarer å lage en repaint til LN-SUB og få den klar før flyet ankommer Stavanger i sommer. Jeg har en Just Flight modell av DC-6B som jeg er godt fornøyd med, men til den finner jeg bare SAS texturer. Jeg bruker P3D v4.5 .. 

Jeg vedlegger et foto som jeg fant på nettet.. På forhånd takk for assistanse!

Braathens LN-SUB.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker 
"Fergeflyginga til Norge vil foregå i flere etapper. Første mellomlanding er planlagt i Yellowknife på nordsida av Store Slavesjø i Canada. Deretter går ferden til Iqaluit lufthavn (tidligere kjent som Frobisher Bay) på Baffinøya, mens planen er å deretter fly direkte til Sola lufthavn med Reykjavik som reserve."

Får jeg "ånda" så legger jeg opp til en live stream på youtube kanskje
noen som evt vil henge på så kan vi jo bruke FsCloud som multiplayer ?
Si fra så fikser vi en dag i såfall
Jeg bruker PMDG /Live Weather AS16
 

-2020-may-15-005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

Jeg har sett at PMDG har en Braathens repaint, men jeg var ikke klar over at det var samme maskin som jeg etterlyser. Likevel: Jeg er fornøyd med JustFlight modellen, og med min bruk av flightsim’en trenger jeg ikke en så sofistikert modell som denne fra PMDG. Ellers takk for tipset og den gode videoen fra turen mellom Bodø og Tromsø. Pussig nok tok jeg akkurat samme tur med min DC-6B i dag – bare motsatt vei og i strålende juni-vær... Sender med et lite bilde fra flighten.

Prepar3D Screenshot 2020.05.14 - 20.23.37.38.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Siste leg er påbegynt
Yellowknife Stavanger direkte via FLS ser det ut til  hvis ikke noe uventet skjer 🤞
https://flightaware.com/live/flight/N151

Ruten

6300N / 10900W 6400N / 10400W 6400N / 09900W YBK RR4 YTE RR4 YFY YFB KENKI IKNOG GIGOM SF W28 PEVAR W28 DA KFV G3 ING G3 ROSTI G3 CONNY G3 VALDI N623 FLS

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...