Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet 29. februar 2020 Full Member Del Skrevet 29. februar 2020 Grenland Flyklubb fikk for et par år siden en P51 Mustang cockpit laget av det sveitsiske selskapet Simaviatik AG. Det har idet siste blitt brukt litt tid for å sette opp cockpiten med 4 skjermer(digitalTrippleHead2 go) og en skjerm for instrumenter. Det hele basert på FSX. Dit virker som om det meste i cockpiten virker av brytere, throttle, pedaler og stikke, og det er mulig å fly Mustangen, men vi har ikke klart å finne noen programvare som får fram instrumentene på den 4.skjermen. Firmaet som bygde cockpiten skal visstnok ikke eksistere lenger. Tanken med hele prosjektet var å ha en simulator for klubbens medlemmer der en kunne introdusere nye medlemmer for flygingen, samtidig som det skulle være mulig å trene instrumentflyging for de som ønsket det. Det er sådd litt tvil om dette er riktig flytype for denslags trening. Klubben vurderer derfor å selge simulatoren, dersom det er noen interesse for det i markedet. Jeg legger derfor ut et par bilder her for å lodde om det er noen stemning for en slik simulator blant Flightsim.no "War bird fans. Hvis det er noen interesse så ta kontakt med meg, og jeg skal formidle kontakt til de som er ansvarlig for prosjektet i flyklubben. . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Otto Krogsen Skrevet 30. april 2020 Del Skrevet 30. april 2020 Jeg har en ide om hva denne kostet mens de ennå var i salg. Har dere et prisoverslag for å få til et salg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.