Gå til innhold

Selger min gamle simulator-PC (SOLGT)


Anbefalte innlegg

Jeg gikk denne uka hele veien og kjøpte ny gaming-PC som skal holde for all fremtid (les: 3-4 år...). Dermed er min gamle PC ikke i bruk lengre.

Den har vært brukt til ganske hard Flysimulator-spilling, og jeg har alltid klart å finne en fin balanse mellom FPS og visuell kvalitet. 

Komponenter:

Hovedkort: ASUS ROG MAXIMUS VII RANGER, Socket-1150

CPU: Intel i7 4790 (luftkjølt, men funker finfint i dette store kabinettet.

GPU: EVGA GTX 1080 FTW 8GB (enormt bra kort!)

RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 4x8GB

Lagring: - 2x Intel 335 SSD (240GB?) 

                - En 500 GB HDD

                - En 74 GB (?) HDD. Raptor et eller annet.

De gammeldagse HDD'ene er fine til masselagring, men spill og sånt bør selvsagt være på SSD. Jeg hadde 3 ekstra interne SSD'er + en ekstern i tillegg til alt dette, men disse har jeg flyttet over til den nye maskinen.

Kabinett: Cooler Master Stacker 830

Annet utstyr: - CD/DVD-rom. (!) Ja, dette er en "gammel" PC! 😛

                       - Det kan medfølge - Logitech Freedom 2.4 trådløs Joystick,

                                                          - XBox-kontroller

                                                          - 2x Saitek throttle quadrants.

 

Prisantydning: 10000,-


Jeg holder til i Arendal.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å selge min Acer Predator z35p skjerm også (noen her på forumet har lokket meg utpå tanken på en 49-tommer-Samsung...).

Glimrende skjerm jeg er veldig glad i, men vurderer altså å selge den...

Totalt for PCen og Skjermen er 17000,-

https://www.multicom.no/acer-predator-z35p-led-skjerm-kurvet/cat-p/c/p9638384

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror desverre du må ytterligere ned i pris for å få den solgt. Folk er kresne idag og elektronikk er mer eller mindre verdiløst i det man tar det ut av esken. Folk kjøper heller nytt istedet for å kjøpe "gammelt" gull :)

Har selv måttet dumpe avgårde elektronikk for å bli kvitt det. Sånn er det nok bare desverre. Selv kjøper jeg konsekvent ikke datautstyr brukt da risikoen er alt for høy for å ende opp med katta i sekken, eller noe som ryker etter kort tid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være enklere å selge skjermen for seg og kanskje evt. grafikkortet. Selv om det er prima vare så er det allikevel brukt. Folk kjøper ikke gullet for dyrt idag dessverre. Spørs om du får noe særlig mer enn 10.000 for alt dette her. Har selv måttet dumpe avgårde elektronikk for å bli kvitt det. Men jeg tenker det er bedre å få litt, enn å bli hengende med det. Da taper det seg enda mer i verdi jo lengre du blir sittende på det. Brukt elektronikk er dessverre dårlig butikk er jeg redd, selv om det kanskje svir litt i sjela med tanke på hva du har betalt for det når det var nytt. Min nåværende pc bygget jeg selv og betalte nærmere 20.000. Skulle jeg solgt den idag hadde jeg neppe fått særlig mer enn kanskje 2-3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha solgt skjermkortet og skjermen separat, men jeg tror du må forvente å la skjermkortet gå billig også - nå er Nvidia sin nye 30xx-serie rett rundt hjørnet, og folk som ser etter brukte kort vil nok heller gå for et i 20xx-serien. Resten tror jeg du kan belage deg på at blir el-avfall, med mindre du lar det gå veldig billig. Brukt pc-utstyr er dessverre dårlig butikk. 

Jeg hadde et relativt likt oppsett som deg da jeg bygde nytt i fjor, med unntak av at jeg hadde et 980-kort, kortet solgte jeg billig på Finn og SSD-diskene brukte jeg i den nye pcen. Resten gikk i el-avfallet hos Elkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...