Gå til innhold

Tilfeldige skjermskudd tråd


Anbefalte innlegg

Hei

Fikk denne ideen fra et VA hvor jeg er medlem. Tanken er at vi starter en tråd der alle som vil kan poste et tilfeldig skjermbilde fra simmen sin.

Alt er tillatt og målet er at flere ønsker å dele fra sin virtuelle verden og skape litt mer liv på forumet.

Jeg åpner ballet med to bilder fra dagens turer med NGXu i Norwegian sine farger.

 

nLqLwj9.jpg

 

OhQPKnM.jpg

Håper flere biter på ideen og hiver seg med her. Kjør på.

Endret av Stian Rolandsen
Skrivefeil i tittelen
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første screenshot er fra en tur mellom Heathrow og Schiphol hvor jeg er i ferd med å komme inn over sandstrendene i Nederland, og jeg har dekket hele landet med freeware photoscenery fra NL2000. Det andre bildet er et random 'shot av kveldsstemning og solnedgang mellom skyene. Begge fra P3D v4.5 og PMDG B738.

1_Snap-2020-apr-11-001.png

2_Snap-2020-apr-26-002.png

Endret av Tor T.
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Etter to dager med krasj og problemer fikk jeg endelig gjennomført en tur fra EKCH til EHAM. Lastet ned open beta ASP3D og fsuipc6 for to dager siden.  ASP3D førte til CTD etter ca 20minutter, og etter flere forsøk måtte jeg gå tilbake til ASP3Dv4. Fsuipc6 er ikke en oppdatering av v5, dermed forsvant alle assignments jeg hadde mellom throttle, stikke og fsuipc. Det tok litt tid før jeg oppdaget det 😣.Spenningen var derfor tilstede da jeg startet på turen idag, men alt gikk som planlagt. Her er et par bilder fra utflygingen fra Kastrup RW22L og finalen på RW36C på Schiphol.

2020-5-10_12-55-46-216.jpg

2020-5-10_13-56-40-924.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member
Sitat
12 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Men hvordan klarer du å fly på instrumentene på det oppsettet der? Blir som å stå i cockpit døra å skulle fly flyet, fin oversikt men :P

Her er et bilde som viser skjermbildet jeg bruker når jeg flyr. I tillegg har jeg MCPpanel ,EFIS og FMC fysisk på bordet foran meg når jeg flyr. 

2020-4-23_21-32-4-850.jpg.c5c5274156dc85809d267b62b26cc3fb.jpg

 

12 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

Styrmannens skjermer skal du ikke bry deg så mye om, det er styrmannens skjermer ;)

Jeg har en kamerat som er kaptein på 737, og han har lært meg at de bruker et oppsett hvor kapteinen og styrmannen har ulikt oppsett på FMC når de flyr, Legpage og Prog page, og at de kan også ha ulike oppsett på NAV displayet. Siden jeg ikke har en fysisk styrmann, så har jeg valgt å ha ulik zoom for å ha oversikten.🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tor Arild Danielsen Ja, det stemmer det med FMC og med MFD. Har med hvem som er PF og PM. Sikkert ulike prosedyrer her avhengig av SOP til selskapet man jobber for. Men det er egentlig bare for økt situational awareness. Gjorde det samme på Q400.

Kanskje bare jeg som sitter med panelet helt oppe i trynet når jeg flyr i sim. Jeg må se instrumentene tydelig :P Noen ganger bruker jeg popup av PFD og MFD hvis jeg skal fly litt mer kompleks SID eller STAR f.eks. Men nå til dags så er jo det meste RNAV basert. For det meste slutt på VOR og NDB nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member
7 timer siden, Jan Reidar Storelvmo skrev:

 Noen ganger bruker jeg popup av PFD og MFD hvis jeg skal fly litt mer kompleks SID eller STAR f.eks. Men nå til dags så er jo det meste RNAV basert. 

Jeg bruker en 49’’ 4K tv som skjerm når jeg flyr,  slik at normalt har jeg ikke problemer med å se instrumenter, men iblant må jeg også bruke popup av  Navdisplay når jeg flyr SID, STAR og APP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...