Gå til innhold

FS2020 spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Da har Microsoft lettet litt på sløret om hva man må regne som minimumkrav for å kjøre FS2020

#Just now, Microsoft released a single image showing the minimum, recommended, and ideal specifications for the upcoming Microsoft Flight Simulator. Both AMD and NVIDIA computers were mentioned in this list, giving a fairly good look at what sort of hardware will be needed to run the new sim.

All levels require Windows 10, running the November 2019 update, 1909, as well as 150 GB of storage on the system.

At the low end or minimum specs, a Ryzen 3 1200 or Intel i5-4460 is needed to run the sim, being paired with either a Radeon RX570 or NVIDIA GTX 770. Only 2GB of VRAM is needed to run, along with 8GB is RAM, and an internet bandwidth of 5 Mbps.

Recommended specs include a Ryzen 5 1500X or a Intel i5-8400 paired with a Radeon RX 590 or a NVIDIA GTX 970. 4GB of VRAM is recommended, as well as 16GB of RAM. A internet bandwidth of 20 Mbps is also recommended.

Lastly, the ideal specs were also shared. An Ryzen 7 Pro 2700X or an Intel i7-9800X paired with a Radeon VII or a NVIDIA RTX 2080 is ideal for the new sim. 8GB of VRAM as well as 32GB of RAM is also ideal. Internet bandwidth of 50 Mbps is also what Microsoft considers ideal for the new sim.

Its worth to keep in mind that not every single component is listed, so different combinations may vary on performance. This is spec list if fairly details with the different specs you should expect to need to run the new sim.#

Da er det greit allerede for min del att jeg ikke har godt nok nett for å kjøre dette online.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
9 minutter siden, Kjetil Håvan skrev:

Skylagring/streaming er fremtiden. 

Er nok bra for den som har nedlastingshastighet nok oppmot hva som kreves.For alle oss andre som ikke har ett slikt alternativ,så blir dette en "NO GO" simulator.Der finnes en del av di her i norge desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjetil Håvan skrev:

FS2020 blir bare bedre og bedre folkens, Norge også, uten å si mer. P3Dv5 er definitivt ut her i gården. Venter KUN på FS2020 for min del. Jupp. Addon scenery i bøtter og spann er nok ut. Skylagring/streaming er fremtiden. 

Jeg sitter klar med 500Mbit fiber, så jeg burde være godt innenfor ;)
Ny pc blir også bygget til FS2020 og DCS World

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
På 27.4.2020 den 23.56, Tom Knudsen skrev:

Blir spennende å se hvor lenge det varer 😆 Blir 2020 full like spennende som tech alpha 2 og alt etter,  så sparer jeg de pengene.

Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener Tom, eller andre for den del?? Det kan umulig finnes mange i Norge som ikke har fiber lenger. Da 50 Mbit som minste. De aller fleste har iallefall minimumskravet som var 4Mbit linje, mener jeg å huske.

Jeg mener nye MSFS langt overgår både Xplane og P3D, og jeg sier det igjen, vi er i Alpha build! Man trenger virkelig ikke svartmale, og jeg skjønner iallefall ikke hvorfor, det er meg en gåte.

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
5 timer siden, Andrew Thomsen skrev:

Er klar med både ny stasjonær og bærbar, begge med RTX 2070. Men ikke nødvendigvis med hensyn til FS, bare for å være generelt oppdatert😇

JA Ny maskin står for tur.

DETTE ER KUN EN PRØVE. Brukte Regedit, til og flytte  P3D v4 til P3D v5 DET gikk  utmerket. Bodø PMDG 737 NGXu P3D v5

Skjermbilde (44).jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Norge er vel et av landene i verden med størst og raskest bredbåndsdekning. Vi er enormt heldige. Jeg gleder meg stort til å prøve ut FS2020! Har dessverre en eldre PC, så jeg blir nok ikke først ut av startblokka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2020 den 21.35, Kjetil Håvan skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hva du mener Tom, eller andre for den del?? Det kan umulig finnes mange i Norge som ikke har fiber lenger. Da 50 Mbit som minste. De aller fleste har iallefall minimumskravet som var 4Mbit linje, mener jeg å huske.

Jeg mener nye MSFS langt overgår både Xplane og P3D, og jeg sier det igjen, vi er i Alpha build! Man trenger virkelig ikke svartmale, og jeg skjønner iallefall ikke hvorfor, det er meg en gåte.

Hver sin smak på den saken Kjetil.  Har selv 300Mbit symmetrisk linje og en 60000 kroner PC til å kjøre dette spillet smertefritt på, både linje og pc kan oppgraders om nødvendig. Det er ikke saken her, alt jeg har å si er at Tech Alpha har bydd på en god del erfaringer,  særlig her til lands! Og med det friskt i minne følger jeg utviklingen slik de fleste gjør, men på nåværende tidspunkt er i allefall jeg 110% sikker på at X-Plane blir min hoved simulator fremover. Hva fremtiden vil bringe vet heldigvis ingen, her kan alt skje. Til eksempel: Hva skjer med Windows platformen? Blir vi tvunget over på en Enterprise OEM subscription type platform? Hva vill Microsoft f.eks ta for sine Bing/Azure data på sikt,  tror neppe de gjør noe gratis. Hva vil slikt koste oss forbrukere i fremtiden i form av abonnement, om det fungerer for andre hvorfor skulle Microsoft være annerledes? Poenget her Kjetil er ikke å diskutere hva om, men innse at penger kan måtte bli spart satt opp mot tjenester og innhold. og da må man vente på å se hva som skjer. Men som sagt, basert på mine erfaringer så langt er mine valg for fremtiden ikke endret, sikkert ikke dine eller andre heller :) Alternativet mitt kan f.eks. bli Linux og X-Plane dersom Windows må kuttes pga. Alt blir heldigvis bare relativt og spekulasjoner, ja faktisk nesten litt som MSFS2020, X-Plane 12 eller Prepar3D v6

Etter 12.912 innlegg på dette forumet Kjetil, så er en "hvilken simulator som er best" debatt er en debatt jeg av erfaring ikke ønsker å gå inn i, håper det kan respekteres!

Ha en fin dag videre alle sammen og kos dere med simulatoren dere har nå og den dere får senere, det skal i alle fall jeg :)

business-commerce-budget_cut-fairground_ride-budget_cut-cost_cutting-cutting_cost-awhn655_low.jpg.e34d0058f96d2eac8e278d57e57431a2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
19 timer siden, Tom Knudsen skrev:

Hver sin smak på den saken Kjetil.  Har selv 300Mbit symmetrisk linje og en 60000 kroner PC til å kjøre dette spillet smertefritt på, både linje og pc kan oppgraders om nødvendig. Det er ikke saken her, alt jeg har å si er at Tech Alpha har bydd på en god del erfaringer,  særlig her til lands! Og med det friskt i minne følger jeg utviklingen slik de fleste gjør, men på nåværende tidspunkt er i allefall jeg 110% sikker på at X-Plane blir min hoved simulator fremover. Hva fremtiden vil bringe vet heldigvis ingen, her kan alt skje. Til eksempel: Hva skjer med Windows platformen? Blir vi tvunget over på en Enterprise OEM subscription type platform? Hva vill Microsoft f.eks ta for sine Bing/Azure data på sikt,  tror neppe de gjør noe gratis. Hva vil slikt koste oss forbrukere i fremtiden i form av abonnement, om det fungerer for andre hvorfor skulle Microsoft være annerledes? Poenget her Kjetil er ikke å diskutere hva om, men innse at penger kan måtte bli spart satt opp mot tjenester og innhold. og da må man vente på å se hva som skjer. Men som sagt, basert på mine erfaringer så langt er mine valg for fremtiden ikke endret, sikkert ikke dine eller andre heller :) Alternativet mitt kan f.eks. bli Linux og X-Plane dersom Windows må kuttes pga. Alt blir heldigvis bare relativt og spekulasjoner, ja faktisk nesten litt som MSFS2020, X-Plane 12 eller Prepar3D v6

Etter 12.912 innlegg på dette forumet Kjetil, så er en "hvilken simulator som er best" debatt er en debatt jeg av erfaring ikke ønsker å gå inn i, håper det kan respekteres!

Ha en fin dag videre alle sammen og kos dere med simulatoren dere har nå og den dere får senere, det skal i alle fall jeg :)

business-commerce-budget_cut-fairground_ride-budget_cut-cost_cutting-cutting_cost-awhn655_low.jpg.e34d0058f96d2eac8e278d57e57431a2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg er overhodet ikke interessert i en hvem simulator som er best! Når det gjelder kostnader, så  vil den simulatoren som har den beste baseplattformen komme best ut. Ikke for å diskutere det videre. Men her har nye MSFS masse på plass i forhold til konkurrentene. Jeg orker ikke gå inn på det igjen, jeg har nevnt det før. Hva kan man bruke penger på, ikke mye 3dje parts programmer som simulerer atmosfære, lys, skysystemer, autogen og landclass ++ iallefall. Det er historie, og finnes ikke lenger spør du meg!  Vil ikke gå inn på hva som ikke trengs pga NDA. Ja virkelig!

Hvem vet  hva kunder vil etterspørre, og hvor avansert vil du være. Out of the box er det en helt annen verden enn det vi har nå. MSFS er  ikke ferdig enda, på langt nær. Vi vet hva utviklerne tenker skal være på plass før de slipper MSFS! Det er nok for meg. Kostnadene er nok slettes ikke så ille som noen inbiller seg. Den skal tross alt også ut til nextgen Xbox, out of the box! Det sier litt, mener nå jeg! 🙂

Med respekt for andres mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...