Gå til innhold

Lukter oppdatering...


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Lukter oppdatering ja, fra Prepar3d v4. IKke heelt nytt som de LM skryter av. De har fått på plass volumetriske skyer via 3dje part, men avanserte værsystemer +++ som i FS2020 er tydeligvis ikke der.
Alt P3D v5 kommer med, har de fleste av oss fra før, + bedre via addons. Da mener jeg bakketexturer feks, (som ser like ille ut i nye v5 som før). Forbedret mesh , som vi har fra før via addon, landclass osv.

Default flyplasser ser ikke nevneverdig bedre ut enn fra v4, selv om de mener det selv. 😅 Vannet i v5 ser ikke bra ut, ikke i nærheten av FS2020 engang. + Annen simulering av atmosfære som helhet mangler tydeligvis enda. Smog, fuktighet, ising, avanserte skymodeller ol.
Ikke så imponert som man skulle håpe på...

Alt i alt lyser fremdeles den gamle FSX grafikkmotoren igjennom helt tydelig, men oppdatert til DX12, noe som egentlig ikke betyr noe som helst.
Dvs. Skal man få denne til å skinne rimelig bra, må det igjen bøttevis med addons og mye penger ut for å få det så bra som P3D v4 er nå.

Dette er en vei jeg venter med iallefall, P3D er ut for denne gang, venter heller lett på FS2020 lanseringen.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller meste som er ramset opp er flikking og forbedring av eksisterende funksjoner. Det er helt sikkert et fint skritt videre som alltid, men vi kommer ikke fra at dette er mer av samme sort fremfor nyvinning.
Skal ikke se bort fra at jeg installerer når scenery og addons støttes, men tror vi kan vente større fremskritt fra den andre kanten senere i år.

Blir spennende uansett og jeg gleder meg til å se resultatet

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Du har selvsagt rett i alt du skriver her. Blir spennende å se hvor aktuelt dette er når den slippes. 

Mitt perspektiv derimot er at om punktene under er ok, så er det en grei "ventepils" å betale mens vi venter på at addons skal komme til FS2020. Jeg flyr i dag X-plane, P3D, DCS og en annen sim underlagt NDA, og håpet på sikt er å redusere dette ned til 2, maks 3. Pt. er DCS et must grunnet combat. X-plane et must grunnet dynamikk og fantastiske addons (IXEG, Zibo, HotStart, FlyJSim). P3D er et must grunnet PMDG/TFDI/Majestic samt fantastiske vær-intergrasjoner, scenery osv. Men om FS2020 gir det tredjepartsutviklere trenger, kan jeg kutte P3D. I mellomtiden har jeg ingen problemer med å spytte inn litt penger for en noe bedre opplevelse enn det P3D gir i dag. Jeg håper at ingen tredjepartsutviklere krever stor betaling for V4.5 til V5, da alle sitter på gjerdet og venter på FS2020, men hvem vet. Jeg har blitt overrasket før ;) 

Mine krav: 

  • PMDG og andre tilbyr gratis kompatibilitetsoppdatering til V5
  • Den ikke knekker for mange scenery
  • Vær-addons blir oppdatert og at det ikke koster skjorta
  • Prisen blir rundt 60$ 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjetil Håvan skrev:

Lukter oppdatering ja, fra Prepar3d v4. IKke heelt nytt som de LM skryter av. De har fått på plass volumetriske skyer via 3dje part, men avanserte værsystemer +++ som i FS2020 er tydeligvis ikke der.
Alt P3D v5 kommer med, har de fleste av oss fra før, + bedre via addons. Da mener jeg bakketexturer feks, (som ser like ille ut i nye v5 som før). Forbedret mesh , som vi har fra før via addon, landclass osv.

Default flyplasser ser ikke nevneverdig bedre ut enn fra v4, selv om de mener det selv. 😅 Vannet i v5 ser ikke bra ut, ikke i nærheten av FS2020 engang. + Annen simulering av atmosfære som helhet mangler tydeligvis enda. Smog, fuktighet, ising, avanserte skymodeller ol.
Ikke så imponert som man skulle håpe på...

Alt i alt lyser fremdeles den gamle FSX grafikkmotoren igjennom helt tydelig, men oppdatert til DX12, noe som egentlig ikke betyr noe som helst.
Dvs. Skal man få denne til å skinne rimelig bra, må det igjen bøttevis med addons og mye penger ut for å få det så bra som P3D v4 er nå.

Dette er en vei jeg venter med iallefall, P3D er ut for denne gang, venter heller lett på FS2020 lanseringen.

Deler litt samme tanker som deg :) Det første jeg så var skyene og lyssettingen i skyene som faktisk ser ganske mye bedre ut kontra v4. Utover det så ser jeg at den mørke og helt håpløse lyssettingen fra tidligere P3D versjoner fortsatt ser ut til å være i v5 også. Vannet ser fortsatt ganske tragisk ut og ikke i nærheten av det jeg har sett i FS2020 og DCS. Flymodellene har dem ikke rørt engang. Når det er sagt så er oppdateringen i v5 større enn hva jeg hadde trodd, så det er allikevel tydelig at dem føler på konkurransen med FS2020. For min del blir det å kose meg med Majestic og PMDG i v4 frem til FS2020 lanseres. Må langt mer til før jeg blar ut 60 dollar for ny lisens. Spesielt nå som X-plane har kommet med Vulkan oppdatering og nyheter om forbedret lyssetting og skyer som kommer i tiden fremover. Det er litt mine tanker :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fremgang er fremgang, men jeg tipper populariteten vil synke nå som både X-Plane er kommet på et greit nivå grafikkmessig, og ikke minst FS2020 er rett rundt hjørenet. Men hvem hadde trodd at vi i 2020 skulle ha 3 strålende simulatorer å velge imellom? For en som begynte i 1987 med 4-fargers monitor, så er det bare å si hipp hurra! Selv blir det ingen oppgradering denne gangen. Har rett og slett ikke tid til nedlasting og oppdatering av alle tilleggsprogrammer. Venter heller på FS2020 og skal nyte den simulatoren i noen år der den har best og mest realistisk dekning ut av boksen. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytelsen virker som at får en skikkelig oppsving med P3Dv5. Har sett et par videoer + strømmer av v5, og der ble det testet rimelig tunge addons som AS LHR, FlyTampa Amsterdam og LatinVFR Madrid. En ganske dramatisk økning i FPS. En test av QW787 på JFK med D.D sin versjon, gav solide 50-60 fps. 
Heathrow var 70-80 fps. 

 

Riktig med alt default utenom flyplass og fly, men det virker meget lovende kontra v4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ikke veldig flatt ut i London? For meg ser det ut som et bra photoscenery med litt autogens. Den nyeste videoen fra i dag vider masse autogens fra USA, men det ser ikke NYTT ut. Veldig bra ytelse på hans maskin, men igjen ser det ikke nytt ut. Havet var litt gøy og skyer er mange knepp opp.

Bakken på flyplass/vei ser for polert ut, men det ordnes fort

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ser helt riktig ut i form av høyde på hus, en av de store frustrasjonene med å bo her borte er at det ikke bygges i høyden, og med den høye befolkningstettheten betyr det at det å komme seg noen plass er en gedigen omkjøring. Det er litt som å ha fjorder og fjell i veien, bare i form av små eneboliger og rekkehus (og milliarder på mil med hekker og gjerder!), samt medfølgende 2-3 biler per husholdning som utgjør rushen.

Enig i at det ikke er en så stor revamp som man kunne håpt, men det er et godt steg i riktig retning. Sitter på gjerdet enn så lenge, men om det kun er simlisensen som må punges ut for, og det meste av kjøpte addons kan overføres kostnadsfritt, kan det fort hende jeg slår til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
På 10.4.2020 den 5.46, Magnus F. Meese skrev:

https://www.youtube.com/user/robainscough/videos

 

Denne YT-brukeren har lastet opp to videoer fra flyving rundt i det som angivelig er v5. Han har riktignok noen beist av noen PCer, men syns London-videoen imponerer.

Denne brukeren er meget godt kjent fra før. Det er Rob Ainscough! En av LMs egne testere av Prepar3D. Han har lagt ut noen opptak fra betatestingene av V5 også. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye aktiv for tiden annet enn med AI trafikk og default P3D 4.5, men skal teste AS Heatrow med ORBX UK når v5 er ute. Var fra før av ganske ubrukelig, men ikke AS sin feil, mer default sceneryet. Samt 100% AI trafikk. For de som bruker AIG sin nå automatiserte AI trafikk, er det store ytelsesforbedringer og hente der og. Så ja, selv jeg er litt spent over whiskyglasset her. Heatrow har en bra whiskeysjappe forresten, og han der fyren som serverer demoer av og til spytter ikke i glasset nei... 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...