Gå til innhold

20. februar oppdatering


Anbefalte innlegg

nok et kjeveslepp, men tenker vi har sett et knippe utvalgte flyplasser her. Er så mye som imponerer, men har meldingene fra Tom i bakhodet. Ikke at det ødelegger gleden, men videoene skal være glansbilder. Skjønner at ikke alle de 34k flyplassene vil imponere som de vi ser i videoen.

Takk for postingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg skjønner ikke hvorfor Tom er skeptisk, mulig han trodde det skulle bli en fullmotionopplevelse?! Jeg kan ikke si annet enn at dette er et veldig stort steg oppover fra alt vi har nå. Behovet for 3djeparts scenery verden over vil gå drastisk ned. Jeg tenker å slippe å bruke mye penger på all mulig 3djepartsløsninger som vi må med nåværende plattformer.

En del av det er historie. Men klart, hele verden finnes ikke i bra fotoscenery kvalitet, det er så enkelt som det. Hadde hele verden vært i topp foto, så hadde Azure AI laget alt tilnærmet perfekt!

Dessuten er vi som jeg har sagt i alpha, jeg skjønner ikke stresset?

Flyfysikken, værsystemer ++ er myyye bedre enn p3d, mener jeg da. 😉

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se begge sider av saken, det er veldig mye bra å spore allerede i alphaen, men samtidig så er det sunt å ha være litt skeptisk til det glansbildet som Asobo maler. 

I den siste videoen snakker de om hvordan de har inkludert alle flyplasser i verden - det er i hvert fall ikke tilfelle i alphaen som er tilgjengelig i dag. De har tidligere også oppfordret folk til å "go fly over your house!" - for min del er sattelittbildene som brukes i min del av landet såpass gamle at huset mitt ikke var bygget da de ble tatt, ergo er det heller ikke i FS2020, og slik vil det sikkert være for mange. 

Jeg ser at mange har noen helt ville forventninger i diverse grupper på Facebook, og de kommer til å bli skuffa. Vi står overfor et generasjonsskifte når det gjelder sivile flysimulatorer, og så lenge man prøver å holde forventningene sine på et noenlunde realistisk nivå så tror jeg de aller fleste vil bli mer enn fornøyde med FS2020. Det er langt i fra alt som ser ut som det man ser i trailerne og YouTube-videoene, men det aller meste ser bedre ut enn default scenery som vi ser i dagens simulatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
10 minutter siden, Fredrik Edvardsen skrev:

Jeg kan se begge sider av saken, det er veldig mye bra å spore allerede i alphaen, men samtidig så er det sunt å ha være litt skeptisk til det glansbildet som Asobo maler. 

I den siste videoen snakker de om hvordan de har inkludert alle flyplasser i verden - det er i hvert fall ikke tilfelle i alphaen som er tilgjengelig i dag. De har tidligere også oppfordret folk til å "go fly over your house!" - for min del er sattelittbildene som brukes i min del av landet såpass gamle at huset mitt ikke var bygget da de ble tatt, ergo er det heller ikke i FS2020, og slik vil det sikkert være for mange. 

Jeg ser at mange har noen helt ville forventninger i diverse grupper på Facebook, og de kommer til å bli skuffa. Vi står overfor et generasjonsskifte når det gjelder sivile flysimulatorer, og så lenge man prøver å holde forventningene sine på et noenlunde realistisk nivå så tror jeg de aller fleste vil bli mer enn fornøyde med FS2020. Det er langt i fra alt som ser ut som det man ser i trailerne og YouTube-videoene, men det aller meste ser bedre ut enn default scenery som vi ser i dagens simulatorer.

Jeg er ikke nevneverdig skeptisk på det de driver med i det hele tatt, fordi det aller meste de presenterer i videoene, er enda ikke sluppet for oss Alphatestere, og de kommer ikke til å slippe det, før det fungerer så bra som mulig heller. Facebook gruppene er nok de som hyper mest, og er kanskje de minst opplyste av simmerne der ute. Alle oss som har holdt på en stund har vel noe mer fornuftige forventninger. Det er det jeg inbiller meg, og ser folk skriver rundt i fora iallefall. Dvs at facebookgruppene er helt på bærtur, angående FS2020?!

Ingen vits i å hype, men jeg mener absolutt jeg ikke hyper i det hele tatt! Men jeg er sikker på at alle som etterhvert får prøve FS2020 vil få hakeslipp når de prøver den, i forhold til hva vi har nå. Jeg fikk det! Kan ikke utdype noe om Norge eller steder/ting i verden, da går jeg inn på hva vi tester.
Men som vi så i en av FS2020 videoene, hvis man har evnen til å leve seg inn lydbildet, i tillegg til det visuelle (som jeg har iallefall), så flyr man med respekt og fokus i denne simmen. jeg får faktisk respekt, og blir nesten litt redd noen ganger, samt ekstra fokusert når jeg flyr, pga lyd/bilde/visuelt kombinasjonen. Men mulig jeg er litt vel eventyrlysten?! 🤣😂

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg er ikke nevneverdig skeptisk på det de driver med i det hele tatt, fordi det aller meste de presenterer i videoene, er enda ikke sluppet for oss Alphatestere,

Det er litt av problemene man ser, her skaper de en mulighet for ekte tilbakemelding fra kjærnebrukere og gir oss ikke en mulighet til å teste det, enda.. Så da gjenstår det å se, er heller ikke skeptisk selv. 

Har aldri fått hakeslepp av denne sandkassen, liker teaser videoene ti ganger mer enn selve tech alpha versjonene av simmen og det er langt flere steder i verden jeg heller ville flydd enn her hjemme. Rent innholdsmessig er det helt klart noe jeg kunne ønsket fantes i X-Plane, men det tilhører fremtiden og ikke en realitet så hvorfor bry seg med det. Nå venter evt. en alpha 3 eller tidlig beta, men frem til da kan simmen bare ligge på disk, gidder ikke en gang å åpne den for å titte. Vel med mindre jeg får en ide som gjør meg nysgjerrig, så i den grad er jeg nok like eventyrlysten som Kjetil over.  At ting er bedre en både FSX og P3D skal ikke så mye til, men har du er du blodfan og kun brukt dem trofast til nå, ja da får du garantert hakeslepp og det på sin plass også. At du vil finne ting som irriterer deg eller ikke er fornøyd med etter kjøp er nok garantert, det hadde ikke vært en simulator eller moro ellers. Ingen ting er perfekt så ikke tro på alt du ser. Det blir uansett spennende å se fremover hva som skjer, hvor retningen går og evt. updates/upgrades vi testere får prøve ut før release.  

 

Endret av Tom Knudsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Det er litt av problemene man ser, her skaper de en mulighet for ekte tilbakemelding fra kjærnebrukere og gir oss ikke en mulighet til å teste det, enda.. Så da gjenstår det å se, er heller ikke skeptisk selv. 

Det står i hovedmenyen i simmen hva de ønsker oss alphatestere å teste ut, uten at jeg kan si noe her. Men jeg skjønner da hvorfor vi ikke har en bedre versjon enda, enn det vi har. Regner med de vil at testerne heller skal ha fokus på dette, enn eyecandydelen, enda...

Men klart jeg er enig, ting er ikke perfekt scenerywise, slettes ikke. Men i stor grad er det vel pga mangel på data, som delvis ikke finnes, eller MS kanskje må forhandle om tilgang til. Hvis mulig? Dette er ting vi ikke vet noe som helst om egentlig. Time will show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...