Gå til innhold

Testkjøring P3D v5


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått på plass de viktigste addons i P3D v5. Alle fly fra v4.5 er lagt over. Ikke alle virker, men det meste fungerer greit. Jeg bruker en ny funksjon som heter Enhanced Atmospherics (Beta). Denne vil nok sikkert LM jobbe videre med. Mye er bra, men har litt problemer med at skyggene blir veldig mørke i motlys. Jeg holder på å tweake, men har ikke fått hull på dette ennå. Antar at dette kan dreie seg om at modellene ikke er helt tilpasset den nye versjonen.

 

 

2020-4-25_20-57-9-442.jpg

V5.jpg

2020-4-25_20-56-51-235.jpg

2020-4-24_21-18-26-272.jpg

2020-4-25_20-54-50-738.jpg

2020-4-25_20-57-2-915.jpg

2020-4-25_17-27-45-657.jpg

2020-4-25_20-23-29-303.jpg

2020-4-24_21-17-47-963.jpg

2020-4-25_20-45-57-727.jpg

Endret av Gunnar van der Meeren
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mest nysgjerrig på hvordan v5 er i forhold til v4.5 (som jeg er veldig fornøyd med). Versjon 5 er et steg videre selv om det er ting som ennå ikke er på plass. ORBX var tidlig ute med tilpasning og ny Central. Alle deres addons fungerer fint i v5 (ny installasjon via central). Flyparken har latt seg bringe over fra 4.5 (med få unntak), men her regner jeg med at mange av utviklerene kommer med oppdateringer. Spesielt modeller med PBR teksturer vil kreve tilsyn og oppdateringer. Som nevnt tidligere, så har v5 en betaversjon av Enhanced Atmospherics. Denne er interessant, og jeg vil følge denne funksjonen videre. EA har fortsatt alt for få instillingsmuligheter, men på dette vil vi håpe på endringer. Uten EA, ser dette mye ut som i v4.5. REX har forøvrig varslet at de er i ferd med å tilpasse sine addons til v5 (ingenting fra REX kan benyttes ennå). Jeg har kun brukt gjenspeiling av skyer. Gjenspeilingsfunksjonene er forbedret i v5, men her er jeg ikke fornøyd ennå. Gjenspeilinger fungerer best med EA aktivert. jeg er fortsatt ikke så glad i sjø/vann overflatene. Det er for markante bølger på disse (slik det har vært på tidligere versjoner). WavecontrollerFX er fjernet slik at jeg slipper å se de  håpløse brenningene.

Uten noe tillegg, er v5 ikke noe å se på. Men slik er det nå også med tidligere versjoner. Jeg har lagt inn Norway Airports, AoN ground og Bergen X. Alt fungerer, men har issues. Lastetiden til v5 er ekstrem første gang dette lastes etter oppstart av PC'en. Det første vinduet i P3D kan stå i 5 min før man kommer videre (da går det kjappere). Dette kan selvsagt ha noe med min gamle PC å gjøre. Ellers så flyter simulatoren greit med ganske høye innstillinger. Jeg har satt FPS til unlimited, og den drar i snitt i overkant av 30 fps på tyngre modeller (ikke mye lagg heller). Nå er vel dette kanskje litt tidlig å se på, ettersom vi venter modelloppdateringer med tilpasninger. Lys og skygge sliter jeg med. Her er skyggene på modellene veldig tunge. Ser ikke bort fra at dette kan skyldes betaversjonen av EA. Jeg kan også oppleve noen merkelige utblurringer (artifacts) - hovedsakelig på flymodeller som er lastet over fra v4.5. Antar at dette kan endres med oppdateringer.

Alt i alt, så er jeg fornøyd, og venter i spenning på oppdateringer og videre utvikling.

Endret av Gunnar van der Meeren
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...