Jump to content
Robert Hulthin

Kjapp tur Bergen -Kr.sand i lett snøvær

Recommended Posts

Bra flaksing det der. I det siste flyr jeg mye med disse. Dash 100, 300 til og fra Florø via Bergen, til og fra jobb 😉

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rene julestemninga Robert! Du flyr masse skjønner jeg. Det er enda godt. Jeg flyr masse også, men ikke i P3D, men P3D er en virkelig fin simulator, med alle de vanvittig bra addonsene vi har, spesielt i Norge! 😃
Ser foressten at REX har lansert v2.2 av REX Environment Force. Har du prøv denne? Er det noe særlig forskjell/forandringer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nei har ikke testet den...har vært litt rolig med flyging i det siste ...Venter på neste oppdatering  hos 350 en til milwiz 😉

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det som er bra med Dash (Wif) er business class, så unngår man litt den der jækla propellen. Ler meg fillete av at folk som flyr fast med "Quiet" 400 stort sett alle i dag har hodetelefoner med aktiv STØY demping. Nei de sitter ikke å nyter Mozart, prøver kun å redde ørene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutter siden, Andrew Thomsen skrev:

Det som er bra med Dash (Wif) er business class, så unngår man litt den der jækla propellen. Ler meg fillete av at folk som flyr fast med "Quiet" 400 stort sett alle i dag har hodetelefoner med aktiv STØY demping. Nei de sitter ikke å nyter Mozart, prøver kun å redde ørene.

Hvis du synes Q400 er bråkete, så burde du prøve å fly en -100 :P Kabinpersonalet bruker øreplugger.
Q400 er ikke ille så lenge du sitter helt foran eller helt bak. Men klart, blir du sittende ved propellen så blir det hardt for ørene under takeoff og climb. Er litt hestekrefter som driver de propellene.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har nå vært litt frem og tilbake med 300 og 100 i det siste, men sitter jo foran sete 1 eller 2 ofte. Ja bråk nok der og, men klager ikke. Aktivt støyvern har jeg forlengst fra mine 11 timer pluss flights mange år internasjonalt, stusset bare litt på at det trengs her hjemme og. Det verste er i grunn støyen fra vinden rundt skroget. Ikke fra motorer uansett kategori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, Andrew Thomsen skrev:

Jeg har nå vært litt frem og tilbake med 300 og 100 i det siste, men sitter jo foran sete 1 eller 2 ofte. Ja bråk nok der og, men klager ikke. Aktivt støyvern har jeg forlengst fra mine 11 timer pluss flights mange år internasjonalt, stusset bare litt på at det trengs her hjemme og. Det verste er i grunn støyen fra vinden rundt skroget. Ikke fra motorer uansett kategori.

Ja, skal du fly propellfly så er nok aktivt støyvern tingen. Iallfall hvis du reiser mye. På jet er det nok kanskje mye støy fra vinden rundt skroget, men på Dashen så vil jeg ikke være enig i det. Her er det propellstøyen som definitivt er verst og som rister trommehinnene dine. De gangene man lander med 1020 rpm, så høres det rimelig greit. Heldigvis gjøres de fleste landingene med reduced np og 850 i rpm på Q400 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

For å ikke snakke om leggetid her hjemme og siste Dashen tar av fra ENCN på vei til Bergen. Den støyforurenser halve fylket, litt avhengig av vind😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...