Gå til innhold

Hysterisk morsomt...


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

Godt at det går fremover. Det finnes helt sikkert flyplasser i XP som hadde kommet noe bedre ut av denne sammenligningen, men det er vel få om noen som vil stå rakrygget å si at noen av dagens simmer ser bedre ut enn hva vi så langt har sett fra FS2020? Det finnes helt sikkert glissne steder der Bing ikke har detaljene vi har sett så langt, men at en ny generasjon sim ikke skal knuse all konkurranse i potensiale ser jeg som helt naturlig. Sammenligningen blir litt urettferdig om det er for å rakke ned på XP. Det hadde ikke vært så vanskelig å finne tilsvarende eksempler i default P3D heller.

PS: I disse miljøtider vil jeg sette fokus på det kraftige problemet med avskoging i XP


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

FSX så bra ut i 2006-08, X-Plane har aldri sett bra ut i mine øyne, men smaken er som... osv. 

Det er ingen tvil om at dette blir en revolusjon ift. hva man får med i "gunnpakken". Jeg gleder meg som en unge - og håper at det blir langt færre installsjoner og addons å holde styr på i framtiden. Føler at denne hobbyen har tatt litt for mange timer av mitt liv på installering og "tweaking" ift. antall timer med flyging. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på, er vemmelig, nedlatende markedsføring. Alle simulatorer har noe å gi, for de grupper som liker sine særegne ting, og jeg rakker aldri ned på noen av de. Det jeg går for til slutt går jeg for. Men er markedsføringen vemmelig, så regn ikke med meg å snakke pent om produsenten. Men OK har ikke funnet noen å snakke pent om hittil likevel da, så hvorfor skrev jeg dette i utgangspunktet? Uff nei leggetid her snart😂

  • Like 1
  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Men det er ikke markedsføring Andrew. Det er bare en type som har laget sin egen sammenligning. Jeg har ikke laget noe av dette, fant det bare tilfeldig.

Men håper at det er rom for ironi, uten at vi skal gå berserk i forsvar dere. 🙂

Dessuten har jeg ikke brutt NDA. Dette er det en annen som har laget. YouTuben har mye rart, og jeg får ikke sove... 🤣

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg synes denne var morsom - og veldig illustrerende. Det må være lov å dele et spark både til høyre og venstre av og til uten å bli fornærmet. Men som nordlending så er jeg kanskje litt mer tykkhudet enn de fleste og vant med å kødde og bli køddet med. Blir jo veldig kjedelig hvis alt skal være 100% politisk korrekt hele tiden. Dette er tross alt bare dataspill. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greitt, ikke markesdføring, men det er mye som er litt ekkelt uansett bås det settes i, og deretter ofte borforklares med "ironi". Når det er sagt, er vel jeg den dårligste i universet til å oppfatte "ironi". Politisk korrekthet er forøvrig en verre ting enn Corona virus. Og nei, simulatorer er ikke dataspill (får vel juling av Svein-Frode nå)😂

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
9 timer siden, Andrew Thomsen skrev:

Greitt, ikke markesdføring, men det er mye som er litt ekkelt uansett bås det settes i, og deretter ofte borforklares med "ironi". Når det er sagt, er vel jeg den dårligste i universet til å oppfatte "ironi". Politisk korrekthet er forøvrig en verre ting enn Corona virus. Og nei, simulatorer er ikke dataspill (får vel juling av Svein-Frode nå)😂

😂 Nei livet er tøft! 🤣
Man skal tenke på hva alle synes, og ha alles følelser i bakhue... Samtidig! Det tror jeg INGEN er god til! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
16 timer siden, Andrew Thomsen skrev:

Greitt, ikke markesdføring, men det er mye som er litt ekkelt uansett bås det settes i, og deretter ofte borforklares med "ironi". Når det er sagt, er vel jeg den dårligste i universet til å oppfatte "ironi". Politisk korrekthet er forøvrig en verre ting enn Corona virus. Og nei, simulatorer er ikke dataspill (får vel juling av Svein-Frode nå)😂

Ha ha - jeg er nordlending og kort i lunta, men så lett lar jeg meg ikke provosere! :) 

Nå som Corona-viruset skyter fart så blir vel simulatoren det eneste stedet vi får fly framover, så det er bare å spenne seg fast i kontorstolen og leke i den virituelle sandkassen man liker best. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2020 den 0.04, Andrew Thomsen skrev:

Det jeg reagerer på, er vemmelig, nedlatende markedsføring. Alle simulatorer har noe å gi, for de grupper som liker sine særegne ting, og jeg rakker aldri ned på noen av de.

Mye jeg har lært av min far, bilselger i 38 år. Noe av det var att en selger som snakker nedsettende om andres produkter har gjerne ikke ett godt produkt å selge sjøl. 😉   Den lærdomen tok jeg med meg i mitt yrkesliv.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2020 den 17.33, Svein-Frode skrev:

 

Nå som Corona-viruset skyter fart så blir vel simulatoren det eneste stedet vi får fly framover, så det er bare å spenne seg fast i kontorstolen og leke i den virituelle sandkassen man liker best. 

Hva,,, har du ikke Flightsimskam ? Makan altså ,,,,, Når Greta får høre det her blir det ett hel,,,te

  • Like 1
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
7 timer siden, Jan R. Alexandersen skrev:

Det ligger et håp i dette oppstartsbildet! Håper ikke Microsoft ser meg!!😄

 

Skjermbilde 2020-03-01 15.00.14.jpg

Er ikke dette mer XPlane 12? Uansett, jeg er ikke for eller mot noe som helst. Jeg er bare "for" at vi simmere får en mer moderne platform. Men det må være lov å si jeg er imponert over hva FS2020 ser ut til å bringe på bordet i forhold til hva vi har nå!

Om det setter utviklerne av både P3D eller XP eller Aerofly i stressmodus for å holde følge, da er det bare vinnere, spesielt for oss simmere som får oppleve fart i utviklingen. Omsider, sier jeg! 🙂

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...